Program


„Egy nyelvet beszélünk...“

„Egy nyelvet beszélünk...“

,,Egy nyelvet beszélünk..."
Székesfehérvári Balett Színház-Súkroné Konzervatórium Kosice (SK)-Ballet Prague Junior (CZ)

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. február 21. szerda, 19:00

A levél

Koreográfia: Egerházi Attila
Zene: Philip Glass (The poet acts), Dimitrij Sosztakovics (The second waltz)
Jelmez terv: Andrea T. Haamer és Egerházoi Attila
Színpad kép és világítás terv: Egerházi Attila
Táncolják: Cristina Porres Mormeneo, Graziano Bongiovanni (A Székesfehérvári Balett Színház művészei)
"A balett egyfajta csehovi világot idéz. Szarkasztikus, fanyar humorral átszőtt tánc-vers. A balett egy párkapcsolat belső labirintusaiba küld szondát. A balett kérdése mind végig a levegőben marad, fantáziánkra - vagy még inkább, megéltségünkre – bízva a megfejtést. Vajon, mi állhat a levélben..?"
Egerházi Attila

Written on Water
 
Koreográfia: Egerházi Attila
Koreográfiai asszisztens: Cristina Porres Mormeneo
Premier: 2017-6-11, Kassa
Zene: M. Namekawa, F. Chopin
Táncosok: Adam Bobák, Alžbeta Talčíková, Nina Sninska, Katarina Kupčíková, Barbora Bujakiová, Liliana Hudáková, Barbora Štefaniková, Anna St. Clair Correia, Mária Cisková
Eliška Schavelová, Barbora Boglárska, Kristína Šérová, David Janík, Juraj Srnčík

Prométheusz esete
 
Librettó / Libretto: Egerházi Attila
Zene / Music: Ludwig van Beethoven
Zenekar / Orchestra: Smíchovská komorní filharmonie
Karmester / Conductor: Josef Vondráček
Színpadterv / Stage design: Jaroslav Mihlfajt
Jelmez / Costumes: Petra Lebdušková
Világításterv / Lighting design: Egerházi Attila
Táncosok / Danced by Balet Praha Junior (a Dance Center, Prága Konzervatórium és Gimnázium diákjai)
Producer: Dance Center, Prága Konzervatórium és Gimnázium
Produkció / Production: Nemzetközi Táncközpont
A koreográfus asszisztense / Assistant to Choreographer: Linda Svidró
Forgatókönyv, rendezés, koreográfia / Script, direction and choreography by Egerházi Attila
Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi a férfi vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul.
Egerházi Attila

“Bla-bla-bla...“
 
Zene / Music: W. A. Mozart, J. S. Bach, F. Chopin
Jelmezterv / Costume design: Szelei Mónika
Világításterv / Lighting design: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Cristina Porres Mormeneo
Koreográfia / Choreographed by Egerházi Attila
A balett lényegét tekintve egy szatirikus kortárs balett.Irodalmi hasonlattal élve, egyfajta „örkényi egyperces” tánc-novella megalkotása volt
a célom. Egy olyan görbe tükör, amelybe belepillantva esetleg megláthatjuk korunk emberének kommunikációs zavarait, problémáit.

Zero Gravity
 
Zene / Music: J. S. Bach
Jelmezterv / Costume design: Andrea T. Haamer
Világításterv / Lighting design: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Linda Svidró
Koreográfia / Choreographed by Egerházi Attila
A duó az ember Isten adta szabadság iránti vágyát fejezi ki. Az ember a repülés, a szabadon való szárnyalás, a gravitáció legyőzése iránti vágyát állítja szembe a földhöz ragadottság, limitáltság érzetével.

Besos (Csókok)
 
Zene / Music: Z. Keating, A. Part, P. Prado
Jelmezterv / Costume design: Andrea T. Haamer
Színpadkép és világításterv / Stage and lighting design: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Cristina Porres Mormeneo
Koreográfia / Choreographed by Egerházi Attila
A balett vidám hangvételű, lendületes „tánc-leporelo“amelynek központi témája
a csók.
Egerházi Attila

Ajánlatunk


A RAMAZURI látványos, élőzenével kísért és akrobatikai elemekkel tarkított tánc-cirkuszi kavalkád, melyben derűs és szellemes koreográfiák követik egymást. Újszerűségével, derűjével és magával ragadó lendületével egy bő év alatt a Társulat egyik legnépszerűbb produkciója lett, melyet már több mint 10 ezer ember látott különböző országokban és városokban. A Duda Éva Társulat ezzel az esttel elrugaszkodik a táncszínházi világ új dimenziójába. Olyan szavakon túli, tágabb univerzumba invitálnak, ahol a kezdés pillanatában eltűnik az idő és élvezhetjük a pezsgő kalandot. Egyedi, megismételhetetlen percek, az élet ünneplése, mert mulatságnak mindig lennie kell! Alkotó táncművészek: Eleonora Accalai, Bacsó Gabriella, Bundschuh Vera, Dévai Lúcia, Dragos Dániel, Dudás Gergely, Füzesi Csongor, Ivanov Gábor, Javier Mario Salcedo Hernández, Szilvási Anna Zeneszerzők és előadók: Farkas Izsák, Szarvas Dávid Díszlet: Duda Éva Jelmez: Kiss Julcsi Fénytervező: Pető József Trénervezetők: Csuzi Márton, Zoletnik Zsófia Trénerek: Lakatos Leonetta, Ott Olivér, Lennart Paar, Újvári Milán Koreográfus asszisztens: Csák Beatrix, Vitárius Orsolya Produkciós vezető: Huszár Ágnes Rendező-koreográfus: Duda Éva Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg. Támogatók: EMMI, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Táncszínház, Budapest Főváros XI. kerület Újbuda Önkormányzata, Függetlenül Egymással Közhasznú Egyesület, Inspirál Cirkuszközpont, Movein Stúdió Külön köszönet: Faller Zoltán – airtrack.hu, Gortva Krisztián, Ott Olivér – Pattanj Sportegyesület, Vági Bence – Recirquel

Sally fejében öt eltérő karakterű nő él, akik nem tudnak egymásról. Sally szorongó, magányosan él. Nola, a kimért elegancia, intellektuális művészlélek. Derry mindig derűs, viccelődő, hetyke. Bella, az érzéki csábító, imád énekelni és táncolni. Jinx, maga a megtestesült düh és agresszió. A flamenco sajátossága, hogy különböző ágai, más-más érzelmet fejeznek ki, így az öt személyiséget egy-egy “palo” hívja életre. A műfaj csak eszköze az üzenetnek, mégis a történet emeli ki annak sokszínűségét.

Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen testeket, hogy újakat fogadjon el helyükbe." - idézet a Bhagavad-gítából

Ajánló


A hattyúk tava alapeszméje a "jó győzelme a rossz, a fényé a sötétség fölött".

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók