
Bemutató - NÁRCISZ • Simon István
NÁRCISZ című darab az emberi kapcsolatok és az szeretet / önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja, középpontba helyezve a nárcizmus jellegzetességeit Nárcisz és Echó mitológiai történetét is megidézve. több
NÁRCISZ című darab az emberi kapcsolatok és az szeretet / önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja, középpontba helyezve a nárcizmus jellegzetességeit Nárcisz és Echó mitológiai történetét is megidézve. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. március 23. vasárnap, 19:30
A nárcizmus a pszichológiában az önimádatot, önhittséget és a mások érzéseire való érzéketlenséget jelöli. De mi lehet még ezen túl? A tarot kártya archetípusait felhasználva mutatja be, hogyan emésztheti fel a nárcizmus az emberi kapcsolatokat, és milyen módon kereshetnek kiutat ebből a csapdából azok, akik benne rekedtek. Vajon van-e kiút, vagy csak az örök útvesztő? Ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat ez a táncművészeti monodráma.
Táncművész, koreográfus: Simon István
Dramaturgiai konzulens: Orbán János Dénes
Rendező, koreográfus munkatárs: Bozsik Yvette
Fénytervező: Pető József
Zene: Estas Tonne, Jean-Philippe Heritier
Támogatók: Bozsik Yvette Alapítvány, Szerviz 24 kft, Endodent, Mihalszky Dental Studio
Fotó: Czank Lívia
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás legény közötti erőteljes és kaotikus szerelem történetét meséli el. Nyomorúság, nyers érzések, törékenység. A szereplők felelősséget vállalnak sorsukért, és bezárkóznak kudarcaikba, mintha százszor megtennék ugyanazt az utat anélkül, hogy változtatnának rajta.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…
„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…
Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!