Program


Carried Alive / Risonanza / The Great Bean • Scapino Ballet Rotterdam

Carried Alive / Risonanza / The Great Bean • Scapino Ballet Rotterdam

Justin de Jager koreográfiájával született meg a végtelen mozdulatsorból álló, hipnotikus látványjáték Carried Alive címmel: Justin a breakdance stílusból ismert „threading” technika úttörője, amelynek során a táncosok folyamatos mozgással keresik a lehetőségeket. A Risonanza a zene és a tánc páratlan élményét nyújtja. Az előadás két világ találkozása: Michiel Borstlap kristálytiszta zongorajátéka Ed Wubbe szenvedélyes koreográfiájával alkot művészi egységet. Vaudeville, a varieté és a cirkusz csodája ihlette a viharos húszas években játszódó, Az óriásbab (The Great Bean) című darabot. A darab hátterét Hollywood felemelkedése, a dzsessz, és a sztepptánc és a charleston adják.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. szeptember 26. vasárnap, 19:00

Justin de Jager koreográfiájával született meg a végtelen mozdulatsorból álló, hipnotikus látványjáték Carried Alive címmel. Justin a breakdance stílusból ismert „threading” technika úttörője, amelynek során a táncosok folyamatos mozgással keresik a lehetőségeket, nyitásokat és megoldásokat. Justin nemrég nyerte el a Korzo színház Leo Spreksel díját.

A Risonanza a zene és a tánc páratlan élményét nyújtja. Az előadás két világ találkozása: Michiel Borstlap kristálytiszta zongorajátéka Ed Wubbe szenvedélyes koreográfiájával alkot művészi egységet. A két táncost a hipnotikus hatású zene hozza mozgásba, amely csodálatosan szövi át Ed Wubbe történet nélkül is működő tánckoreográfiáját. A meghitt duettben gyengédség váltakozik vadsággal, a szerelmet átható harc kifejeződéseként. Az egyik táncost, Jozefien Debaillie-t a holland táncművészeti díjra, a Zwaanra (Aranyhattyú) jelölték a Risonanzában nyújtott alakításáért. A Risonanza az Ed Wubbe művészeti igazgató és az egyik legkiemelkedőbb holland zongoraművész, Michiel Borstlap együttműködéséből született, egész estés előadás, a Pas de Deux központi duettje. A két művészben közös, hogy szívvel-lélekkel alkotnak, valódi varázslatot.

Vaudeville, a varieté és a cirkusz csodája: Ed Wubbe ezekből merített ihletet a viharos húszas években játszódó, Az óriásbab (The Great Bean) című darabjához. A színpadi táncot, cirkuszi akrobatákat, bűvésztrükköket és egy rejtélyes bohócot felvonultató darab hátterét Hollywood felemelkedése, a dzsessz, és az olyan táncstílusok adják, mint a sztepptánc és a charleston. Az óriásbab izgalmas világot mutat be – annak csillogó, elbűvölő oldalát éppúgy, mint a sötét, komor dolgokat, szívszorító tragédiát. A zene fontos szerepet tölt be a fülledt atmoszféra megteremtésében: a lendületes gipsy jazztől a titokzatos Peer Gynt-szviten át Billie Holiday füstös, érzelmes vokáljáig.

 

Carried Alive

Zene: Nils Frahm - Talisman (az All Encores albumról); Ólafur Arnalds - Ypsilon (a re:member albumról); Ólafur Arnalds & Voces 8 - Partial (kórusverzió, eredetije: a re:member albumon); Alaskan Tapes & Voga - Tell (a Signals / Tell albumról)

Fény: Xavier Spruit Bleeker

Zenei szerkesztés: Zino Schat

Jelmezterv: Petra Finke

Koreográfus: Justin de Jager

 

Risonanza

Zene: Risonanza, Michiel Borstlap Frames c. albumáról

Hang: Rimmert van Lummel

Világítás: Ramuntxo Stoete, Xavier Spruit Bleeker

Logisztika: Evert Achthoven

Jelmezek: Pamela Homoet

A színpadi vezető helyettese: Behrooz Vasseghi

Színpadi vezető: Guido Verschoor

Balletmesterek: Débora Soto, Federica Dadamo

Koreográfus: Ed Wubbe

 

szünet

 

The Great Bean

Zene: Billie Holiday – Don’t Explain, Fooling Myself, Detour Ahead, Crazy He Calls Me; Duke Ellington - Black and Tan Fantasy, Prologue to Black and Tan Fantasy; Count Basie & James Rushing - Rusty Dusty Blues; Django Reinhardt - Minor Swing, Nagasaki, Edvard Grieg - Peer Gynt 1. szvit, Op. 46-2, Aase halála, Peer Gynt 2. szvit, Op. 55: IV. Solvejg dala, Peer Gynt, Op. 23, Anitra tánca, Peer Gynt, A hegyi király lányának tánca

Világítás: Benno Veen

Jelmez: Pamela Homoet

Koreográfus: Ed Wubbe

 

Szállítmányozás: Evert Achthoven

Hang: Rimmert van Lummel

Fény: Ramuntxo Stoete

A színpadi vezető helyettese: Behrooz Vasseghi

Színpadmester, műszaki vezető: Guido Verschoor

Balettmesterek: Débora Soto, Federica Dadamo

 

Támogató: A Holland Királyság Nagykövetsége

 

A szeptember 26-i előadás után közönségtalálkozó. Moderátor: Major Rita.

Ajánlatunk


A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy történelmi magyar vidék kultúrájának megismertetését tekintik elsődleges céljuknak. A Transylvania Express Erdély táncaiból, muzsikájából válogat. Az előadással szeretnénk azt az üzenetet megfogalmazni, hogy a hagyományos kultúra tovább él mindnyájunkban, akik hiszünk a tradíció életben tartásának értékében, hisz jövőnk a hagyomány!

A RAMAZURI látványos, élőzenével kísért és akrobatikai elemekkel tarkított tánc-cirkuszi kavalkád, melyben derűs és szellemes koreográfiák követik egymást. Újszerűségével, derűjével és magával ragadó lendületével egy bő év alatt a Társulat egyik legnépszerűbb produkciója lett, melyet már több mint 10 ezer ember látott különböző országokban és városokban. A Duda Éva Társulat ezzel az esttel elrugaszkodik a táncszínházi világ új dimenziójába. Olyan szavakon túli, tágabb univerzumba invitálnak, ahol a kezdés pillanatában eltűnik az idő és élvezhetjük a pezsgő kalandot. Egyedi, megismételhetetlen percek, az élet ünneplése, mert mulatságnak mindig lennie kell! Alkotó táncművészek: Eleonora Accalai, Bacsó Gabriella, Bundschuh Vera, Dévai Lúcia, Dragos Dániel, Dudás Gergely, Füzesi Csongor, Ivanov Gábor, Javier Mario Salcedo Hernández, Szilvási Anna Zeneszerzők és előadók: Farkas Izsák, Szarvas Dávid Díszlet: Duda Éva Jelmez: Kiss Julcsi Fénytervező: Pető József Trénervezetők: Csuzi Márton, Zoletnik Zsófia Trénerek: Lakatos Leonetta, Ott Olivér, Lennart Paar, Újvári Milán Koreográfus asszisztens: Csák Beatrix, Vitárius Orsolya Produkciós vezető: Huszár Ágnes Rendező-koreográfus: Duda Éva Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg. Támogatók: EMMI, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Táncszínház, Budapest Főváros XI. kerület Újbuda Önkormányzata, Függetlenül Egymással Közhasznú Egyesület, Inspirál Cirkuszközpont, Movein Stúdió Külön köszönet: Faller Zoltán – airtrack.hu, Gortva Krisztián, Ott Olivér – Pattanj Sportegyesület, Vági Bence – Recirquel

A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.

Ajánló


Az Élő Táncarchívum előadásainkban követve a fáradhatatlan néprajzkutató, Martin György táncfilmezéseinek útvonalát, ezúttal Kalotaszeg cifra vidékére látogatunk.

Timár Sándor Kossuth-díjas koreográfus, táncfolklorista, táncpedagógus, a Nemzet Művésze meghatározó szerepet játszott a 20. század második felének magyar táncművészeti életében.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók