
Budapesti bemutató- Café Brasil • GG Tánc Eger
A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta jelen van. Læs mere
A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta jelen van. Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tirsdag, 18. Marts 2025 19:00
Eredeti dallamok és magyar szerzők magyar nyelvű műveinek felhasználásával, az ezekhez illeszkedő, a produkció számára íródó zenei anyag izgalmas ötvözésével készül az új produkció. Különleges szakmai érdekessége a készülő produkciónak, hogy a latin ritmusok (szamba, tangó, zouk, rumba, lambada) ihlette tánclépések közben a táncosok ismert slágerek szövegtöredékeit mondják dialógusként a színpadi szituációkban. A kávézóban találkozó figurák részben kortárs brazil szerzők műveiből átemelt karakterek, „mágikus-realisztikus” figurái – kalandorok, rendszerkritikus lázadók, szépasszonyok, magányos entellektüelek – táncban beszélik el hol frivol, hol intenzívebb kalandjaikat. A kávézóban a zene dramaturgi szervezőelve szerint felbukkanó hétköznapian szokványos vagy önmutogatóan extrém figurák „kicsit olyanok, mint te meg én”. A táncprodukció az itt és most élő, a magyar mindennapokból ismert emberek apró örömeit és nagy-nagy bánatát, kapcsolatteremtéseik és szakításaik tánccá stilizált életregényének katartikusan felemelő vagy kacagtatóan banális epizódjait szervezi kaleidoszkópszerűen vibráló egységbe.
Táncolják:
Agárdi Márk
Anna Manetti
Ellenbacher Kamilla
Emődi Attila
Hung-Ming Pan
Marialaura Savino
Plita Márk
Szénási Dolli
Varga Dániel
Winkelmayer Zsófia
Dramaturg: Pinczés István Jászai-díjas
Zene: montázs
Zenei munkatárs: Nagy Zoltán
Díszlet-Látvány: Vati Tamás
Jelmez: Bati Nikolett
Vizuál: Sátori László
Fénytervező: Pető József
Koreográfus-asszisztens: Emődi Attila
Asszisztens: Kiss Alexandra
Ügyelő: Hódos Ildikó
Koreográfus: Topolánszky Tamás Harangozó-díjas, érdemes művész
Támogatók: Gárdonyi Géza Színház, Eger MJV Önkormányzat, Kulturális és Innovációs Minisztérium
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli el őket a sok félreértés és komikus helyzet, hiszen mindenki másnak hiszi a másikat, mint aki az valójában. A kavarodásban a szálak végzetesen összekuszálódnak. Az utazás összezárja a szereplőket egy térbe, ami a kapcsolatok tovább bonyolódását fokozza. A lányok összebarátkoznak, a fiúk pedig a maguk sajátos, egyéni módján keresik a lányok, és egymás társaságát.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című…
A Zsuráfszky Zoltán nevével fémjelzett Élő Táncarchívum sorozatunk következő állomása Viharsarok címmel, ezúttal Sánta Gergő, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tánckarvezetője…
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.