Program


Stars of New York City Ballet • Soloists and Principals of the New York City Ballet

Stars of New York City Ballet • Soloists and Principals of the New York City Ballet

Bizonyára senki nem szeretne elszalasztani egy, az életben csak ritkán adódó lehetőséget, hogy napjaink leghíresebb táncosait láthassa olyan, az alkalomra koreografált művekben, amelyeket a legnevesebb koreográfusok készítettek, köztük George Balanchine, Christopher Wheeldon, Jerome Robbins és Johan Kobborg.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. március 11. szerda, 19:00

Stars of New York City Ballet
Soloists and Principals of the New York City Ballet

Műfaj:balett
Felvonások száma:2
Időtartam: 100 perc

Bizonyára senki nem szeretne elszalasztani egy, az életben csak ritkán adódó lehetőséget, hogy napjaink leghíresebb táncosait láthassa olyan, az alkalomra koreografált művekben, amelyeket a legnevesebb koreográfusok készítettek, köztük George Balanchine, Christopher Wheeldon, Jerome Robbins és Johan Kobborg. A New York City Ballet (NYCB) vezető táncosa, Daniel Ulbricht, a NYCB igazi csillagaival együtt lép fel.

George Balanchine – (1904-1983) orosz születésű grúz-amerikai balett-koreográfus, aki a 20. század egyik legbefolyásosabb koreográfusa volt. Az amerikai balett atyjaként is ismert művész a New York City Ballet egyik megalapítója volt, és több mint 35 éven át maradt a művészeti igazgatója. Nehéz lenne nélküle elképzelni a balett világát. Élete során „Mr. B” 465 művet alkotott. Balanchine kibővítette a klasszikus balett hagyományait. Koreográfiája a mai napig változatlan maradt, és az Amerikai Balettiskola továbbra is az ő tanítási technikáját használja.

Jerome Robbins (1918 –1998) amerikai koreográfus, rendező, táncos és színházi producer, aki a klasszikus balettben, a színpadon, a filmiparban és a televíziónál is dolgozott. Számos színpadi produkciója közül a legismertebbek az „A városban”, a „Peter Pan”, a „West Side Story” és a „Hegedűs a háztetőn”. 1972-ben lett a NYCB balettmestere, és a következő évtizedben szinte kizárólag klasszikus tánccal foglalkozott. Ötször nyerte el a Tony-díjat, kétszer az Oscart, és megkapta a Kennedy Center of Honours életműdíjat is.

Christopher Wheeldon (1973- ) a nemzetközi kortárs és neoklasszikus balett angol koreográfusa.A Prix de Lausanne versenyen aranyérmet nyert. 1993-ban kezdett táncolni a NYCB-nél. Koreográfiai munkát 1997-óta végez a társulat számára, de táncosként is folytatja karrierjét. 2001-ben a NYCB rezidens koreográfusa és első rezidens művésze lett. Tehetséges koreográfusként gyorsan hírnévre tett szert, és több kiváló balett-társulat rendelt tőle táncokat, mint például a San Francisco Ballet, a Balsoj, a Canada National Ballet és a Royal Ballet, London. Mostanáig Wheeldon legalább 45 munkát komponált, köztük több musicalt is, melyek egyike a sikeres Egy amerikai Párizsban.

Johan Kobborg (1972- ) dán balett-táncos, koreográfus,rendező és vizuális művész. Leginkább balett-táncosként ismerik, aki a Royal Danish Ballet, és a londoni Royal Ballet vezető táncosa volt, ugyanakkor partnerével, Alina Cojocaruval együtt számos más társulatnál is szerepelt vendégművészként. 2013 és 2016 között Kobborg a bukaresti Román Nemzeti Balett-társulat művészeti igazgatója volt. Számos díjat és elismerést kapott, többek között megnyerte az Erik Bruhn díjat, a Nureyev Grand Prix-t, a Jackson USA Grand Prix-t, és a La Sylphide produkciós munkájáért az Olivier-díjra jelölték

In the Night
Zene: Frederick Chopin
Koreográfia: Jerome Robbins

Les Lutins
Zene: Henryk Wieniawski
Koreográfia: Johan Kobborg

Diamonds
Zene: Pyotr Ilyich Tchaikovsky
koreográfia: George Balanchine

After the Rain
Zene: Arvo Pӓrt (Tabula Raza)
Koreográfia: Christopher Wheeldon

Who Cares
Zene: George Gershwin
Koreoráfia: George Balanchine

Ajánlatunk


A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta jelen van. Eredeti dallamok és magyar szerzők magyar nyelvű műveinek felhasználásával, az ezekhez illeszkedő, a produkció számára íródó zenei anyag izgalmas ötvözésével készül az új produkció.

„Egy mindenkiért! Mindenki egyért!” – Nincs ismertebb jelmondat a testőrök köszöntésénél!

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Ajánló


A RAMAZURI látványos, élőzenével kísért és akrobatikai elemekkel tarkított tánc-cirkuszi kavalkád, melyben derűs és szellemes koreográfiák követik egymást. Újszerűségével, derűjével…

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című…

Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók