
Orfeusz / Revenge (Élektra) • Feledi János - Feledi Project
Az előadás látványos, lendületes, mely már-már rockzenét idéző energiával mesél a zene, a tánc hatalmáról és az akadályokkal dacoló szerelemről.
Az előadás látványos, lendületes, mely már-már rockzenét idéző energiával mesél a zene, a tánc hatalmáról és az akadályokkal dacoló szerelemről.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. március 28. szombat, 19:00
Orfeusz / Revenge (Élektra)
Feledi János - Feledi Project
Orfeusz
Az előadás látványos, lendületes, mely már-már rockzenét idéző energiával mesél a zene, a tánc hatalmáról és az akadályokkal dacoló szerelemről.
Természetesen ismeri mindenki a klasszikus történetet, azt a hírhedt visszatekintést, ami után mindennek vége.
Szentpáli Roland – Offenbach, Sztravinszkij, Gluck, Monteverdi után – ahogy maga jellemezte „mozdulati zenét”-jét Feledi János koreográfus alkotta meg. Zene és tánc egységes egészként működik.
Olyan kicsin múlik, hogy Orfeusz és Euridiké története happy end-es legyen…..most sem lesz az.
Tavalyi ősbemutatót a jubiláló Budafoki Dohnányi Zenekar kísérte Hollerung Gábor vezényletével a 2018-as CAFe Budapest Fesztiválon.
Előadják: Feledi Project művészei és a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei
Zene: Szentpáli Roland
Látvány, díszlet: Minorics Krisztián, Feledi János
Világítás: Hepkó Miklós
Jelmez: Henez Mariann, Feledi János
Rendező-koreográfus: Feledi János
Revenge (Élektra)
Az előadás Euripidész Élektra drámájából inspirálódik.
A darab a női tragikum előadása.Sorstragédia. A megbékélés, a bosszú és a háborgó lelkiismeret által szított őrület feszül egymásnak. A disszonancia egy olyan ógörög mítoszréteggel párosul, amely az emberi tudat legelemibb és legsötétebb rétegeibe hatol.
Ha jól értelmezzük a klasszikus szöveget,nagyon is mai, nekünk – és talán rólunk is – szól Euripidész tragédiája, tehát Élektra, Oresztész, Klütaimnésztra és a többiek története minket is érintő, örökké érvényes emberi – morális és gyakorlati – kérdésekre ad válaszokat.
Elhallgattatni bárkit…nehogy folt maradjon a hófehérnek mutatott falon.
Egy krimi, a mitológiai történetre támaszkodik, mégis túlmutat azon. Jelenségként ábrázolja, hogy mivé is teheti az embert a hatalom, hogyan fordítja ki önmagából. Lehet-e a bűnt tisztára mosni? Az erőszakot újabb erőszakkal semmissé tenni? A bosszú, a belső vágyaink mechanizmusát tárja elénk, benne az emberi viszonyok alakulását.
A gyönyör, amire vágyunk, és a bűn,amitől rettegünk. Bár nem kizárt, hogy fordítva, lévén a gyönyör elaltat, a bűn viszont, ha már elkövettük, további bűnökre sarkall, olyanokra, melyek nélkül sosem leszünk többek, mint hallgatással besározódott cinkosok. És olyan ez a világ, hogy mindig lesz valamiben cinkosnak lennünk, csak hallgatni kell, és túlélni valahogy.
Az alkotó a Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíjprogramjának ösztöndíjasa.
Előadják: Feledi Project művészei és a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei
Zene: Montázs, zenei vezető: Mádi László, Feledi János
Látvány: Feledi János
Világítás: Hepkó Miklós
Jelmez: Matisz Gábor, Henez Mariann, Feledi János
Dramaturg: Lisztóczky Hajnalka
Rendező-koreográfus: Feledi János
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes és élettel teli világról.
Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által vezérelve próbálják átvészelni, amit a Sors rájuk ró. A Sors, ami néha jót, örömöt, szerelmet, máskor bánatot, halált hoz számukra.
A LÉTEZÉS egy tangó táncszínházi alkotás, amely az emberi élet útját járja be – a fiatalság sodró lendületétől az öregkor csendes belátásáig. A tangóban születik meg ez az utazás, az ölelés intimitásában, a lélek és a test mély kapcsolódásán keresztül.
Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a…
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható –…
Egy letűnt világ határán, ahol a múlt és a jelen összefonódik, a Cseresznyéskert táncszínházi előadás a változás fájdalmát és szépségét…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!