Podujatie


A tizedik menyasszony • Duna Táncműhely

A tizedik menyasszony • Duna Táncműhely

Mikor valami véget ér, az egyben kezdete is valami másnak. Az idő kontinuumában szakadék támad ilyenkor, se ott, se itt nem vagyunk már/még, csak az emlékezés és a várakozás nyújthat menedéket.

E sajátos állapot az A tizedik menyasszony című táncszínházi előadásunk kiindulópontja, és a leánybúcsú ünnepében ölt testet.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: pondelok, 23. máj 2022, 19:30

A leánybúcsú ünnep a javából – minden időben, a világ szinte minden táján ünnepelték, ünneplik – gazdag néprajzi anyag a bizonyíték rá, mégpedig rituális, szertartásos anyag, épp olyan, mely a táncnak is eredendő sajátja, így az saját közegében mutatkozhat meg.

Az előadás egy beavatási rituáléra épül, amelyben a házasság előtt álló lány búcsúzik nőtársaitól. A különböző karaktereket felvonultató lánytársaság önfeledt mulatsága közben megjelennek vágyaik, férfiideáljaik, illetve a nők jelen társadalomban betöltött szerepéről is sajátos módon vallanak. 

A sok humorral, játékossággal, lírai és drámai betétekkel megálmodott produkció – akárcsak a Duna Táncműhely minden előadása – a koreográfiák terén a néptánc hagyományára támaszkodik, ám azt korszerű kifejező eszközként kezeli. 

 

Előadók:

Abonyi Rebeka, Barta Réka, Horváth Eszter, Kenéz Enikő, Kovács Anita, Reszneki Virág, Tóth Tímea, Kolumbán Norbert

Zenészek: Fodor Réka, Haraszti Krisztina, Kuczera Barbara

Zeneszerző: Szirtes Edina Mókus
Fény: Lendvai Károly
Hang: Földes Gábor
Produkciós vezető: Nánay Fanni
Koreográfus-rendező: Juhász Zsolt

Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, Emberi Erőforrás Minisztérium, Magyar Művészeti Akadémia, Nemzeti Táncszínház, Sín Kulturális Központ

Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.

Naša ponuka


Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

A falusi lét lelket felszabadító pillanatai, amikor táncolunk, éneklünk és megszólal mindehhez a muzsika! Ez az öröm kortalan, feledteti a bánatot, életet lehel az elgyötörtekbe, kiegyensúlyozza a lelket és boldogságot hoz.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Tipy


Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható –…

Az adventi időszak újdonsága lesz Paár Julcsi és a Fitos Dezső Társulat ünnepre hangoló, élőzenével, hagyományos és kortárs táncelemekkel, autentikus…

Test-Lélek-Tangó Sokfélék és sokszínűek vagyunk. Testileg és Lelkileg egyaránt. Mennyire tudod felismerni és elfogadni a benned lévő sokszínűséget? Ezen az…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.



Támogatók