Podujatie


Ritmusképletek táncfilmre - Azonosság a különbözőségben • Táncfilm Workshop 2021

Ritmusképletek táncfilmre - Azonosság a különbözőségben • Táncfilm Workshop 2021

A Ritmusképletek táncfilmre záróvetítésén a táncfilm szakma egyik legmeghatározóbb alakjának munkásságába kapunk betekintést. A 2021-es budapesti Táncfilm Workshop kiemelt szakmai vendége Thierry De Mey zeneszerző, rendező, aki a programba Anne Teresa De Keersmaeker (Rosas), Wim Vandekeybus és Michèle Anne De Mey koreográfuskkal készített filmjeiből válogatott.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 21. október 2021, 20:00

„A táncfilm nagy kihívása a gyakran különböző dimenziókban létező művészeti ágak sikeres integrálása: egy előadás időhorizontja, mely az előadó és a néző együttes jelenlétében értelmezhető, szemben áll a film illúziót keltő szakaszos, kihagyásos idejével. Az, hogy ez mennyire sikerül, a heterogén elemek fúziójából létrejövő műben megvalósuló szintézis mértékével mérhető.

A különböző művészeti területek - tánc, film és zene - közös halmaza a »mozgás«. Idővel felfedeztem, hogy ez a »kinetikus« aktív megközelítés az a »vörös fonal«, mely munkám minden elemét összekapcsolja. Ennek talán legszélsőségesebb formáját 2002-ben alkalmaztam, amikor egy karmestert arra kértem, hogy fordítson hátat zenekarának és adjon elő egy »kéz-koreográfiát« a csendre. A Legyen csend! máig a legtöbbet játszott darabom.” (Thierry de Mey)

A vetítés után a rendezővel beszélgetünk. 

 

Program:

Love Sonnets | koreográfia: Michèle Anne De Mey

Rosas danst Rosas | koreográfia: Anne Teresa De Keersmaeker

Fase | koreográfia: Anne Teresa De Keersmaeker

One Flat Thing, Reproduced | koreográfia: William Forsythe

Prélude à la mer | koreográfia: Anne Teresa De Keersmaeker

Musique de Tables

(részletek)

 

Kurátor / Curator: Thierry De Mey

Projektvezető / Project Leader: Gaál Mariann

Projektmenedzser / Project Manager: Pintér Gábor

Naša ponuka


A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

A FrenÁk Társulat legfrissebb produkciójában egy dinamikus, fiatal csapat áll színpadra, melynek kreatív táncosai színes kulturális hátterük és nyelvi különbségeik energiáiból építkezve új alkotói szemlélettel kapcsolódnak a FrenÁk alkotta koncepcióhoz. Az összművészeti, multimediális alkotásban a két, egymást ellenpontozó, egyben egymást kiegészítő rész korunk ellentmondásaira reflektál.

A „rasza“ egy szanszkrit szó, jelentése „íz“. Az ind színházesztétika ezzel a szóval határozza meg azt az élményt, amely a nézőben keletkezik egy előadás során. Ahogy raszából, úgy előadás típusból is sokféle lehet. A mai klasszikus indiai táncok mind ősi gyökerekkel rendelkeznek, melyek nyomai máig felfedezhetőek a mai előadási stílusokban is.

Tipy


Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak…

Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.



Támogatók