Program


Ritmusképletek táncfilmre - Gitta's Choice • Táncfilm Workshop 2021

Ritmusképletek táncfilmre - Gitta's Choice • Táncfilm Workshop 2021

A ritmus a filmkészítő egyik legfontosabb eszköze a néző figyelmének megragadására. A hanggal, a vágással és a képkivágásokkal olyan mintázatok hozhatók létre, melyek végigrepítenek minket a filmen. A ritmus terelheti a figyelmünket, várakozással tölthet el és akár meg is lephet.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. október 19. kedd, 20:00

A Ritmusképletek táncfilmre első vetítésének középpontjában a fény- és hangmintázatok állnak. 

A ritmus a filmkészítő egyik legfontosabb eszköze a néző figyelmének megragadására. A hanggal, a vágással és a képkivágásokkal olyan mintázatok hozhatók létre, melyek végigrepítenek minket a filmen. A ritmus terelheti a figyelmünket, várakozással tölthet el és akár meg is lephet.

“Nemcsak, hogy változniuk kell a dolgoknak, hanem a változás mértékének is változnia kell.” - Kevin Volans, zeneszerző*

A programot Gitta Wigro, Londonban élő független táncfilm szakértő állította össze. Az elmúlt 19 évben számos nemzetközi táncfilm fesztivállal és művészeti intézménnyel dolgozott együtt, valamint több művészeti projektben is részt vett programszerkesztőként, kurátorként, zsűritagként, tanácsadóként és szakmai előadóként. Jelenleg a Leeds International Film Festival táncfilm szekciójának kurátora, a Kinesthesia Festival társigazgatója, valamint a London Contemporary Dance School táncfilm mesterképzésének kurzusvezetője. 

 

Program

Idő szubjektum objektív időben | Time Subjectives in Objective Time | Kati Kallio | FI | 2017 | 05:46
Csak egy pillanat! | give me a sec | Maria Evans | UK | 2019 | 02:23
Látvány-olvasás | Sight reading | Lucy Cash | UK | 2015 | 09:10
Mindent egybevetve | Alt I Alt (All in All) | Torbjørn Skårild | NO | 2003 | 04:00
Lazarus | Tuixén Benet | USA | 2020 | 08:34
Mozgás-szobrászat | Sculpt the Motion | Devis Venturelli | IT | 2017 | 06:08
l e b e g | f l o a t | Sofie Parsons | UK | 2019 | 02:44
Gyászfilm | Mourning | Szabó Réka | HU | 2012 | 09:44
Remains | Beatrix Simkó | HU | 2013 | 02:24
Menj az ötösön! | Take the 5 | Conner Griffith | USA | 2018

Programváltoztatás jogát fenntartjuk.

 

*forrás: Jonathan Burrows: A Choreographer’s Handbook

 

Kurátorok / Curators: Gitta Wigro (UK), Pintér Gábor (HU), Thierry De Mey (BE)

Projektvezető / Project Leader: Gaál Mariann

Projektmanager / Project Manager: Pintér Gábor

Ajánlatunk


Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli el őket a sok félreértés és komikus helyzet, hiszen mindenki másnak hiszi a másikat, mint aki az valójában. A kavarodásban a szálak végzetesen összekuszálódnak. Az utazás összezárja a szereplőket egy térbe, ami a kapcsolatok tovább bonyolódását fokozza. A lányok összebarátkoznak, a fiúk pedig a maguk sajátos, egyéni módján keresik a lányok, és egymás társaságát.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Ajánló


A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…

VASAS MŰVEK: Zárt ajtók Hogyan lehet hűnek maradni érzékeinkhez, amikor társas kapcsolataink szokásjogok, formarendszerek közé szorul, amikor a kommunikáció nem…

Test-Lélek-Tangó Sokfélék és sokszínűek vagyunk. Testileg és Lelkileg egyaránt. Mennyire tudod felismerni és elfogadni a benned lévő sokszínűséget? Ezen az…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók