
Bolero / Passage – Beethoven VII. szimfónia • Győri Balett
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 18. apríl 2019, 19:00
Bolero | Passage – Beethoven VII. szimfónia
Győri Balett
Bolero
Zene: Maurice Ravel
Asszisztens: Fuchs Renáta
Jelmez: Herwerth Mónika
Fény: Lukács András, Hécz Péter
Koreográfus: Lukács András
A Bolero-t 2012-ben készítette Lukács András a Wiener Staatsballett részére, Ravel ismert zenéjéhez félve nyúlt kezdetben: Nem szerettem volna epigon lenni és nem a szokványos férfi-nő viszonyra, szenvedélyre, érzéki szálra kihegyezni a ,,történetet”. Az én Bolero-m cselekmény nélküli darab, tíz női és tíz férfi táncosra, akik azonos jelmezben, hatalmas fekete szoknyában táncolva próbálnak egy monumentális, hideg hangvételű, sötét báli jelenetet érzékeltetni."
Passage– Beethoven VII. szimfónia
A Győri Balett legújabb bemutatója a Passage címet kapta, mely átkelést, átmenetet, folyamatot jelent. Velekei László koreográfus alkotása az ’úton levés’ metaforáját járja körül, az egyes élethelyzetek közötti átkelés, az átmenet szimbóluma teremti meg a táncmű strukturális egységét.
A darab az uniformizálódás kritikája, középpontba állítva az embert, egy lányt, aki nem akar részt venni az őt környező társadalom képmutató viselkedésében, de nincs elég ereje önmagáért kiállni sem. Velekei alkotása rávilágít az emberi természet kettősségére, az önkifejezés és rejtőzködés ellentmondásosságára…
A Passage szimfonikus balett, amely inkább érzelmeket és gondolatokat közvetít; a leheletfinomságú történet pedig közelebb hozza a nézőt a koreográfusi koncepció megértéséhez.
Passage – Beethoven VII. szimfónia
Zene: Ludwig van Beethoven
Asszisztens: Jónás Zsuzsa Harangozó-díjas
Díszlet, jelmez: Bozóki Mara
Dramaturg: Csepi Alexandra
Koreográfus: Velekei László Harangozó-díjas
Művészeti vezető: Velekei László Harangozó-díjas
Igazgató: Kiss János Kossuth-díjas, Érdemes Művész
Lacus Pelso: a Balaton latin elnevezése.
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes és élettel teli világról.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli…
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című…
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.