Program


BEMUTATÓ - HEPA / SHOW (16) • Finta Gábor / Újvári Milán

BEMUTATÓ - HEPA / SHOW (16) • Finta Gábor / Újvári Milán

A HEPA című előadásban Finta Gábor koreográfus a hazai táncélet prominens művészei által megjelenített szemet gyönyörködtető tragikomikus jeleneteken keresztül ábrázolja felettes énünkkel vívott mindennapi harcunkat.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, March 07 2020 7:00PM

BEMUTATÓ - HEPA / SHOW (16)
Finta Gábor / Újvári Milán

HEPA

Láthatatlan, ám elszakíthatatlan kötelékek fűznek bennünket mindenhez és mindenkihez. Világunk e számtalan kötelékekből szinte ringet von körénk, melyben újabb szálakon függünk, mozgunk, indulunk vágyaink, kötelességeink, érdeklődésünk irányait követve, azok húzásának engedelmeskedve vagy éppen ellene feszülve, s ha elérjük a küzdőtér határát, az visszahajít bennünket a létünket, cselekvésünket meghatározó szálak erdejébe. Ez a ring azonban életünknek mindössze keretet ad, értelmet semmiképpen.

Mire vagyunk ebben a hálórendszerben – ezúttal szó szerint –kötelezve? Van-e kiút szálainak gúzsából? Kiránthatjuk-e magunkat, mint Münchausen báró, e szálak rengetegéből saját hajunknál fogva – s ha igen, innen hová kerülünk?

A HEPA című előadásban Finta Gábor koreográfus a hazai táncélet prominens művészei által megjelenített szemet gyönyörködtető tragikomikus jeleneteken keresztül ábrázolja felettes énünkkel vívott mindennapi harcunkat.


Mentor és fénytervező: Földi Béla
Díszlettervező: Morgana Machado Marques (NL)
Zeneszerző: Pacsay Attila
Jelmeztervező: Kasza Emese
Konzultáns: Dr. Nagyillés János
Koreográfus: Finta Gábor
 

SHOW

„Nem az sodor bajba, amit nem tudsz, hanem az, amit holtbiztosan tudsz, csak épp rosszul.” Mark Twain

KÉRDÉS: Mit látunk? A. Azt látjuk, ami van. B. Azt látjuk, amit látni akarunk. C. Azt látjuk, amit a dolgok magukból láttatni akarnak. D. A fentiek mindegyike.

Újvári Milán egész estés szóló előadásában hétköznapi gesztusokból kiindulva (azokat groteszk fénytörésbe helyezve) a klasszikus burleszk stílusjegyeinek fölhasználásával beszél olyan, a korunk társadalmára nagymértékben jellemző fogalmakról, mint az elidegenedés, a manipuláció és az átlátszatlanság.

Az előadás humorral, játékosan kérdez rá helyünkre abban a társadalomban, amiben annak ellenére érezzük magunkat gyakorta teljesen elveszve, hogy elméletileg mi magunk alkotjuk. Belőlünk áll. Mégis hogyan vagyunk képesek működtetni valamit, aminek a működésével nem vagyunk tisztában? Rendszerint még azzal a ténnyel sem, hogy egyáltalán működtetünk bármit is. Magyarán: funkcionálhat-e jól egy test, amelynek bal keze egy csöppet sem tudja, mit csinál a jobb?

Átlátható-e az egész, aminek a része vagyunk?Egyáltalán: tényleg része vagyunk valami egésznek? (És mi egyébként részek egésze vagyunk?) Összeáll-e egyáltalán részekből bármilyen egész?

Újvári Milán az előadás során nem húz szigorú határvonalat a mozgáskarakter-ábrázolás, a tánc, a pantomim vagy akár a hagyományos prózai színészi szerepformálás közé, ellenben zacskót igenis húz a fejére, amint ez a képen is világosan látható.  A kérdés csak az, hogy mit is látunk tulajdonképpen.


Dramaturg: Laboda Kornél
Zene: Fancsikai Péter
Fény: Vida Zoltán
Díszlet és jelmez: Kiss Julcsi
Fotó és videó: Várnagy Kristóf
Koreográfus: Újvári Milán

Our offer


We get an insight into the ritual-filled life of barbarian settlement trying to seek out a living on the ruins of a civilisation and fighting for survival, fighting with their fears, trying to live through all things fate brings on to them.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Ever since God gave Adam a companion, fashioned from his rib, in Paradise, the order of the world has been that no one should live alone. Its modality has taken dozens of shades over the millennia since then: cohabitation, bigamy, polygamy, polyandry, all the way until we come to the most familiar form today.

Suggestions


Two deceptively similar suitcases end up in the wrong hands. That is how the characters embark on an adventurous journey…

The evoked era in the performance coincides with the time of the original premiere of Swan Lake. At the same…

The aim of FrenÁk’s Nostalg_Y is not to reminisce about a specific age group or to make the audience cry,…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók