Program


Körtánc • Magyar Állami Népi Együttes

Körtánc • Magyar Állami Népi Együttes

A Magyar Állami Népi Együttes előadása a száz évvel ezelőtti trianoni békediktátum emlékezete jegyében készült.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, July 11 2024 8:30PM

Az antológiaszerű válogatás a Kárpát-medence magyarsága és a vele sorsközösségben élő nemzetiségek (románok, szlovákok, szerbek és horvátok, svábok, ruszinok, zsidók, cigányok) folklórjából inspirálódva járja körbe, táncolja körbe a Felvidéket, Kárpátalját, Erdélyt, a Délvidéket, és a „Kis Magyarországot”. Hitet téve az összetartozás megkérdőjelezhetetlen valóságáról, nagy ívű panorámaként mutatja fel azt a paraszti örökséget, azokat a páratlan kulturális és szellemi javakat, melyeket az ezeréves együttélés hagyott ránk.

Az antológiaszerű előadás tematikája a Bartók által megfogalmazott igazságot erősíti, miszerint az itt élő népek művészetének évszázadokon átívelő kölcsönhatása egyetemes, elválaszthatatlan kultúrát hozott létre. Mi, jelen világunkban élő emberek is látjuk a száz évnyi „távolságot”, de hisszük, hogy bár távolinak tűnik, mégis közeli!

 

Előadja:  a Magyar Állami Népi Együttes tánckara és zenekara, valamint vendégművészek 

Szólót énekel: Kubinyi Júlia, Hetényi Milán

Vendégként közreműködik: KOLO együttes

 

Zenei szerkesztő:  Agócs Gergely, Gera Attila, Kelemen László, Pál István Szalonna

Zeneszerző: Kelemen László

Koreográfus: Fitos Dezső, Furik Rita, Kocsis Enikő, Kökény Richárd, Mihályi Gábor, Richtarcsik Mihály

 

Zenekarvezető: Radics Ferenc 

Tánckarvezető: Ágfalvi György

Tánckari asszisztensek:  Borbély Beatrix, Jávor Katalin, Farkas Máté, ifj. Zsuráfszky Zoltán 

 

Rendező-koreográfus: Mihályi Gábor 

 

Művészeti vezető: Pál István Szalonna 

 

Együttesvezető: Mihályi Gábor

 

Our offer


The Cherry Orchard dance theatre performance evokes the pain and beauty of change on the edge of a bygone world, where past and present are intertwined.

Ever since God gave Adam a companion, fashioned from his rib, in Paradise, the order of the world has been that no one should live alone. Its modality has taken dozens of shades over the millennia since then: cohabitation, bigamy, polygamy, polyandry, all the way until we come to the most familiar form today.

The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy tale entitled the Nutcracker and the Mouse King, wanted to stage a fairy tale ballet that would surpass all that had gone before, both in sound and in spectacle. Tchaikovsky was asked to compose the music and after Swan Lake and Sleeping Beauty his third and final ballet was also a great success. It was the six-movement suite of the music of The Nutcracker that was first performed in March 1892, and in December of the same year the spectacularly presented theatrical work was also performed. The Nutcracker has become the most frequently played ballet piece of all time.

Suggestions


What we present is not the story of Kahlo’s life but an independent visual theatre vision inspired by her art…

Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by Mineko Iwasaki, the protagonist of Memoirs of a Geisha. The performance takes viewers…

Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók