
Lisztmánia / Raza Hammadi: Paprika • Budapest Táncszínház
A Budapest Táncszínház Zachár Lóránd Lisztmánia című koreogfráfiáját, valamint Raza Hammadi Paprika című koreográfiáját tűzi műsorra. Læs mere
A Budapest Táncszínház Zachár Lóránd Lisztmánia című koreogfráfiáját, valamint Raza Hammadi Paprika című koreográfiáját tűzi műsorra. Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 14. December 2022 19:00
Lisztmánia
A darab egy különös térbe viszi a nézőt, melynek helyszíne a képzelet világa. Egy megfoghatatlan lét, melyben a körül rajongott zenei géniusz megjelenik korunk világában, hol az értékek sokszor érthetetlenül keverednek össze. A koreográfus és együttesünk, tisztelettel nyúl a világhírű hazánkfia örökségéhez. Zachár pályafutását a Budapest Táncszínháznál kezdte, majd Hollandiában a legnagyobb koreográfusokkal dolgozott. A műben az alkotók lelkülete kapcsolódik össze időn és téren keresztül.
A "Lisztomania" Heinrich Heine kifejezése, amit némi gúnnyal használt egy újságcikkében. Arra utalt, hogy Liszt az 1840-es évekbeli koncertvirtuóz pályafutása abnormális reakciókat váltott ki rajongóiból. Liszt volt az első megasztár, aki tudatosan építette föl imázsát, először adott elő szólóhangversenyt, ahol kizárólag ő lépett fel, oldalra fordította a közönségnek addig háttal álló zongorát, és tűzijáték szerű virtuozitásával, mély átélésével elkápráztatta még ellenségeit is. De ő mindezt nem az öncélú magamutogatás kedvéért tette, hanem a művészet erejének és társadalmi megbecsülésének emelését akarta elérni. A koreográfus és együttesünk, tisztelettel és büszkeséggel nyúl a világhírű hazánkfia örökségéhez.
Lisztmánia
Táncművészek: Varga Donát, Sághy Alexandra, Hörcher Noémi, Yvette Levine, Marika Trucci, Marika Masuda, Maria Borges, Matthew Bell, Varga Bendegúz, Damien Ledenon
Zene: Liszt Ferenc, montázs
Fényterv: Földi Béla
Koreográfus: Zachár Lóránd
Raza Hammadi: Paprika
Raza Hammadi művészi megközelítése a különböző koreográfiai, esztétikai és zenei nyelvek találkozásának, szembenézésének, egybeolvadásának kedvez. Szemléletének eredménye tükröződik koreográfiáiban, amely sokoldalúan szemléli az életútvonalakat, az emberi kapcsolatok összetettségét és az ezekből fakadó gyakorlatokat.
A kultúrák keveredése, a szabad szellem és hangnem munkáiban azok az elemek, amelyek hozzájárulnak az új esztétikai formák létrejöttéhez, valamint a népek és képzeletük jobb megértéséhez.
Raza Hammadi a Budapest Táncszínház táncosait állítja szembe saját kultúrájukkal, előtérbe helyezve a magyar zenei és tánchagyományokat. Megannyi karcsú, szabad test egy színpadon, letisztult dekorációval. Maxime Augais, a Raza Hammadival hosszú éveken át együtt dolgozó zeneszerző zenéjének köszönhetően a tánc és a hang egy harmadik dimenzióba emeli a teret.
Raza Hammadi: Paprika
Táncosok: Sághy Alexandra, Hörcher Noémi, Yvette Levine, Marika Masuda, Varga Donát, Varga Bendegúz, Matthew Bell, Damien Ledenon
Zene: Maxime Augais
Koreográfus: Raza Hammadi
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
„Egy mindenkiért! Mindenki egyért!” – Nincs ismertebb jelmondat a testőrök köszöntésénél!
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes és élettel teli világról.
A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.