Program


LOTUS projekt • Kecskemét City Balett - Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház

LOTUS projekt • Kecskemét City Balett - Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház

A lótuszvirág szimbolikus jelentéssel bír, az egyik legkülönlegesebb növény, hiszen élete a sötét és mély sárban kezdődik, abból táplálja magát, sarjad, növekszik, távol az éltető és meleget adó naptól. S bár a sárból fakad, gyökerei a legmocskosabb vizekbe kapaszkodnak önmaga sohasem válik szennyessé, mindig tiszta marad.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, October 09 2022 7:00PM

A lótuszvirágot számos kultúra – különösen a keleti vallások - a tisztaság, a megvilágosodás, az önregeneráció és az újjászületés szimbólumának tekintik és tisztelik. A buddhizmus szerint a lótusz a tisztaságot, a spirituális ébredést és a hűséget jelképezi. Buddhát számos esetben lótuszvirágon ülve ábrázolják. E képi megfogalmazás egyértelmű üzenete annak, hogy földi életünk legfőbb célja: a függetlenség az anyagi világtól, felülemelkedés az élet béklyóin, egy fájdalom nélküli világ könnyedsége, azaz a végső megvilágosodás.

Mindezek után nem meglepő, ha különleges élete kapcsán e csodálatos növény szimbolikus jelentéssel is bír. Hiszen születése, mindennapi élete egészen a szirombontásig tökéletes analógiát mutatnak az emberi élet szakaszaival. Mindennapjaink során mindannyian megtapasztaljuk talpunk alatt az egyre csak lefelé húzó sarat. De kiteljesedni, saját életünket virágra borítani csak akkor tudjuk, ha nem engedünk a mindennapi élet nehézségeinek és tiszták tudunk maradni, felül tudunk emelkedni a mindennapi élet szennyén és mocskán. Éppen úgy, mint a lótusz.
A lótusz megmutatja, hogy a zavaros, sötét, gondterhes világból és a legreménytelenebb helyzetből is ki lehet törni és megtalálhatjuk a harmóniát, a lelki békét.

A Kecskemét City balett sajátos koreográfiai nyelvezetét erős színházi érzékenység, a szabad asszociáció áramlása, valamint éles szellemesség és találékonyság jellemzi, melyet egyértelműen Barta Dóra karakteres elképzelései és munkái határoznak meg. Barta Dóra rendező - koreográfus mára a Nemzeti Táncszínház egyik ikonikus alkotójává vált. Az általa rendezett kortárs táncszínházi előadásokat évek óta nagy érdeklődéssel és szeretettel követi a műfaj iránt fogékony közönség. Szép emlékeket idéz a „Carmen" (2015) a „Traviata "(2018) vagy akár az „Anna Karenina "(2020) előadások budapesti sikere.

Az új bemutató az alkotóktól megszokott mára már művészi kézjegyükké vált értékeket alapul véve, de ugyanakkor új impulzusokkal kiszélesítve ad még több teret és egy teljesen új dimenziót az alkotni vágyó energiának. A kortárs tánc és mozgásművészet mellett a színpadi produkció egyik igen fontos eleme a díszlet, amely megágyaz a dramaturgiai helyzeteknek, és együttműködik a különböző változási folyamatokkal, jelenetekkel.
Praktikussága mellett fontos cél, hogy művészeti üzenetével hozzáadjon a darabhoz, szabad asszociációknak nyisson teret. Ez a vizuális világ válik majd teljessé a jelmezekkel, térben, időben táncban és bont éppen olyan tisztán és átütőn ragyogó virágot, mint a lótusz.

Táncolják a Kecskemét City Balett tagjai:

Szőllősi Krisztina       

Földesi Milán                 

Nagy Nikolett                 

Pavleszek László

Varga Lotti                        

Raj Martin                         

Salvatore Paonessa

Szigethy Norbert

Gömöri Lara                                             

Emanuele Co

Lajter Eszter

Hoffmann Luca

Bakonyi Jusztina

és vendégművészek

Díszlet: Tihanyi Ildikó, Barta Dóra

Jelmez: Horn Enikő

Dramaturg: Szabó Tamás

Fénytervező: Katonka Zoltán

3D mapping: Bordos László Zsolt

Koreográfusok: Barta Dóra, Szőllősi Krisztina, Nagy Nikolett

Művészeti vezető, projektmenedzser: Barta Dóra

 

A Kecskemét City Balett a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház tánctagozata. 

Our offer


Ever since God gave Adam a companion, fashioned from his rib, in Paradise, the order of the world has been that no one should live alone. Its modality has taken dozens of shades over the millennia since then: cohabitation, bigamy, polygamy, polyandry, all the way until we come to the most familiar form today.

Two deceptively similar suitcases end up in the wrong hands. That is how the characters embark on an adventurous journey full of complications, misunderstandings, and comic situations, where no one is quite who they seem to be. In the confusion, the threads become fatally tangled. To further complicate their relationships, the journey traps the characters in a single room. The girls become friends with each other, and the boys seek the company of the girls and then each other in their own individual ways.

Compared to Swan Lake, the well-known version of the classical ballet, I wished to rephrase the piece from another aspect, in a different light. In my interpretation, Siegfried is a young man with a split mind, who is being held captive by the traumas of his childhood as a result of his relationship with his mother.

Suggestions


Zsófia Pirók was the first Hungarian to earn a degree in flamenco dance from the Conservatorio Profesional de Danza in…

Written in 1909,‘Liliom, or the Life and Death of a Villain' captivates audiences everywhere. It tells the story of a…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók