Program


Bartók Béla: 5. vonósnégyes / Concerto • Forte Társulat

Bartók Béla: 5. vonósnégyes / Concerto • Forte Társulat

Szabolcsi Bence szerint Bartók talán sohasem volt tele akkora emberszeretettel és részvéttel, mint a Concerto komponálásának időszakában. „Sohasem tudta úgy összefoglalni életének minden eredményét egy hatalmas szintézisbe, mint éppen ekkor.”
 more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, February 27 2019 7:00PM

Bartók Béla: 5. vonósnégyes | Concerto
Forte Társulat-Ördögkatlan Fesztivál-Café Budapest-Nemzeti Táncszínház

Bartók Béla két táncszínpadi művet írt: egy pantomimot (A csodálatos mandarin) és egy táncjátékot (A fából faragott királyfi). A koreográfusok fantáziáját azonban egy sor további Bartók-mű is megmozgatta, például a Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára vagy a Táncszvit. Horváth Csaba – rendezőként, koreográfusként és táncosként – ezúttal az 5. vonósnégyes és a Concerto mozgásszínházi lehetőségeit tárja fel.„Bartók Béla hat vonósnégyesét már alig néhány évvel a zeneszerző halála után úgy tartotta számon a szellem világa, mint a 20. századi zene aranytartalékának megkérdőjelezhetetlen részét. A hat darab egyetlen egésznek is tekinthető, s ha a mű formátumának és komplexitásának az előadásban való adekvát megjelenítéséről van szó, alighanem a Bartók-stílus magasrendű klasszicizálódását képviselő 5. vonósnégyes viszi el a pálmát” – vallják a produkció készítői.

Szabolcsi Bence szerint Bartók talán sohasem volt tele akkora emberszeretettel és részvéttel, mint a Concerto komponálásának időszakában. „Sohasem tudta úgy összefoglalni életének minden eredményét egy hatalmas szintézisbe, mint éppen ekkor.” Bár az öttételes mű sötét, zaklatott és szorongó tónusban íródott, a végkicsengése már maga az életöröm és a jobb jövőbe vetett hit igazi megnyilvánulása, s ezzel nagyon sokáig egyike lett a század utolsó pozitív végkicsengésű darabjainak.

Forte Társulat–Ördögkatlan Fesztivál–Café Budapest–Nemzeti Táncszínház
Bartók Béla: 5. vonósnégyes | Concerto
(38+40’)

Bartók Béla: 5. vonósnégyes

Táncolják / Performed by
Fehér László, Horkay Barnabás, Krisztik Csaba, Nagy Norbert, Widder Kristóf

Közreműködik / Participating:
Bujtor Kvartett
Bujtor Balázs, Kovács Erika – hegedű
Móré László – brácsa
Maróth Bálint – cselló

Jelmez/Costume: Benedek Mari
Fény / Lighting: Payer Ferenc
Produkciós vezető / Production Leader: Kudron Anna
Koreográfus / Choreographed by Horváth Csaba



Bartók Béla: Concerto

Táncolják / Performed by
Barna Lilla, Csiby Gergely, Fehér László, Hegymegi Máté, Horkay Barnabás, Mészáros Blanka, Molnár G. Nóra,  Nagy Norbert, Pallag Márton, Sipos Vera, Widder Kristóf, Zsigmond Emőke

Jelmez / Costumes: Benedek Mari
Tér / Stage: Mocsár Zsófia† és Horváth Csaba
Fény / Lighting: Payer Ferenc
Produkciós vezető / Production Leader: Kudron Anna
Koreográfus / Choreographed by Horváth Csaba

Támogatók: NKA, EMMI
 
Az előadás a Forte Társulat–Ördögkatlan Fesztivál–Café Budapest–Nemzeti Táncszínház közös programja.

Our offer


Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by Mineko Iwasaki, the protagonist of Memoirs of a Geisha. The performance takes viewers into the lonely, secretive, and personal world of Women of Dance and Art, the memoir of an elderly dancer who always danced with her whole soul. Yvette Bozsik’s iconic partner, Tamás Vati, also features in the performance, which reveals the inner work of a dancer’s self-knowledge, rituals, inner vibrations, and secrets in the triple unity of body, soul, and spirit. Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by the autobiography Geisha of Gion by Mineko Iwasaki, the protagonist of the world-famous book and film Memoirs of a Geisha.

Ever since God gave Adam a companion, fashioned from his rib, in Paradise, the order of the world has been that no one should live alone. Its modality has taken dozens of shades over the millennia since then: cohabitation, bigamy, polygamy, polyandry, all the way until we come to the most familiar form today.

The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy tale entitled the Nutcracker and the Mouse King, wanted to stage a fairy tale ballet that would surpass all that had gone before, both in sound and in spectacle. Tchaikovsky was asked to compose the music and after Swan Lake and Sleeping Beauty his third and final ballet was also a great success. It was the six-movement suite of the music of The Nutcracker that was first performed in March 1892, and in December of the same year the spectacularly presented theatrical work was also performed. The Nutcracker has become the most frequently played ballet piece of all time.

Suggestions


EXISTENCE is a tango dance theatre work that follows along the journey of human life—from the drifting impetus of youth…

Törés/vonalak: A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság,…

Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók