Program


Café Brasil • GG Tánc Eger

Café Brasil • GG Tánc Eger

A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta jelen van. Eredeti dallamok és magyar szerzők magyar nyelvű műveinek felhasználásával, az ezekhez illeszkedő, a produkció számára íródó zenei anyag izgalmas ötvözésével készül az új produkció.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. október 29. szerda, 19:00

Különleges szakmai érdekessége a készülő produkciónak, hogy a latin ritmusok (szamba, tangó, zouk, rumba, lambada) ihlette tánclépések közben a táncosok ismert slágerek szövegtöredékeit mondják dialógusként a színpadi szituációkban. A kávézóban találkozó figurák részben kortárs brazil szerzők műveiből átemelt karakterek, „mágikus-realisztikus” figurái  – kalandorok, rendszerkritikus lázadók, szépasszonyok, magányos entellektüelek  – táncban beszélik el hol frivol, hol intenzívebb kalandjaikat. A kávézóban a zene dramaturgi szervezőelve szerint felbukkanó hétköznapian szokványos vagy önmutogatóan extrém figurák „kicsit olyanok, mint te meg én”. A táncprodukció az itt és most élő, a magyar mindennapokból ismert emberek apró örömeit és nagy-nagy bánatát, kapcsolatteremtéseik és szakításaik tánccá stilizált életregényének katartikusan felemelő vagy kacagtatóan banális epizódjait szervezi kaleidoszkópszerűen vibráló egységbe. 

Táncolják: Anna Manetti, Bondor Léna, Emődi Attila, Éles Míra, Gellért Gréta, Hung-Ming Pan, Lászlóffy Emőke, Marialaura Savino, Plita Márk, Anna Manetti, Bondor Léna, Emődi Attila, Éles Míra, Gellért Gréta, Hung-Ming Pan, Lászlóffy Emőke, Marialaura Savino, Plita Márk, Varga Dániel

Dramaturg: Pinczés István Jászai-díjas
Zene: montázs
Zenei munkatárs: Nagy Zoltán
Díszlet-Látvány: Vati Tamás
Jelmez: Bati Nikolett
Vizuál: Sátori László
Fénytervező: Pető József
Koreográfus-asszisztens: Emődi Attila
Asszisztens: Kiss Alexandra
Ügyelő: Hódos Ildikó
Koreográfus: Topolánszky Tamás Harangozó-díjas, érdemes művész

Támogatók: Gárdonyi Géza Színház, Eger MJV Önkormányzat, Kulturális és Innovációs Minisztérium

Ajánlatunk


Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a költészet ihlette mozgásvilág.

A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.

Egy szekrény sok mindent rejthet, különösen akkor, ha rajta keresztül átléphetünk egy másik, mesebeli, varázslatos dimenzióba. A mű főhőse egy játék világban próbál barátokat szerezni, és különféle bábokkal találkozik. Kiderül számára, hogy azoknak ugyanolyan érzelmeik vannak, közöttük ugyanolyan kötődések és kapcsolatok alakulnak ki, mintha emberek lennének, és egyikükkel talán még szerelembe is lehet esni.

Ajánló


Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

Törés/vonalak: A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság,…

A LÉTEZÉS egy tangó táncszínházi alkotás, amely az emberi élet útját járja be – a fiatalság sodró lendületétől az öregkor…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók