Tytuł


Timár Archívum • Timár Együttes

Timár Archívum • Timár Együttes

Az 1955-ben Martin Györggyel közösen indult, majd több más szakemberrel együtt is végzett Galga menti folklórkutató munka folyamatosan jelen volt Timár Sándor pályáján: Bag, Hévízgyörk, Kartal, Galgaguta, Zsámbok néptánc- és népzenekultúráját többször visszatérve kutatta, egy ideig a bagi hagyományőrző együttes munkáját is vezette. Első fennmaradt koreográfiája is e tájegység táncanyagából készült

 więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sobota, 19 Marca 2022 19:00

A filmbejátszásokban megszólalnak bagi hagyományőrzők, belepillanthatunk az archív felvételekbe, illetve munkatársak és tanítványok beszélnek Timár Sándor Galga-vidékhez kötődő kutató és művészi munkásságáról.

A találkozás a Mezőség és a környező folyóvölgyek néptánc- és népzenehagyományaival nemcsak Timár Sándor pályájának volt meghatározó eleme, hanem a táncházmozgalom indulásának és a színpadi néptánc újfolklorista szemléletű megújulásának is. A mezőségi dombok között megbúvó, az 1970-es években még viszonylag elzárt falvak hihetetlenül gazdag és archaikus folklóranyaga Timár Sándort is lenyűgözte: 1972-től kezdve - legtöbbször a kitűnő helyismerettel rendelkező barátja és munkatársa, Kallós Zoltán segítségével - több évtizeden keresztül járt vissza ide, több mint húsz településen készített hang- és filmfelvételeket. A műsor által ebbe a hatalmas anyagba csak bepillantást nyerhetünk, a számtalan mezőségi táncanyagra épülő Timár-koreográfiából pedig a legkorábbiakból válogattak a rendezők.

 

Közreműködők: Csillagszeműek táncosai
Alapító, művészeti igazgató : Timár Böske
Művészeti vezető, rendező: Timár Mihály
Rendező: Timár Mátyás

Nasza oferta


Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli el őket a sok félreértés és komikus helyzet, hiszen mindenki másnak hiszi a másikat, mint aki az valójában.

"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon át a berögződött mintákat rekonstruáljuk, éljük át újra és újra, apróbb változásokkal… ezeken a bevésett mintákon lenne érdemes elindulni, felfejteni és végül letenni ezeket a transzgenerációs csomagokat.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Proponujemy również


Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.



Támogatók