
BEMUTATÓ - ÍZEK, TÁNCOK, ÉRZÉSEK • Budapest Táncszínház
Az Ízek, Táncok, Érzések két részből álló est: egy portugál és egy francia koreográfus készítette társulatunk számára a darabokat.
Az Ízek, Táncok, Érzések két részből álló est: egy portugál és egy francia koreográfus készítette társulatunk számára a darabokat.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Fredag, 15. November 2019 19:00
Az Ízek, Táncok, Érzések két részből álló est: egy portugál és egy francia koreográfus készítette társulatunk számára a darabokat.
Az Olaszországban élő és alkotó portugálkoreográfus, Gustavo Oliveira Essence of the Senses (Az érzékek esszenciája) című koreográfiájában az érzékek állnak a figyelem középpontjában. Érzékeink teszik színessé számunkra a körülöttünk lévő világot: a virágok illatát érezni, a nyári nap erejét a bőrünkön, kedvenc ételünket ízlelni, a legcsodásabb zenéket hallgatni vagy a legszebb tájakban gyönyörködni…. az első szerelem mindent elsöprő erejét is érzelmi túlfűtöttség hatja át. A koreográfia öt részből áll, melyek során a táncosok felfedezik önnön érzékeiket, elveszítik, majd újra rájuk bukkannak.
Az ösztönök állnak mikroszkóp alatt a francia Aurélie Mounier The Missing Link (A hiányzó láncszem) című koreográfiájában, melyben keresi a mai ember vonatkozásában az elfelejtett és elnyomott állati ösztöneinket, melyeket a törzsfejlődés során a szellem és a lélek fejlődése, a kultúrák megjelenése háttérbe szorított, de ha őszintén kutatunk az emberi létben, akkor felfedezhető a jóság mellett bizonyos embertelen ösztönök. És ez a tény, egy evolúciós kulcskérdés, amelyről a koreográfus elmélkedik darabja során.
Táncolják:
Juhász-Hörcher Noémi, Jenei Lilla, Vattai Dzsenifer, Mező Máté, Salvatore Paonessa, Julien Klopfenstein
Fény: Földi Béla
Zene: montázs
Koreográfusok: Aurelie Mounier, Gustavo Oliveira
Két meg nem értett, szeretetre éhes ember, akik a maguk módján egy-egy szerepet aggasztottak magukra, csak hogy megvédjék önmagukat a csalódásoktól. Ám egyikük sem gondolta volna, hogy azon a bizonyos nagyváradi napon, a találkozásuk egy új és szenvedélyes románcot hoz… ami mindkettőjüket magával sodorja és alapjaiban rengeti meg a magyar irodalmat.
Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.