BEMUTATÓ KODÁLY DIALÓGOK
KET-Rohmann Ditta-Kruppa Bálint: Kodály dialógok
több
KET-Rohmann Ditta-Kruppa Bálint: Kodály dialógok
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 22. szerda, 19:00
Kodály Op. 8
Előadó: Rohmann Ditta
Táncművészek: a Közép-Európa Táncszínház táncosai
Koreográfus: Kun Attila
Díszlet, jelmez: Molnár Zsuzsa
Fény: Fogarasi Zoltán
Kodály Op. 7
Előadók: Rohmann Ditta, Kruppa Bálint
Táncművészek: a Közép-Európa Táncszínház táncosai
Koreográfus: Kun Attila
Díszlet, jelmez: Molnár Zsuzsa
Fény: Fogarasi Zoltán
A Nemzeti Táncszínház felkérésére a Közép-Európa Táncszínház (KET) két Kodály zenemű elkészítésére vállalkozik, amelyekhez komoly nemzetközi karrierrel rendelkező zeneművészeket hívott meg Rohmann Ditta és Kruppa Bálint személyében.
Rohmann Ditta jelenléte a táncszínpadon nem az első alkalommal gazdagítja a KET produkcióját, de ebben a kétrészes előadásban zenei partnere mellett a helyszín, a Zeneakadémia Solti terme is különleges.
Kodály Opus 8-as cselló szóló szonátájában három hangulat, három táncművész, három párbeszéd kialakulását, épülését, beteljesülését és egybefonódását követhetjük nyomon, mindvégig Rohmann Ditta központi (nem csak hangzásbeli) jelenlétével.
Az előadás második része Kodály Opus 7-es Duója. Ebben a részben a zene és tánc párbeszéde kiteljesedik, hiszen két dinamikus zeneművész kommunikációja feszíti meg a Solti terem akusztikus terét s mindezen felül egy teljes társulat mozgási energiája épül rá a két szólista játékára. Dinamizmusuk – hangzási és mozgási – jelenlétével s mindezek precíz párbeszédével egy különleges estet építenek fel a produkció résztvevői.
Az új bemutató a Junior Primissima díjas csellóművész, Rohmann Ditta és a Lábán Rudolf- és Harangozó Gyula-díjas koreográfus, Kun Attila hosszú éveket felölelő együttműködésének következő állomása.
Két meg nem értett, szeretetre éhes ember, akik a maguk módján egy-egy szerepet aggasztottak magukra, csak hogy megvédjék önmagukat a csalódásoktól. Ám egyikük sem gondolta volna, hogy azon a bizonyos nagyváradi napon, a találkozásuk egy új és szenvedélyes románcot hoz… ami mindkettőjüket magával sodorja és alapjaiban rengeti meg a magyar irodalmat.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!