BEMUTATÓ - A SÁRKÁNY KERTJE / A TÁVOLSÁG MECHANIKÁJA
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, May 26 2019 7:00PM
Rózsavölgyi Zsuzsa - A sárkány kertje
Alkotók és előadók:
Busa Balázs, Csasznyi Blanka Flóra, Britt Kamper, Kelemen Patrik, Rab Alexandra, Újvári Milán
Zeneszerző: Sáry Bánk
Koncepció konzultáns és szöveg: Horváth Márk
Mentor: Zsigó Anna
Koreográfus: Rózsavölgyi Zsuzsa
Az előadás a racionalitás és az antropocentrizmus dekonstrukcióján keresztül egy embertelenített mozgásformák töredezett anarchitektúráját alkotja meg, amely folyamatosan tovább lendül szokatlan és idegen megnyilvánulások felé. Felgyorsuló rizomatikus kúszónövény-mozgások simulnak hozzá a testtől elidegenedő protézisekhez, miközben a poszt-humán valóság káoszában arctalan lények bukkannak fel. A félelem azonban nem bezáródáshoz vagy elutasításhoz vezet, hanem egy megnyíláshoz, az emberi test mozgásának radikális plaszticitásának szenvedélyes színreviteléhez.
Mészáros Máté - A távolság mechanikája
Alkotók, előadók: Mészáros Máté, Jenna Jalonen, Vadas Zsófia Tamara
Zene: Porteleki Áron
Mentor: Bakó Tamás
Producer: SÍN Kulturális Központ
Koreográfia és térkoncepció: Mészáros Máté
Mészáros Máté A távolság mechanikája című előadásában a statikus és dinamikus testek térben való elhelyezése és mozgatása, az összeillő és össze nem illő rendszerek egy térbe zsúfolása, valamint a testek között keletkező távolság vizsgálata kerül a középpontba. E problémakör érzékeltetésére a koreográfus eszköze a megfelelő mozdulat megtalálása, azaz az absztrakció fizikai testre való lefordítása.
A térben elhelyezkedő testek találkozásának a variációit mutatjuk be, és ezáltal szeretnénk beindítani a szabad értelmezés lehetőségét a nézőben. A társadalmi és személyes kontextusból kiragadott epizodikus események reprezentálnak érzelmi, morális vagy intellektuális szituációkat.
A Nemzeti Táncszínház újonnan kialakított előtere remek lehetőséget ad mindezek vizualizációjára: variatív, nem szokványos színházi tér, amely helyet ad az új befogadói nézőpontok megszületésének, ezzel is rétegezetten érzékeltetve a távolság mechanikáját. Az előadás még egy további nézőpont mentén válik érzékelhetővé: a Porteleki Áron által készített hangtereken keresztül, ahol nem csak a fizikális térérzékelésünk, hanem a gondolati tereink is aktivizálódnak.
A három igen különböző háttérrel rendelkező előadó (egy klasszikus balett képzésben részesült, egy néptáncos alapokkal rendelkező és egy célirányosan kortárs technikákkal képzett táncos) és a zenész olyan közel merészkedik egymás személyes tereibe, ami által a befogadók eltávolodhatnak szokványos értelmezési kényszereiktől. A testek itt nem performatív képességük, hanem plasztikus, folyamatosan formálható anyagszerűségük miatt képzőművészeti perspektívába helyezik a táncot.
Támogatók:NKA Imre Zoltán Program, SÍN Kulturális Központ
The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy tale entitled the Nutcracker and the Mouse King, wanted to stage a fairy tale ballet that would surpass all that had gone before, both in sound and in spectacle. Tchaikovsky was asked to compose the music and after Swan Lake and Sleeping Beauty his third and final ballet was also a great success. It was the six-movement suite of the music of The Nutcracker that was first performed in March 1892, and in December of the same year the spectacularly presented theatrical work was also performed. The Nutcracker has become the most frequently played ballet piece of all time.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás legény közötti erőteljes és kaotikus szerelem történetét meséli el. Nyomorúság, nyers érzések, törékenység. A szereplők felelősséget vállalnak sorsukért, és bezárkóznak kudarcaikba, mintha százszor megtennék ugyanazt az utat anélkül, hogy változtatnának rajta.
Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by Mineko Iwasaki, the protagonist of Memoirs of a Geisha. The performance takes viewers…
Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.