Program


BEMUTATÓ BUDAPEST-PRÁGA "TÁNCHÍD"

BEMUTATÓ BUDAPEST-PRÁGA "TÁNCHÍD"

Ballet Prague Junior – Magyar Balett Színház

BUDAPEST-PRÁGA "TÁNCHÍD"
A tánc, ami összeköt...

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. január 19. csütörtök, 19:00

A darabbal, amelynek szereplői különös, furcsa figurák, párok, egy vidám hangvételű tánc szatíra készítése volt a célom. A balett zenei tételeiben rejlő életkedv, valamint finom humor táncban, mozgásban való kifejezésére törekedtem.

Besos (Csókok)

A Besos tánc-játék részleteit négy egymástól különálló és különböző, egyedi történet jelenti.

A történetek közös motívuma, hogy valamiképpen, mint motívum mindegyikükben megjelenik a csók, amely a legprimerebb intim érintkezési forma, illetve mód két ember között. A balett megalkotását lényegét tekintve a táncosok egyedi karakterei, valamint eredeti és kiemelkedő művészi kvalitásai inspirálták. A leporellóként szerkesztett balett minden egyes részlete önmagában nézve is önálló darabot jelent. Azonban, csokorba fűzve ezeket a miniatúrákat egy olyan eredeti és önálló értékkel bíró balettet kapunk, amely hol humorral, néha iróniával, máskor pedig drámai szenvedéllyel beszél két ember kapcsolatáról.

Egerházi Attila

 

Lost Senses

Koreográfus: Egerházi Attila

Zero gravity

Koreográfus: Egerházi Attila

I-dentity

Koreográfus: Samuel Delvaux (BEL)

Closed curtains (részlet)

Koreográfus: Egerházi Attila

 

Besos (Csókok)

Waiting for... (Várakozás...)

Koreográfus: Egerházi Attila

Honey and mood (Keser édes)

Koreográfus: Egerházi Attila

Together alone (Együtt egyedül)

Koreográfus: Egerházi Attila

Hide and seek (Bújócska)

Koreográfus: Egerházi Attila

Ajánlatunk


A válasz/út c. kortárs táncszínházi előadás a modern kor embere előtt álló kihívásokat dolgozza fel, elsősorban az egyszerűségre való törekvést, a feleslegessé váló klisék és berögződések levetkőzésének vágyát állítva a darab középpontjába.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

A Pulcinella című táncszínházi előadás a commedia dell’arte hagyományaira épít, mely a műfaj mozgásvilágát táncszínházi eszközökkel ötvözi, így a gesztusok és a fizikai kifejezésmód még hangsúlyosabbá válik.

Ajánló


A legnagyobb népi írónk, Móricz Zsigmond szatmári néprajzi gyűjtései során került igazán közel a magyar paraszti kultúrához, az ott élő…

Nem értjük, megfejthetetlen, mit miért tesz, irritál, de a személyiségében mégis van valami, ami megigéz. Mivel varázsol el bennünket, mivel…

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók