Tytuł


BUDAPESTI BEMUTATÓ - CARMEN • Székesfehérvári Balett Színház

BUDAPESTI BEMUTATÓ - CARMEN • Székesfehérvári Balett Színház

Az este első felében látható Carmen olyan alapvető emberi érzelmeket vesz górcső alá, mint szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint férfi és nő között létrejövő dominancia. Az ezt követő Szeszély című, humorral telített darab emberekről szól, akik szakadatlan küzdenek a beilleszkedéssel és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni.  więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wtorek, 9 Listopada 2021 19:00

Carmen

A balett alapvető emberi érzelmeket vesz górcső alá, úgy mint szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint férfi és nő között létrejövő dominancia. A táncdráma megalkotásával semmiképpen nem volt célom, hogy az illusztrációul szolgáljon Carmen és Don José örök érvényű történetéhez, hanem hogy Bizet operájából, Rodion Schedrin által írt tánc szvitté komponált zeneművet láttatva a zene, a tánc és a szcenográfia (színpadkép, jelmez, díszlet és világítás) egységbe öntése révén egy új minőséget hozzak létre. (Egerházi Attila koreográfus)

 

Szeszély

Alexander Ekman 2006 nyarán, a barcelonai IT Dansa közreműködésével alkotta meg a Szeszély című darabot. Humorral telített előadás emberekről, akik szakadatlan küzdenek a beilleszkedéssel és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni. Hogyan próbáljuk fenntartani ép elménk látszatát még akkor is, mikor legbelül az őrület kerülget bennünket… A mű egésze való életből vett, változatos szituációkat mutat be. A próbákat nézve döbbentem rá, hogy egy különös musicalt sikerült alkotni, mely sötét és szomorú. Valójában nem tudod eldönteni, most nevetni kellene-e vagy sem. Humoros, de nem igazán vicces… Szomorkás, mégsem annyira szomorú. Élvezetes, ám mégsem annyira kellemes. (Alexander Ekman koreográfus)

 

Aritmia

Az aritmia - ami orvosi kifejezéssel élve szívritmus-zavart jelent – ez esetben metaforának tekintendő. Életünket harmónia és diszharmónia, ritmus és aritmia (azaz a normálisnak, megszokottnak tekintett ritmus megváltozása, megtörése) jellemzi. Az élet ritmusa olykor egyenletes, máskor pedig egyenletlenné válik. Vonatkozik ez az egyénre, párkapcsolatra, vagy akár több ember kapcsolatára, de vonatkozhat egy társadalomra is. A balettet négy táncművész egy viszonylag szűk térben táncolja. (Egerházi Attila koreográfus)

 

Carmen

Zene / Music: Rodion Shchedrin (Bizet nyomán)

Jelmezterv / Costume design: Andrea T. Hammer, Dusana Heráková

Fényterv / Lighting design: Egerházi Attila

Díszletterv / Set design: Árvai György

Próbavezető balettmester és koreográfus asszisztens / Rehearsal Ballet Master and Assistant to Choreographer: Cristina Porres Mormeneo

Koreográfus / Choreographed by Egerházi Attila

 

Szeszély / Whim

Zene / Music: Antonio Vivaldi: Négy évszak (Tél); Marcelle de Lacour: La pendule de Marie-Antoinette; Edmundo Ros: Bolero; Nina Simone: My Baby Just Cares for Me

Jelmezterv / Costume design: Alexander Ekman

Fényterv / Lighting design: Alexandre Kurth

Betanító balettmester / Ballet Instructor: Mathilde Van de Meerendonk

Próbavezető balettmester / Rehearsal Ballet Master: Cristina Porres Mormeneo

Koreográfus / Choreographed by Alexander Ekman

 

Aritmia / Arrhythmia

Zene / Music: Christoph Willibald Gluck és Giovanni Sgambati / James Rhodes: Orfeo et Eurydice - Mélodie for piano solo; Johann Sebastian Bach: Concerto en ré mineur, BWV 974: II. Adagio; Feeding: Shifted; Orquesta Club Miranda: Serenata

Jelmezterv / Costume design: Dusana Heráková

Színpadkép és fényterv / Scenery and lighting design: Egerházi Attila

Koreográfus asszisztens és próbavezető balettmester / Assistant to Choreographer and Rehearsal Ballet Master: Cristina Porres Mormeneo

Koreográfus / Choreographed by Egerházi Attila

 

Nasza oferta


Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.

A Magyar Táncművészeti Egyetem klasszikus balett szakirányának végzősei ismét színpadra lépnek a Nemzeti Táncszínházban. A tanulmányaikat lezáró fiatalok előtt az elhelyezkedésüket tekintve óriási lehetőségek állnak nyitva azáltal, hogy főtantárgyuk, a klasszikus balett mellett a táncművészet sok más formanyelvét is igen magas szinten elsajátították.

"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon át a berögződött mintákat rekonstruáljuk, éljük át újra és újra, apróbb változásokkal… ezeken a bevésett mintákon lenne érdemes elindulni, felfejteni és végül letenni ezeket a transzgenerációs csomagokat.

Proponujemy również


Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…

Egy évvel a RENAISSANCE című bemutatkozó produkciójuk szenzációs sikere után a Gauthier Dance JUNIORS//Theaterhaus Stuttgart e, amely két ősbemutatót tartalmaz…

A végzős évfolyam három év különféle tánctechnikai alapozást követően a negyedik évében mesterkurzusokon csiszolta a tudását. Az egyetem kitűnő mesterein…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.



Támogatók