Program


Magyar TáncRAPszódia • Varidance - Bartók Táncszínház

Magyar TáncRAPszódia • Varidance - Bartók Táncszínház

A Magyar TáncRAPszódia című előadás a magyar néptánc tradícióból kiindulva, – azt mai tánctechnikákkal ötvözve – hoz létre egy sajátos és egyedi táncelőadást. A világszerte ismert Brahms, Magyar táncainak ízléses feldolgozása találkozik a modern köntösbe bújtatott néptánc hagyományainkkal.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. július 18. vasárnap, 20:30

Magyar TáncRAPszódia • Varidance - Bartók Táncszínház

A Magyar TáncRAPszódia című előadás a magyar néptánc tradícióból kiindulva, – azt mai tánctechnikákkal ötvözve – hoz létre egy sajátos és egyedi táncelőadást. Egymást váltó, hol dinamikus, hol lírai, humoros képekben tűnik fel a Kárpát-medence táncainak kavargó sokszínűsége nem megszokott módon.

A világszerte ismert Brahms, Magyar táncainak ízléses feldolgozása találkozik a modern köntösbe bújtatott néptánc hagyományainkkal. A lánytáncok lágysága, páros táncaink romantikája, a férfitáncok virtuozitása keveredik a hip-hop lazaságával ... kaszák villannak, libben a szoknya, bajusz megpödörve ... fent a baseball sapka, lent a csizmák bokáznak ...

A tánc (VARIDANCE), a zene (InFusion Trió) és a beatbox (Jammal) általunk létrehozott vidám, energikus, különleges ötvözése méltóképpen népszerűsíti a magyar kultúrát és minden korosztály számára felemelő élményt nyújt.

Az InFusion Trió az ország egyetlen looper zenekara, ami 2011 decemberében alakult. A formáció, tagjai mind képzett zenészek, akik a komoly- és a könnyűzene terén egyformán jártasak. A zenekar egy különleges hangszerpark segítségével (elektronikus hegedű, elektronikus cselló, elektronikus dob és különböző effekt pedálok, torzítók és looperek) saját dalokkal, népdalfeldolgozásokkal, és a rádiókból is jól ismert slágerekkel koncertezik.

Fekete János „Jammal” zenész családban nőtt fel, ahol mindig zene vette körül. Ennek hatására elkezdett először dobolni majd később beatboxolni. A zenekarokon kívül még színházban is zenél. Itt főleg hangutánzással, hangeffektekkel, beatboxszal egészíti ki a színdarabot.

Tánckar: VARIDANCE
Bánházy Eszter, Deák Bálint, Dunaveczki Éva, Hahn Jusztina Sára, Halmosi Dzsenifer, Hernicz Albert, Jaklics Liliána, Perger Balázs Márk, Péter Szilvia, Simon Gergő, Széchenyi Krisztián, Végső Zsolt, Zolja Adél,

Jelmez: Lakatos Márk
Díszlet: Meczel Róbert

Beatbox: Fekete János 'Jammal'
Zenekar: InFusion Trio
Weisz Nándor – ének, dob; Farkas Izsák – hegedű; Simkó-Várnagy Mihály – cselló, basszusgitár
Zenei betét: Pál István Szalonna
Rendező, koreográfus: Vári Bertalan

Támogatók: Bartók Kamaraszínház és Művészetek háza, Emberi Erőforrások Minisztériuma

Ajánlatunk


Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Ajánló


Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli…

A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.

Pirók Zsófia, első magyarként szerzett diplomát flamenco tánc szakirányon a sevillai Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Előadásaival nemcsak hazai, hanem…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók