Clébio Oliveira: Carnations and Roses • GGTánc Eger
Az újonnan felépített Nemzetei Táncszínházban először bemutatandó előadásuk, a Clébio Oliveira által koreografált Carnations and Roses című táncjáték.
Az újonnan felépített Nemzetei Táncszínházban először bemutatandó előadásuk, a Clébio Oliveira által koreografált Carnations and Roses című táncjáték.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. június 6. csütörtök, 19:30
Clébio Oliveira: Carnations and Roses
táncjáték
GG Tánc Eger
A GG Tánc Eger az egri Gárdonyi Géza Színház tánctagozatként működő, a kortárstánc közönségszámára befogadható formáit alkalmazó, dinamikusan fejlődő, magyar és külföldi vendég alkotókkal, magyar és külföldi táncművészekkel alkotó együttes, melynek tagozatvezető: Topolánszky Tamás.
Az újonnan felépített Nemzetei Táncszínházban először bemutatandó előadásuk, a Clébio Oliveira által koreografált Carnations and Roses című táncjáték.
A szerelem évezredek óta mozgatórugója az emberi gondolkodásnak, valamint meghatározó szerepet tölt be az antik mitológia, a vallások, a filozófia és a művészetek világában. A koreográfus, ezúttal az agy szemszögéből vizsgálja a szerelmet, szenvedélyt. Mi játszódik le elménkben, mikor szerelmesek vagyunk? Milyen kapcsolatot létesít egymás közt a test és az agy?
Hogyan jellemezhető ez az érzés egy reálisabb szempontból nézve? Hogyan viselkedik az agyunk a szenvedéllyel szemben? Mindezen érzésekre, vágyakra, találkozásokra világít rá, tesz felkérdéseket és ad válaszokat a GG Tánc Eger előadása.
Táncolja: GG Tánc Eger, a Gárdonyi Géza Színház tánctagozata:
Kelemen Dorottya, Tóth Karolina, Joni Österlund, Törteli Nadin, Emődi Attila, Rovó Virág, Novák Laura
Zene: Matresanch
Jelmez: Szaniszló Tamásné
Szcenika: Engler Imre–Fodor Zsolt
Asszisztens: Kelemen Dorottya
Ügyelő: Kiss Alexandra
Koreográfus: Clébio Oliveira
Tagozatvezető: Topolánszky Tamás, Harangozó-díjas, Érdemes Művész
A Fata morgana gyönyörűen lidérces, apokaliptikus látomás a Teljességből önmagát száműző emberről. Elménket és lelkünket a kezdetektől fertőzi egy gyötrő gondolat: az én-tudat szülte elkülönültség, megosztottság és a bűntudat állandó harcba hajszol a világ ellen. Ez lett az örökségünk, és talán a végzetünk is. E szellemi pandémia oly régóta tart, hogy már észre sem vesszük, hisz beleszületünk. A fájdalmas romlásban azonban ott rejlik az átalakulás csírája – egy belső gyógyír újrafelfedezése: az együttérzés. Az empátia, ami nemcsak gyógyít, de visszaterel az emberi lét legmélyebb, legigazabb állapotához.
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.
A Győri Balett előadása a világirodalom egyik leghíresebb románca, az Anna Karenina táncszínházi adaptációja, amelyet Velekei László Seregi- és Harangozó-díjas koreográfus állított színpadra. A Tolsztoj klasszikus művén alapuló koreográfia középpontjában Anna, a tragikus sorsú asszony áll, az ő szenvedélyes szerelmét, vívódásait és anticipált bukását ülteti át együttesünk a tánc nyelvére.
A Grimm testvérek kedves és tanulságos meséje emberi erényekről és az igazságról, amelyben mindnyájan bízunk. Sok tánccal és vidámsággal, ami…
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…
A Duda Éva Társulat előadásainak legszebb pillanatait élhetik át egy különleges szilveszteri összeállításban!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!