Program


BEMUTATÓ - GENTLEMEN • Hernicz Albert

BEMUTATÓ - GENTLEMEN • Hernicz Albert

A Gentlemen című előadás nagy mértékben épít a hat férfi táncos egyéniségére. Párhuzamot állít a férfiak ösztönös viselkedése és a Hip-Hop műfaj (zene és tánc) kialakulásának háttere közt. A szereplők saját táncstílusuk révén fejezik ki a férfi léttel kapcsolatos tapasztalataikat, érzéseiket, szituációkat.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. június 12. hétfő, 18:00

Hogyan működik a fiúk/férfiak világa? Hogy viselkednek társaságban és egyedül? Ha több férfi dolgozik együtt precíz végeredmény várható, vagy az ego miatt nem hagyják egymást érvényesülni? A férfiak valóban kevesebb érzelmet mutatnak a külvilág felé? Meddig tart a gyerekkor egy fiúnál és mikortól válik férfivé? Miképp vetkőzik ki önmagából egy úriember az ital vagy drogok hatására? Minden férfiben megvannak ugyanazon tulajdonságok, de a társadalmi, szociális helyzettől függően más mértékben van jelen az empátia, agresszió, nárcizmus, humor...stb. Az idők során kialakult Hip-Hop stílusok is, a társadalmi rétegekre szorulás következtében formálódtak, így fellelhető a különbség az adott irányzatok stílusjegyei közt. ( Pl.: a Locking (60’s-70’s évek) egy vidám és szórakoztató tánc, amíg a Krump (2000’s évek) az agresszió levezetésére szolgál.) Mivel a Hip-Hop táncok javarészt férfiak által keletkeztek, több kapcsolódási pont is fellelhető a férfiak közösségben való viselkedése és a táncok gesztusvilágában. A Hip-Hop vagy egy egységgé kovácsolja a társaságot, vagy éppen megosztja. A mai napig változó, fejlődő művészeti ág a Hip-Hop, amely olyan, akár a férfi, akinek személyisége élete végéig formálódik.

Keletkezésekor utcai stílus volt, ma már a felsőbb körök is buliznak rap zenékre. Társadalomkritikával és szociális problémákkal is szembesítenek a Rap szövegek. A darab is feszegeti a férfiakkal szemben felállított sztereotípiákat, kritikákat.

A műfaj több művészeti ágat foglal magába: zene, tánc, képzőművészet, divat. Többen életstílusként tekintenek rá.

Táncművészek: 

Elekes Gergő (Urban Dance)

Kassai Gábor (The B8k)

Kassanin Dusan (Art Kingdom Dance Community)

Kőrösi Roland (Art Kingdom Dance Community)

Krichenbaum Dániel  (R3D ONE)

Sümegi Barnabás (Black Time Hip-Hop)

Zene: Kovács Gábor (cselló, ének) , Fekete János Jammal (beatbox, rap) 

Fény: Szabó Dániel 

Hang:: Balogh József 

Koreográfusok: az előadók

Társkoreográfus: Horváth Zoltán (Black Time Hip-Hop)

Rendező-koreográfus: Hernicz Albert

Ajánlatunk


"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon át a berögződött mintákat rekonstruáljuk, éljük át újra és újra, apróbb változásokkal… ezeken a bevésett mintákon lenne érdemes elindulni, felfejteni és végül letenni ezeket a transzgenerációs csomagokat.

A RAMAZURI látványos, élőzenével kísért és akrobatikai elemekkel tarkított tánc-cirkuszi kavalkád, melyben derűs és szellemes koreográfiák követik egymást. Újszerűségével, derűjével és magával ragadó lendületével egy bő év alatt a Társulat egyik legnépszerűbb produkciója lett, melyet már több mint 10 ezer ember látott különböző országokban és városokban. A Duda Éva Társulat ezzel az esttel elrugaszkodik a táncszínházi világ új dimenziójába. Olyan szavakon túli, tágabb univerzumba invitálnak, ahol a kezdés pillanatában eltűnik az idő és élvezhetjük a pezsgő kalandot. Egyedi, megismételhetetlen percek, az élet ünneplése, mert mulatságnak mindig lennie kell! Alkotó táncművészek: Eleonora Accalai, Bacsó Gabriella, Bundschuh Vera, Dévai Lúcia, Dragos Dániel, Dudás Gergely, Füzesi Csongor, Ivanov Gábor, Javier Mario Salcedo Hernández, Szilvási Anna Zeneszerzők és előadók: Farkas Izsák, Szarvas Dávid Díszlet: Duda Éva Jelmez: Kiss Julcsi Fénytervező: Pető József Trénervezetők: Csuzi Márton, Zoletnik Zsófia Trénerek: Lakatos Leonetta, Ott Olivér, Lennart Paar, Újvári Milán Koreográfus asszisztens: Csák Beatrix, Vitárius Orsolya Produkciós vezető: Huszár Ágnes Rendező-koreográfus: Duda Éva Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg. Támogatók: EMMI, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Táncszínház, Budapest Főváros XI. kerület Újbuda Önkormányzata, Függetlenül Egymással Közhasznú Egyesület, Inspirál Cirkuszközpont, Movein Stúdió Külön köszönet: Faller Zoltán – airtrack.hu, Gortva Krisztián, Ott Olivér – Pattanj Sportegyesület, Vági Bence – Recirquel

A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.

Ajánló


Egy évvel a RENAISSANCE című bemutatkozó produkciójuk szenzációs sikere után a Gauthier Dance JUNIORS//Theaterhaus Stuttgart e, amely két ősbemutatót tartalmaz…

A végzős évfolyam három év különféle tánctechnikai alapozást követően a negyedik évében mesterkurzusokon csiszolta a tudását. Az egyetem kitűnő mesterein…

A Mezőség sokszínű népművészete Bartók Bélától és Kodály Zoltántól kezdve Martin Györgyön és Tímár Sándoron át Novák Ferencig számos gyűjtő…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók