
Bemutató - NÁRCISZ • Simon István
NÁRCISZ című darab az emberi kapcsolatok és az szeretet / önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja, középpontba helyezve a nárcizmus jellegzetességeit Nárcisz és Echó mitológiai történetét is megidézve. Læs mere
NÁRCISZ című darab az emberi kapcsolatok és az szeretet / önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja, középpontba helyezve a nárcizmus jellegzetességeit Nárcisz és Echó mitológiai történetét is megidézve. Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 23. Marts 2025 19:30
A nárcizmus a pszichológiában az önimádatot, önhittséget és a mások érzéseire való érzéketlenséget jelöli. De mi lehet még ezen túl? A tarot kártya archetípusait felhasználva mutatja be, hogyan emésztheti fel a nárcizmus az emberi kapcsolatokat, és milyen módon kereshetnek kiutat ebből a csapdából azok, akik benne rekedtek. Vajon van-e kiút, vagy csak az örök útvesztő? Ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat ez a táncművészeti monodráma.
Táncművész, koreográfus: Simon István
Dramaturgiai konzulens: Orbán János Dénes
Rendező, koreográfus munkatárs: Bozsik Yvette
Fénytervező: Pető József
Zene: Estas Tonne, Jean-Philippe Heritier
Támogatók: Bozsik Yvette Alapítvány, Szerviz 24 kft, Endodent, Mihalszky Dental Studio
Fotó: Czank Lívia
A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a közös éneklés és játék élményét.
A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy történelmi magyar vidék kultúrájának megismertetését tekintik elsődleges céljuknak. A Transylvania Express Erdély táncaiból, muzsikájából válogat. Az előadással szeretnénk azt az üzenetet megfogalmazni, hogy a hagyományos kultúra tovább él mindnyájunkban, akik hiszünk a tradíció életben tartásának értékében, hisz jövőnk a hagyomány!
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta…
Táncszínházi előadásunkban a kamaszokat foglalkoztató témákat vesszük alapul, mint a szerelem, a fiú-lány szerepek, a testi és lelki változások, átmenet…
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.