Program


A test emlékezete (18) • Gergye Krisztián Társulata

A test emlékezete (18) • Gergye Krisztián Társulata

Magdalena Abakanowicz művészete kivételes és egyedülálló. Életműve hihetetlen komplexitása ellenére egylényegű alkotóművészet. A világ számos táján elhelyezett, több ezer művet számláló alkotásai egy monumentális, világra szóló mű-együttes részeit képezik.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, November 04 2021 7:00PM

Az előadás számos művészeti műfaj, hétköznapi és előadóművészeti gesztus, művészet-értelmező szemlélet fókuszából közelít egy életműhöz. Tánc, színház, báb-művészet, performansz-művészet, rekonstrukciós kísérletek, reprodukciós tapasztalások, zenei kompozíciók, kórusművek által törekszünk a kimerevített rítusokként értelmezhető Abakanowicz-i világkép feltámasztására.

"Abakanowicz az egyetlen olyan általam ismert alkotó, aki mérhetetlen szigorral és következetességgel, szinte archeologikus módszerrel felismerve a világot, sejtről sejtre, alakról alakra haladva teremtette meg a saját univerzumát. Szobrai mintha egy letűnt kor emléknyomai lennének. Kimerevített archetipikus alakjai és objektumai egy képzeletbeli civilizáció létezésének lenyomatai. Ezek az emléknyomok történelmi múltunkra, vallásainkra, háborús tragédiáinkra reflektáló mementók, amelyek egy képzeletbeli, párhuzamos univerzum régészeti leleteiként értelmezhetőek. Az archaikus és a szellemi világokhoz való kötődéseink a test emlékezetében fedezhetők fel. Koreográfusként ennek a test-emlékezetnek, a testnyelven túli, vagy nyelv előtti, csak rá jellemző nyelvének elkötelezett kutatójaként Abakanowicz műveiben látom az analógiát és a visszaigazolást, hogy nemcsak érdemes, de létszükséglet ezen az úton járnom és haladnom. Amennyiben megadatott, hogy a világban felfedezhetőek Abakanowicz kimerevített, megállított idejű rituáléi, akkor táncosként nem mehetek el azon lehetőség mellett, hogy a 21. században megpróbáljam feléleszteni ezeket a rítusokat, oly módon, ami még ebben az utópisztikusnak tűnő világunkban is értelmezhető, sőt megtapasztalható lehet. Megpróbálni benne lenni az élet rituáléjában, hogy megérthessük a halált és megtapasztalhassuk a test emlékezetét." (Gergye Krisztián)

 

Zene / Music: Zombola Péter

Díszlet / Set: Zöldy Z. Gergely

Jelmez / Costumes: Béres Móni

Vetítés / Projection: Dinea László

Fény / Lighting: Szabon Bala

Asszisztens / Assistant: Jankovics Eszter

Rendező-asszisztens / Assistant to Director: Fazekas Anna

Produkciós vezető / Production Manager: Gáspár Anna

Rendező-koreográfus / Directed and choreographed by Gergye Krisztián

 

Our offer


A Zsuráfszky Zoltán nevével fémjelzett Élő Táncarchívum sorozatunk következő állomása Viharsarok címmel, ezúttal Sánta Gergő, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tánckarvezetője rendezésében kerül bemutatásra. A déli Tisza-vidék nemzetiségeinek tánckultúrája, a Viharsarok magyar-román-cigány lakta falvainak kiemelkedő táncos alakjai és az ott fellelhető eredeti táncanyag különleges világa elevenedik meg Élő Táncarchívumunk következő műsorában. Az előadásban, a vidék sokszínű kulturális hagyományainak hiteles megjelenítése mellett, eddig soha nem látott táncokat és ritkán hallott zenei anyagot is láthat a közönség az autentikus tánc- és zenei válogatás színpadi megfogalmazása során.

The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy tale entitled the Nutcracker and the Mouse King, wanted to stage a fairy tale ballet that would surpass all that had gone before, both in sound and in spectacle. Tchaikovsky was asked to compose the music and after Swan Lake and Sleeping Beauty his third and final ballet was also a great success. It was the six-movement suite of the music of The Nutcracker that was first performed in March 1892, and in December of the same year the spectacularly presented theatrical work was also performed. The Nutcracker has become the most frequently played ballet piece of all time.

Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by Mineko Iwasaki, the protagonist of Memoirs of a Geisha. The performance takes viewers into the lonely, secretive, and personal world of Women of Dance and Art, the memoir of an elderly dancer who always danced with her whole soul. Yvette Bozsik’s iconic partner, Tamás Vati, also features in the performance, which reveals the inner work of a dancer’s self-knowledge, rituals, inner vibrations, and secrets in the triple unity of body, soul, and spirit. Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by the autobiography Geisha of Gion by Mineko Iwasaki, the protagonist of the world-famous book and film Memoirs of a Geisha.

Suggestions


The Cherry Orchard dance theatre performance evokes the pain and beauty of change on the edge of a bygone world,…

A betyárok a magyar néphagyomány jellegzetes alakjai. Népdalok, népmondák, balladák őrzik híres betyárjaink emlékét, de tárgyi népművészetünknek is kedvelt témái…

Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók