
3i PARty • Petrovics Sándor - Deák Kristóf
3i PARty egy fantázia alapú közös táncolás a Nemzeti Táncszínház előcsarnokában Petrovics Sándorral és DJ Gentle Bastard.
3i PARty egy fantázia alapú közös táncolás a Nemzeti Táncszínház előcsarnokában Petrovics Sándorral és DJ Gentle Bastard.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. február 22. szombat, 15:00
Petrovics Sándor 2012-ben diplomázott kortárstáncművészként a Budapest Kortárstánc Főiskolán. Sorsfordító eseménynek bizonyult, amikor Izraelben a Vertigo Dance Company-nál kezdett el dolgozni. Ez idő alatt Tel Aviv-ban diplomát szerezett, mint Ilan Lev Method (ILM)terapeuta, a gaga mozgásnyelvvel pedig mélyebben Sharon Eyal darabja kapcsán ismerkedett meg.
„Életem legmeghatározóbb időszaka volt, amikortestközelbe kerültem Izraellel. Az emberek és a természet vadsága, szeszélye, forrongó és kavalkádos életszeretete erősen hatottak rám. A3i (Israel Inspired Improvisations) arra hivatott, hogy elhozza Magyarországra azt a szenvedélyességet, kapcsolódást és derűt, amikkel odakint találkoztam."
A 3i egy kutatás és öröm központú tánctér. Szóképekkel vezetett improvizáció során kapcsolódunk a folytonosan hömpölygő képzelőerőnkhöz, amely testünket, elménket és a lelkünket újra és újra átformálja. A földönkívüli élő zenét DJ Gentle Bastard pörgeti. Annyit ígérhetünk, hogy ruha nem marad szárazon és hogy másként mész haza, mint jöttél!
Hogyan készülj?
Kényelmes ruhában gyere! Szakadj el a külső-belsőelőítéletektől és elvárásoktól! Hallgass az érzékeidre és engedd, hogy a testedben felszabaduló energia új élményeket és hálát generáljon.
Nincs tükör, sem koreográfia, nincs kezdő, vagy haladószint, hiszen mindannyian annak vagyunk szemtanúi, ahova a fantáziánk repít bennünket.
Kinek ajánljuk?
Tapasztalattól és kortól függetlenül azoknak ajánljuk, akik szeretnének hozzáférni a testük még ismeretlen forrásaihoz és gazdagítanák a saját mozgáskultúrájukat a 3i mozgás- és élet szemléletével. Legyél táncos, mozogni vágyó, diák, felnőtt, kezdő vagy haladó, örömmel látunk!
(Az eseményről felvétel készül.)
Szeretettel várunk mindenkit!
Előadó: Petrovics Sándor és DJ Gentle Bastard
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
A két szereplő kapcsolódni vágyik. Az alapvetően túlélési ösztönből fakadó, pszichológiai és emocionális jólét iránti vágy diktálta elementáris erő nem több ennél: ösztön, ami azonban alakítja emberi kultúránkat, normáinkat, értékeinket, és ami nélkül elképzelhetetlen nyelvi és kognitív fejlődésünk.
"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon…
Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli…
Timár Sándor Kossuth-díjas koreográfus, táncfolklorista, táncpedagógus, a Nemzet Művésze meghatározó szerepet játszott a 20. század második felének magyar táncművészeti életében.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!