
NTSZ 20 - Szabad egy táncra?
Székesfehérvári Balett Színház - Frenák Pál Társulat - Pécsi Balett
more
Székesfehérvári Balett Színház - Frenák Pál Társulat - Pécsi Balett
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wednesday, February 23 2022 7:00PM
SZÉKESFEHÉRVÁRI BALETT SZÍNHÁZ
Homokrajzok
A darab miközben költői képet rajzol az elmúlásról, a táncosi lét tiszavirág-életű mivoltáról szól.
A tánc - lényegét tekintve- mozdulatrajzok összessége a térben, amelyek olyanok, mint vízre rajzolt vonalak, vagy homokba írt szavak, vagy akár egy tengerparton, gyerekkéz építette homokvár, amelyet az idő vagy egy óvatlan lépés elporlaszt.
FrenÁk Társulat
A Táncszínház ünnepi évfordulójára a Frenák Társulat olyan előadásából választott részletet, amely szorosan kapcsolódik a Nemzeti Táncszínházhoz, egyúttal illusztrálja a két szervezet közötti valódi partnerséget. A Táncszínház mindig nyitott a Társulatok egyéni igényeire. Nem volt ez másképp, akkor sem, amikor FrenÁk megálmodta a Fig_HT lebegő világát: az előadás tökéletes kivitelezését a Táncszínház emelő motorok beszerzésével segítette. Az eredmény nem maradt el.
FIG_HT részlet
Az elmúlt két évben a világot megrázó új kihívás inspirálja FrenÁk koncepcióját. Örökös kérdés megtalálni a kiutat egy zárt és látszólagos lehetetlen helyzetből. A Fig_Ht részlet mindannyiunk küzdelméről szól, és mindazokról, akiket elvesztettünk, s akiket a színpadon lebegő testek idéznek meg, látomásszerű csodálatos pillanatokban.
FrenÁk a Táncszínház egyedi adottságait használja: a magasság lehetőségeivel és a színpad mélységével a végtelen tér érzetét kelti, a függesztések újszerű használatával kontrasztba hozza a nyers valóság látványát és egy vizionális, képzeletszerű lebegés érzetét váltja ki.
PÉCSI BALETT
Az iszonyat balladája
Eck Imre Szokolay Sándor zeneművére készített koreográfiájával mutatkozott be a Pécsi Balett társulata első hivatalos premierjén, 1961. január 3-án a Pécsi Nemzeti Színházban. Az iszonyat balladája ikonikus előadása az együttes történetének, melynek eredeti koreográfiája, az eredeti jelmezekkel minden jubileumon felújításra került. A Pécsi Balett alapításának 60. évfordulójára, teljesen új koncepcióval állítottuk színpadra Az iszonyat balladája című emblematikus darabunkat a kortárs tánc nyelvén.
A koreográfiát Zachár Lóránd táncművész, koreográfus készítette, munkatársa Vincze Balázs, az önálló Pécsi Balett alapító igazgatója, művészeti vezetője. Vincze izgalmas színházi látásmódja, különleges színpadi víziói, Zachár sajátos világképe, dinamikus és progresszív táncnyelve, Kozarics Viktor egyedi kosztümjei, valamint a Pécsi Balett kiemelkedő tehetségű táncművészei együtt alkotják meg Az iszonyat balladájának 21. századiváltozatát.
Székesfehérvári Balett Színház: Homokrajzok
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Zene: Murcof, Ame-Rej, Alva Noto-Ryuichi Sakamoto, W.A.Mozart
Díszletterv: Jaroslav Milfajt
Jelmezterv: Petra Lebdusková
Fényterv: Egerházi Attila
Szcenikus: Jászai György
Betanító balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Próbavezető balettmester: Vladan Jovanovic
FrenÁk Társulat: FIG_HT (részlet)
Alkotók és előadóművészek:
Esterházy Fanni, Vasas Erika, Eoin Mac Donncha, Keresztes Patrik, Maurer Milán, Zsíros László
Zenei alkotó, szerkesztő: Halász Gábor
Színpadkép: Victoria Frenak
Színpadtechnika: Zoltai György
Színpadmester: Filep Balázs
Fény: Pető József
Hang: Fekete Mátyás
Koncepció: FrenÁk
Pécsi Balett: Az iszonyat balladája
Zeneszerző: Szokolay Sándor Kossuth- és Erkel-díjas Érdemes és Kiváló művész
Jelmeztervező: Kozarics Viktor
Dramaturg: Uhrik Teodóra Kossuth- és Liszt-díjas Érdemes művész
A koreográfus asszisztense: Ujvári Katalin Harangozó-díjas
A koreográfus munkatársa: Vincze Balázs Harangozó-díjas Érdemes művész
Koreográfus: Zachár Lóránd Harangozó-díjas
Fotó: Bobál Katalin
The story of Hansel and Gretel is both about growing up and about taking responsibility and standing up for ourselves and our loved ones. The story encourages children to set off on their own explorations, even in the realms of their own imagination. In fairy tales, all difficulties can be overcome—not only the real ones, but also the dangers created by an overly anxious imagination.
What do people really want? The answer is difficult, since we are constantly searching for a way out of a perfect world, the way back to Eden after our exile. The Eve & Adam performance addresses this universal question through the language of movement and the artistic representation of two young choreographers.
I have long wanted to find my way in the maze of self-knowledge, or at least to find meaning for my actions and reactions... because these are automatic answers ingrained in us from long ago. Over generations, we reconstruct these ingrained patterns, reliving them over and over again, with only slight changes...
Rhapsody as a genre is characterized by caprice and the passionate undulation of emotion, thoughts, and the freedom of expression.…
In the new On Tiptoe series, dance critic Léna Megyeri and music historian Ádám Bősze invite each other (and, of…
After three years of various dance techniques, the graduating class has honed its skills in master classes taken in the…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.