
Bemutató - Léda arcai / Obsession • A12 Táncszínház
Egy este, ahol a szenvedélyek és bűnök formálják az emberi sorsot!
Egy este, ahol a szenvedélyek és bűnök formálják az emberi sorsot!
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. március 13. csütörtök, 19:30
A Léda Arcai című előadás a magyar irodalom egyik legkülönlegesebb és legviharosabb szerelmi történetét viszi színre. Ady Endre és Léda kilenc éven át tartó kapcsolata tele volt szenvedéllyel, fájdalommal és a vágyakozás ellentmondásaival. Ez a bonyolult érzelmi háló szinte kínálja magát, hogy színpadi életre keljen. Az előadásban megelevenedik a költő és múzsája közötti kapcsolat minden árnyalata: a szeretet, a gyűlölet, az idealizálás és a könyörtelen valóság. A darab egyszerre intim és monumentális, ahogy a nézőt bevezeti a szerelem mélységeibe és magasságaiba, miközben kérdéseket vet fel a szenvedélyek hatalmáról és a művészet szerepéről az emberi érzelmek megörökítésében.
Az este második felében az Obsession című darab a Bibliai hét főbűn világába kalauzolja a nézőket. Ezek az ösztönös és egyetemes érzelmek – kevélység, fösvénység, bujaság, irigység, torkosság, harag és jóra való restség – minden emberi élet részei. A darab az ösztönlény és az erkölcsi lény közötti állandó küzdelmet jeleníti meg. Mi történik, amikor a belső egyensúly felborul, és a vágyak irányítanak mindent? Az előadás merészen tárja elénk az emberi lélek legsötétebb zugait, és felteszi a kérdést: van-e kiút a bűnök szorításából, vagy mindannyian a saját vágyaink rabjai vagyunk?
Két különálló történet, egy közös fonál: a szenvedélyek és a bűnök mindig megtalálják az emberi lelket – a kérdés csak az, hogyan küzdünk meg velük.
Táncosok: Erdélyi Kata, Harta Zsófia, Székely Borbála, Nagy Fruzsina, Tóth Petra, Lukács Vivien, Hegedüs Adrienn, Sebján R. Rozália, Kőnig István.
Koreográfus: Kőnig István
Koreográfus asszisztens, Próbavezető: Erdélyi Kata
Zene: montázs
Záró zene: Fekete Tibor – BlckSheep
Vizuál: Szabó Gergely – Spade
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által vezérelve próbálják átvészelni, amit a Sors rájuk ró. A Sors, ami néha jót, örömöt, szerelmet, máskor bánatot, halált hoz számukra.
Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak a magyar színpadi néptáncművészet élvonalában, de hivatásos táncegyütteseknél eddig alig kaptak lehetőséget, hogy bemutathassák egyedi, csak rájuk jellemző, friss szemléletű műveiket, azt az újszerű látásmódot, amellyel ők a mi közös „régi” kultúránk felé fordulnak.
VASAS MŰVEK: Zárt ajtók Hogyan lehet hűnek maradni érzékeinkhez, amikor társas kapcsolataink szokásjogok, formarendszerek közé szorul, amikor a kommunikáció nem…
A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!