Tűz • Szegedi Kortárs Balett
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, January 26 2024 7:00PM
„Égni a vágytól és hallgatni róla – ez a legnagyobb büntetés, amit magunkra mérhetünk."
Federico Garcia Lorca
Tűz
Minden tettünk, amelyet szenvedély hat át, magában foglalja a tűz erejét. A tűz elemű személyek nagy szabadságvággyal bírnak, ösztönemberek, érzelmileg túlfűtöttek. Energikusak, nagylelkűek, kreatívak. Mint ahogy azok a ma esti táncdrámák szenvedélyes nőalakjai, akiket épp ez a fékezhetetlen szenvedély sodor a pusztulás felé.
Bernarda Alba háza
a „könnyek Andalúziájában"
Garcia Lorca utolsó alkotása, „a spanyol falvakban élő nők drámája” alcímű Bernarda Alba háza az egyéni boldogságot eltipró társadalmi kötöttségek bírálata. Egy gyászoló özvegy és lányai sorsán keresztül a bezártságból, az elfojtásokból adódó feszültséget, a vágyakozás erejéből táplálkozó egymás ellen fordulás természetét rajzolja meg. Lorca remekül érzékelteti a visszafojtott szenvedélyek fülledt légkörét. Aki meghajlik a kemény hagyományok előtt, magára vállalja az örök boldogtalanságot. Aki lázad ellene, aki derűt, boldogságot igényel, az belepusztul.
Bolero
„Ha vágy, akkor Bolero”
Egy húsz évvel ezelőtt végzett nemzetközi zenei felmérés szerint a Bolero hangzásvilága alkalmas leginkább arra, hogy beindítsa fantáziánkat. Parázsló szexualitástól fűtött, kérlelhetetlen, sodrón zakatoló dallam. A mű ötlete Ida Rubinstein táncosnőtől származik, ő adta a megbízatást 95 évvel ezelőtt Ravelnek, és első koreográfusa is egy nő, Bronyiszlava Nyizsinszka, a híres Vaclav Nyizsinszkij húga volt.
Bizet - Scsedrin: Carmen
a „kiömlő vér dala”
Carmennek lenni nem döntés, hanem sors kérdése. Mert, ha egy szépségescigánylány démonikus csáberővel születik, és szeretne kitörni addigi életéből; a könnyen indulatba jövő munkásnők, rájuk prédaként leső durva katonák és nagyhangú torreádorok közül, mit tehetne mást, mint engedni ezt a csáberőt működésbe lépni. És Carmen ösztönösen mesterien működteti: incselkedik, dacol, visszavág. Kapható, ám teljességgel megkaphatatlan. Minden férfit rabul ejtő nőiségével, zabolázhatatlan érzékiségével sikerrel harcol a férfiak fölényével szemben, mindaddig, míg egyszer a szívét is át nem engedi. A kisiklás pillanatnyi, ám ez a szerelem lesz a végzete mégis. Hiába menekülne, hiába taszítja el az érte mindent feladó, a szerelmes Micaela-t is elhagyó férfit, annak is egyetlen lapja maradt már. Carmen és Don José a vonzalom-taszítás kettős játékában mindvégig egymás ellenfelei, és megsemmisülésük is egymás által történik.
Bernarda Alba háza
Táncolják:
Adela – Nier Janka / Miriam Munno
Lányok – Bocsi Petra, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Desirée Bazzani
Bernarda – Nyeste Adrienn
Pepe Romano – Vincze Lotár
Zene: Manuel de Falla
Fény: Szabó Dániel
Jelmez: Bianca Imelda Jeremias
Díszlet kivitelezés: Scabello
Koreográfus: Juronics Tamás
Bolero
Táncolják:
Nier Janka, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Désireé Bazzani, Miriam Munno, Czár Gergely, Kiss Róbert, Vincze Lotár, Francesco Totaro
Zene: Maurice Ravel
Fény: Szabó Dániel
Jelmez: Bianca Imelda Jeremias
Díszlet kivitelezés: Scabello
Koreográfus: Enrico Morelli
Carmen
Táncolják:
Carmen – Letizia Melchiorre
Don José – Francesco Totaro / Vincze Lotár
Micaela – Diletta Ranuzzi / Bocsi Petra
Torreádor – Kiss Róbert
Végzet – Czár Gergely
Lányok – Diletta Savini, Miriam Munno, Nyeste Adrienn, Nier Janka, Desirée Bazzani, Giordana Marzocchi, Diletta Ranuzzi / Bocsi Petra
Rendőrök – Kiss Róbert, Vincze Lotár, Francesco Totaro, Füzesi Csongor
Zene: Georges Bizet, Rogyion Konsztantyinovics Scsedrin
Fény: Szabó Dániel
Jelmez: Bianca Imelda Jeremias
Díszletkoncepció: Juronics Tamás és Czár Gergely
Díszlet kivitelezés: Scabello
Koreográfus: Juronics Tamás és Czár Gergely
Művészeti vezető: Juronics Tamás
Igazgató: Pataki András
Partnerek: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, Szegedi Nemzeti Színház, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Kortárs Balettért Alapítvány Novotel Hotel – Szeged, CE Glass Industries, Busz Travel – Császár József, Hétkávézó, Pick Szeged Kézilabda, Palánta Salátabár, Porsche Szeged, Porsche M5
Médiapartnerek: Rádió88, Marie Claire, Kultúra.hu, Délmagyarország
The evoked era in the performance coincides with the time of the original premiere of Swan Lake. At the same time the second half of the 19th century was also a period known for the spreading of mental hospitals; patients 'possessed' by animal spirits and treatments of mental illnesses by torture and other bizarre methods.
Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.
“Rasa” is a Sanskrit word meaning “taste”.The word is used by Indian theatre aesthetics to define the experience that the spectator has during a performance. Just as there are many types of rasa, there can also be a wide variety of performance types. Today’s Indian classical dances all have ancient roots, traces of which can still be found in today’s performance styles.
RAMAZURI, the dazzling show will make you laugh, will cheer and charge you up. It is a remarkable and grandiose…
A hazai táncművész képzésére hivatott Magyar Táncművészeti Egyetem (MTE) nemzetközi balettversenyt szervez a magyar táncszakma népszerűsítése érdekében.
In Lutte of Birds, a sense of the soaring of birds seeps through the original concept of Lutte, creating a…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.