Program


Klasszik 47°N19°E

Klasszik 47°N19°E

Magyar Nemzeti Balett

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. november 26. vasárnap, 19:00

George Balanchine – Pjotr Iljics Csajkovszkij: Téma és variációk

Balett egy felvonásban

Koreográfus: George Balanchine

Zeneszerző: Pjotr Iljics Csajkovszkij

Eredeti díszlet és jelmez: Woodland Thompson

Díszlettervező: Rózsa István

Jelmeztervező: Rományi Nóra

Világítástervező: Solymosi Tamás

Betanító balettmester :John Clifford

Próbavezető balettmester: Aradi Mária, Dózsa Imre, Solymosi Tamás, Venekei Marianna

 

Szóló lány: Melnik Tatiana, Tanykpayeva Aliya, Kim Minjung

Szóló fiú: Leblanc Gergely, Balázsi Gergő Ármin, Oláh Zoltán

Közreműködik: a Magyar Nemzeti Balett együttese, és a Magyar Állami Operaház Zenekara felvételről

 

Honlapos ajánló:

Balanchine mára klasszikussá vált 1947-es koreográfiája az orosz balett 19. századi fénykorát idézi meg, annak birodalmi pompájával, csillogásával, ám a klasszikus lépéseket újszerű szekvenciákkal megbolondítva. A Csajkovszkij III. zenekari szvitjének utolsó tételére készült, cselekmény nélküli művet gyakran a Csipkerózsika „kistestvéreként” is emlegetik.

 

Bővebb leírás:

Balanchine mára klasszikussá vált 1947-es koreográfiája az orosz balett 19. századi fénykorát idézi meg, annak birodalmi pompájával, csillogásával, ám a klasszikus lépéseket újszerű szekvenciákkal megbolondítva. A Csajkovszkij III. zenekari szvitjének utolsó tételére készült, cselekmény nélküli művet gyakran a Csipkerózsika „kistestvéreként” is emlegetik.

Nem véletlen a címadás: a klasszikus báltermi közegben a női és férfi szólótáncos és a balettkar szólói és együttesei hűen követik a zenei tétel 12 variációját. Az egész mű a klasszikus balett könnyed eleganciáját és szerkesztési elveit hordozza, míg minden táncmozdulat a muzsika finom történéseire reagál, és a zenei kompozícióval együtt épül a végső polonéz utolsó, katartikus akkordjáig.

 

 

Harald Lander – Carl Czerny – Knudåge Riisager: Etűdök

 

Klasszikus balett egy felvonásban

Koreográfus: Harald Lander

Zeneszerző: Carl Czerny

Művészeti tanácsadó: Lise Lander

Betanító balettmester: Johnny Eliasen

Próbavezető balettmester: Pongor Ildikó, Kövessy Angéla

Balerina: Kozmér Alexandra, Sarkissova Karina, Balaban Cristina

Szóló fi:| Oláh Zoltán, Timofeev Dmitry, Balázsi Gergő Ármin

Szóló fi: Bakó Máté, Lagunov Ievgen, Leblanc Gergely

Karmester: Kollár Imre

 

Honlapos ajánló:

Az Etűdök témája maga a klasszikus tánctechnika – a balett. Az 1948-as darab mondhatni egy különleges balettóra, amely egyben egy társulat technikai tudásának „vizsgája” is: a rúd mellett végzett gyakorlatoktól fokozatosan jut el a bonyolult színpadi kombinációkig. Harald Landert a jól ismert Czerny-zongoraetűdök ihlették; koreográfiájában felvillantja a különböző tánctörténeti korszakokat, és megjeleníti A Szilfid legendás balerinájának alakját is.

 

Bővebb leírás:

Az Etűdök témája maga a klasszikus tánctechnika, a balett. Kiemelkedő felkészültséget igénylő koreográfia, mondhatni egy különleges balettóra, amely egyben egy társulat technikai tudásának „vizsgája” is: a rúd mellett kezdődik, és egyre összetettebb gyakorlatokban mutatja be az ugrásokat, forgásokat, a spicctechnika specialitásait, míg végül eljut a bonyolult színpadi kombinációkig és magas fokú virtuozitásig. Harald Landert a jól ismert Czerny-zongoraetűdök ihlették, ezek zenekarra hangszerelt változatára készítette koreográfiáját 1948-ban, a Dán Királyi Balett társulatára. A műben megmutatja a fáradságos gyakorlatok szépségét és tökéletességét, felvillantja a különböző tánctörténeti korszakokat, és megjeleníti A Szilfid legendás balerinájának alakját is.

 

A Téma és variációk, valamint az Etűdök című produkció együtt láthatók a Klasszik 47°N19°E fantázianevet viselő balett-esten.

Ajánlatunk


Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen testeket, hogy újakat fogadjon el helyükbe." - idézet a Bhagavad-gítából

A FrenÁk Társulat legfrissebb produkciójában egy dinamikus, fiatal csapat áll színpadra, melynek kreatív táncosai színes kulturális hátterük és nyelvi különbségeik energiáiból építkezve új alkotói szemlélettel kapcsolódnak a FrenÁk alkotta koncepcióhoz. Az összművészeti, multimediális alkotásban a két, egymást ellenpontozó, egyben egymást kiegészítő rész korunk ellentmondásaira reflektál.

A mevlevi rend szúfi szertartása, a szema az Istenhez való felemelkedés állomásait jelképezi a maga vallásos elemeivel és témáival, amelyekből következően megvannak a maga szabályai és jellemzői. A mevlevi rend Veled szultán és Ulu Arif Cselebi szultán idejétől kezdve szigorúan követte a csak általa gyakorolt szertartás lépéseit, de tagjai Mevlana Dzselaleddin-i Rúmi idején egy bizonyos szabályát figyelmen kívül hagyták. A szabályok Pir Adil Cselebi koráig folyamatos átalakuláson mentek át, napjainkra érték el végleges formájukat.

Ajánló


Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a…

A Forte Társulat és a Dador Projekt Zenekar Concordia című előadása a barokk zenetörténet olyan klasszikus szerzőinek műveire készülő koreográfia…

A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók