BEMUTATÓ - Ha a világ enyém lenne / Raza Hammadi: PAPRIKA • Budapest Táncszínház
A Budapest Táncszínház előadásában Földi Béla Ha a világ enyém lenne című koreográfiája, valamint Raza Hammadi Paprika című koreográfiája tekinthető meg. több
A Budapest Táncszínház előadásában Földi Béla Ha a világ enyém lenne című koreográfiája, valamint Raza Hammadi Paprika című koreográfiája tekinthető meg. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. október 18. kedd, 19:00
Ha a világ enyém lenne
Elmélkedéseim során magányosan gondolkodom – de ne gondoljatok valami szomorú dologra – ez esetben a magány csak egy nyugodt, békés elmélkedés a létről.Tanulmányaim és tapasztalásaim egy számomra kedves világot favorizálnak és próbálnak életben tartani. A mindennapok teendői és valami furcsa rohanás nem mindig engedik, hogy tisztán lássuk magunkat és a körülöttünk lévő világot. Egyben biztos vagyok: hogy én, mint ember, egymagam nem tudtam volna, nem tudnék, és nem leszek képes megküzdeni az élet kihívásaival. Miközben a lelkem szárnyalni szeretne, mégis a legeslegfontosabbak azok az emberek, akik életem során mellettem voltak, és együtt éltük a mindennapok szomorú hétköznapi és vidám perceit. Az elmúlt években mintha jobban zavarnának a világ változásai, mint azelőtt. Sokszor féltem az embert, és sajnos nem értem, miért akar mindenáron a feje tetejére állni. A darab címéből érezhető, hogy valami lehetetlent szeretnék, de higgyétek el, nem őrültem meg. Ha a világ enyém lenne, a gáncsoskodók ellenére mindent ugyanúgy csinálnék - a magam és a világ örömére.
Raza Hammadi: Paprika
Raza Hammadi művészi megközelítése a különböző koreográfiai, esztétikai és zenei nyelvek találkozásának, szembenézésének, egybeolvadásának kedvez. Szemléletének eredménye tükröződik koreográfiáiban, amely sokoldalúan szemléli az életútvonalakat, az emberi kapcsolatok összetettségét és az ezekből fakadó gyakorlatokat.
A kultúrák keveredése, a szabad szellem és hangnem munkáiban azok az elemek, amelyek hozzájárulnak az új esztétikai formák létrejöttéhez, valamint a népek és képzeletük jobb megértéséhez.
Raza Hammadi a Budapest Táncszínház táncosait állítja szembe saját kultúrájukkal, előtérbe helyezve a magyar zenei és tánchagyományokat. Megannyi karcsú, szabad test egy színpadon, letisztult dekorációval. Maxime Augais, a Raza Hammadival hosszú éveken át együtt dolgozó zeneszerző zenéjének köszönhetően a tánc és a hang egy harmadik dimenzióba emeli a teret.
Ha a világ enyém lenne
Jelmeztervező: Földi Béla
Fénytervező: Földi Béla
Koreográfus: Földi Béla
Raza Hammadi: Paprika
Táncosok: Denise Camassa, Aurora Basilica, Yvette Levine, Varga Donát, Varga Bendegúz, Matthew Bell, Damien Ledenon
Zene: Maxime Augais
Koreográfus: Raza Hammadi
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.
FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.
Bármerre járjak is, a helyet, a kultúrát, az arcokat, a pillanatokat már örökre viszem tovább magammal. Az élmények velem jönnek, épp úgy, ahogy a múltat is magunkkal visszük. Ami ma a jelenem, holnap a múltammá válik. De melyik másodperc az, mely a kettőt elválasztja?
Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.
A Fata morgana gyönyörűen lidérces, apokaliptikus látomás a Teljességből önmagát száműző emberről. Elménket és lelkünket a kezdetektől fertőzi egy gyötrő…
A Győri Balett a 2017/18-as évadban ismét egy két felvonásos, egész estés balett művel jelentkezik, és nem kevesebbre vállalkozik, mint…
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!