MIRROR • Duda Éva Társulat
Gyengéd érzelmek után vad dominanciaharc.
A MIRROR a Duda Éva Társulat 10. jubileumi évfordulójára készített, két egyfelvonásos alkotásból álló estje.
Gyengéd érzelmek után vad dominanciaharc.
A MIRROR a Duda Éva Társulat 10. jubileumi évfordulójára készített, két egyfelvonásos alkotásból álló estje.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: nedeľa, 15. máj 2022, 19:00
MIRROR
Gyengéd érzelmek után vad dominanciaharc. A MIRROR a Duda Éva Társulat 10. jubileumi évfordulójára készített, két egyfelvonásos alkotásból álló estje. Az első részben a lengyel Maciej Kuzminski által jegyzett Parting Ways című női trió bontakozik ki, amely érzelmi és spirituális alkotás. Az est második részében Duda Éva sajátos stílusjegyeiről ismert, legújabb és egyben összegző előadása, a MIRROR látható. A társulat műfajilag egyik legtisztább produkciója a tíz év emblematikus pillanatainak újragondolásából és átdolgozásából született egy lendületes, fiatal csapattal.
Táncosok: Bacsó Gabriella, Csuzi Márton, Füzesi Csongor, Gaál Júlia, Ivanov Gábor, Lukács Levente, Temesvári Zsófia, Vitárius Orsolya
Zene: Kunert Péter, montázs
Zenei szerkesztő: Kovács Jeromos
Fénytervező: Pető József
Koreográfus-assisztens: Csák Beatrix
Produkciós vezető: Kárpáti Lili Melánia
Vengég koreográfusok: Gregor Lustek, Rosana Hribar, Maciej Kuźmiński
Rendező-koreográfus: Duda Éva
Időtartam: 60 perc egy részben
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…
Egy különleges utazásra invitáljuk nézőinket nemzetközi koreográfusaink vezetésével.
“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.