program


Bemutató - Négy évszak • Közép-Európa Táncszínház - Maciej Kuźmiński

Bemutató - Négy évszak • Közép-Európa Táncszínház - Maciej Kuźmiński

Maciej Kuźmiński Négy évszak című munkája az életet ünnepli, amelyet kaleidoszkóp-szerű képekben jelenít meg egy szinte már hipnotikus és összetett tánckompozícióban. A Közép-Európa Táncszínház hét táncosára készült alkotás Kuźmiński koreográfiai stílusának legjellemzőbb elemeit viszi színpadra, amit a népi hagyományok újraértelmezésével vegyít.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Torsdag, 24. April 2025 19:00

A Négy évszak folyamatosan változó szerkezetében a természet és a kultúra, az újjászületés és a visszatérés összefonódik, és az élet mint változás tágabb metaforájává válik. Az előadás az európai kortárs tánc mozgásminőségeit, és a magyar néptánc alapjait újragondolva foglalkozik a közösségek szerepéről, a hovatartozásról, az egyéniség megszületéséről.A Négy évszak visszanyúl a kelet-közép-európai rítusokhoz és azt újraértelmezi a modern világ kontextusában. A négy évszak mindezek mellett az idő szubjektív érzékelésével foglalkozik, így meghatározó benne a repetíció és a tiszta, dinamikus kortás tánc elemek. A darabban megjelenő négy évszak, négy különböző atmoszférát teremt meg. A négy rész bár mozgásnyelvileg különálló, de dramaturgiailag szorosan összefügg. Az előadás először a tavasz évszakát jeleníti meg a színpadon, a természet születését . Ezt követően a nyári évszakot ábrázolja, ahol a hagyományok újragondolásán keresztül a közösség és az egyén kapcsolatával foglalkozik. Ezt követően az őszi évszakba lép át, ahol az együttélés, az állandóság, az allánadó munka, az ember és az idő viszonyának témáit mutatja be. A téli évszak ezt követően az elmúlás és az újjászületés, a tudatos gondolkodás témáit jeleníti meg. Végül ismét kitavaszodik, a szabad akarat kérdéskörével, az új és ígéretes kezdetek érzeteivel zárja az előadást.  

 

Táncosok: Közép-Európa Táncszínház táncművészei:Gyevnár Réka, Hován Marcell, Kindl Gábor, Kisbakonyi Edmond, Nagy Gizella Noémi, Pucsek Berta, Sinka Lídia

koreográfus, rendező: Maciej Kuźmiński
dramaturg: Stern Lili
fénytervező: Selmeczi Mercédesz és Maciej Kuźmiński
próbavezető: Mádi-Horváth Adrienn
jelmeztervező: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói: Kovács Andrea, Ellenbacher Ádám, Hoover Laura, Kokai Laura, Loki Szimonetta Zita. vtezetőtanár: témavezető: Szűcs Edit
művészeti menedzser: Sóthy Virág
művészeti vezető: Mádi László
társulatvezető: Szögi Csaba
általános menedzser: Gerlits Réka

A projektet az Európai Unió Kreatív Európa Programja, a Közép-Európa Táncszínház Alapítvány, a Magyar Nemzeti Táncszínház, a Beyond Front@, a Budapesti Lengyel Intézet, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Nemzeti Kulturális Alap, Erzsébetváros Önkormányzata, Budapest Főváros Önkormányzata, a Magyar Nemzeti Kulturális Alap és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem támogatja.

Aktuelt


A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

A FrenÁk Társulat legfrissebb produkciójában egy dinamikus, fiatal csapat áll színpadra, melynek kreatív táncosai színes kulturális hátterük és nyelvi különbségeik energiáiból építkezve új alkotói szemlélettel kapcsolódnak a FrenÁk alkotta koncepcióhoz. Az összművészeti, multimediális alkotásban a két, egymást ellenpontozó, egyben egymást kiegészítő rész korunk ellentmondásaira reflektál.

A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.

PÅ PLAKATEN


Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a…

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

A Lábujjhegyen új évadában ismét játékra hívja egymást (és a közönséget) a két előadó, Megyeri Léna tánckritikus és Bősze Ádám…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.



Támogatók