Podujatie


BEMUTATÓ - SPID_ER • Frenák Pál Társulat a Radikal Dance közreműködésével
3

BEMUTATÓ - SPID_ER • Frenák Pál Társulat a Radikal Dance közreműködésével


FrenÁk alkotásainak sajátja, hogy valamilyen egyedi világot teremtve és abba belehelyezkedve mutatják be az alapvető emberi vonásokat, általános érvényű természeti és társadalmi törvényszerűségeket. Az egyedileg választott tematika és az általánosan érvényes mondanivaló társítása maga emeli egyetemessé a kreációkat: minden mindennel összefügg, minden mindenhez kapcsolható és folyamatosan újra-rendeződik (Gilles Deleuze: Fragmantok, Plié-elmélete).

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: nedeľa, 18. október 2020, 19:00

Bemutató - Spid_er
a Radikal Dance közreműködésével
Frenák Pál Társulat a Radikal Dance közreműködésével

Műfaj: kortárs
Felvonások száma: 1
Időtartam: 50 perc

FrenÁk alkotásainak sajátja, hogy valamilyen egyedi világot teremtve és abba belehelyezkedve mutatják be az alapvető emberi vonásokat, általános érvényű természeti és társadalmi törvényszerűségeket. Az egyedileg választott tematika és az általánosan érvényes mondanivaló társítása maga emeli egyetemessé a kreációkat: minden mindennel összefügg, minden mindenhez kapcsolható és folyamatosan újra-rendeződik (Gilles Deleuze: Fragmantok, Plié-elmélete).

Az evolúció lépcsőfokain törzseket lépve vissza az ízeltlábúak, a pókok egyedi világából inspirálódik az új FrenÁk-koncepcióban megvalósuló koreográfiai munka. A saját fajtáját felfaló, saját testéből építkező, ragadozó életmódot folytató, túlélésre és szaporodásra predesztinált állatfaj egyszerre lehet tükre és szöges ellentéte a modern civilizációban létező embernek. Hogyan veszhet el a primitívebb életformák természetébe kódolt egyensúly és nemesség elve, hogyan lehetséges, hogy egy ízeltlábú lény képességeinek korlátozottságában is teljesebb életet élhet, mint az ember?

Az előadás rámutat arra, hogy az emberiség maga kreálja és tartja fenn azt a globális, láthatatlan, virtuális hálórendszert, amely úgy uralkodik el rajta, hogy már akarattal sem tud szabadulni belőle. A rendszer válik uralkodóvá az alkotó felett.

A különleges, kifejezetten a Nemzeti Táncszínház színháztermébe álmodott, egyszerű, mégis grandiózus szcenográfia új értelmezési lehetőséget ad a térnek: a kifejezési formák erősen a belső tartalomból építkeznek, melynek szerves részévé válik a színpadot és a nézőtérrel összekötő díszlet. A globális törvények alól senki sem mentesülhet – néző és táncos, megfigyelő és előadó egyazon rendszer részévé válik, amely bekebelez mindenkit.

A Spid_er következetes lépcső abban a tudatos építkezésben, ahol FrenÁk koncepciója mentén fiatal alkotók – ezúttal táncművészek és akrobaták – hozhatják létre rövid, fragmentszerű alkotásaikat egy egységes rendszeren belül, amik organikusan szerveződnek egymásból-egymásba egy egységes előadássá.

Táncművészek: Anibal dos Santos, Esterházy Fanni, Jurák Bettina, Keresztes Patrik, Eoin Mac Donncha, Maurer Milán, Vasas Erika
Akrobaták: Buda Balázs, László Tamás, Zsíros László

Látvány- és koreográfiai részletek, hangulat: Copek Péter
Akrobatikai térkoreográfia: Keresztes Patrik
Szcenográfia alkotó: Zoltai György
Gépész: Filep Balázs
Fényterv: Marton János – Pető József
Hang: Hajas Attila – Fekete Mátyás
Zenei szerkesztő, zeneszerző: Halász Gábor
Koncepció: FrenÁk

Naša ponuka


A Varázsfuvola egy nagyon gazdag, fordulatokban bővelkedő, rétegeiben külön-külön is elemezhető meseszerű történet, melyet számtalan feldolgozásban, értelmezésben láthattunk már.

Az ORIGIN c. előadás egy új kezdetről, új indulásról, egy elemi ösztönnel megáldott táncprodukció. Hét fiatal, energetikus női táncművész képviseletében az előadás egy benső univerzumot mutat meg, megtalálva a legőszintébb létezést a színpadon.

A Forte Társulat és a Dador Projekt Zenekar Concordia című előadása a barokk zenetörténet olyan klasszikus szerzőinek műveire készülő koreográfia mint Francesco Cavalli, Tarquinio Merula, Claudio Monteverdi és Giovanni Battista Fontana. Az élő zenekarral és egy énekesnővel kísért táncjátékban 12 zeneműre, groteszk és lírai kettősök bomlanak ki Jean Anouilh Euridike című drámájának szenvedélyes dialógusaival ötvözve a tánc, az élő zene és a prózai szöveg szerves egységében.

Tipy


A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató…

Egy többgenerációs család szemszögéből nézünk rá arra a drámai eseményekkel teli időszakra, amikor másodpercek alatt évszázadok fordultak. Egy megindító történet,…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.



Támogatók