BEMUTATÓ self_Tango
Nagy Csilla / Cipolla Collectiva: self_Tango
Nagy Csilla / Cipolla Collectiva: self_Tango
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2016. november 30. szerda, 19:00
2016.november 30.
MOM Kulturális Központ - Kupola
Tangó: Közös séta, amelyben a táncosok pillanatról pillanatra döntenek a követendő lépésekről. A tangó markáns férfidominanciát mutat, ami kezdő pároknál valóság. A harmonikus táncban a férfi érzékeli a nő igényeit, és élménnyé teszi számára a táncot azzal, hogy előkészíti a lépéseit.
Ön-tangó: A fel nem kért nő tánca az ön-tangó, ahol a magányosság mélyen áthatja a szereplő minden rezdülését. Egy szingli életorma, kényszerből kreált hímnős lét, harmonikusnak tűnő skizofrénia, fura utópia.
Karma-fonat: Egy elképesztő hosszú női hajfonat, amely a messzi múltban, az ősi női erők forrásánál gyökerezik. Első viselője egy a csodálatos Polipnő volt, akinek tengernyi dús, göndör hajcsóváiról mítoszok szólnak. A hajkorona további örököseinek csalódásai, tragédiái és traumái is beleszövődtek az emlékfonatba. Ez az erőnyaláb most újra kibomlik. Test-húrok: Valós férfi női kapcsolódások, különböző pontokon. Fogadalmak, kötések, elköteleződések, egymásra utaltság, rugalmasság és merevség, biztonság és szabadság: ahol a férfi és a női erő kiegészíti egymást.
Az előadás a Cipolla Collectiva és a Természetes Vészek Kollektíva koprodukciója.
Alkotó előadók: Nagy Csilla és Tóth Mátyás
Zeneszerző: Tóth Mátyás
Alkotótársak: Debreczeni Márton, Veres Flóra, Sándor Annamária, Fazekas Endre
Jelmez és látvány: Szűcs Edit /Természetes Vészek Kollektíva
Fényterv: Payer Ferenc
Konzulens: Ujvári-Pintér György
Rendező-koreográfus: Nagy Csilla
Támogatók: NKA, Artus, SÍN Kulturális Központ, Műhely Alapítvány, Természetes Vészek Egyesület
Köszönet: Goda Gábor, Gáspár Anna, Götz Andrea és Szőllősi András
A válasz/út c. kortárs táncszínházi előadás a modern kor embere előtt álló kihívásokat dolgozza fel, elsősorban az egyszerűségre való törekvést, a feleslegessé váló klisék és berögződések levetkőzésének vágyát állítva a darab középpontjába.
A moderntánc szakirány művészképző harmadéves hallgatói ezzel az esttel mutatkoznak be a nézőknek.
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a…
A RAMAZURI látványos, élőzenével kísért és akrobatikai elemekkel tarkított tánc-cirkuszi kavalkád, melyben derűs és szellemes koreográfiák követik egymást. Újszerűségével, derűjével…
“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!