Royal Ballet (Peter Wright): Diótörő • Filmvetítés
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. december 9. hétfő, 19:00
A Royal Ballet ragyogó A diótörő produkcióját Peter Wright alkotta meg 1984-ben Lev Ivanov eredeti koreográfiája alapján, és bátran kijelenthetjük, azóta is Európa-szerte a legkedveltebb balett-előadások egyike. Csajkovszkij tündöklő muzsikája, a káprázatos jelmezek és díszletek és a Royal Ballet magával ragadó tánca minden korosztály számára igazi karácsonyi élménnyé teszik az előadást. A Royal Opera House moziközvetítéseinek idei évadában az örökzöld darab 2016-os előadásának felvételét láthatják a nézők. Egy igazi klasszikus, kihagyhatatlan alapmű a karácsonyi időszakban a család apraja-nagyjának.
Az E.T.A. Hoffmann művet szabadon felhasználó történet karácsony estéjén játszódik, amikor Drosselmayer bácsi a kis Clarát álmok és bűbáj segítségével a fantázia birodalmába röpíti, ahol az idő nem létezik, a családi nappali pedig a gonosz Egérkirály és az ólomkatonák csataterévé változik. A kalandokkal teli, varázslatos utazás a Hó Birodalmán át Cukorországig vezet. Peter Wright pazar jelmezeket és díszleteket alkalmazó, lebilincselő rendezése Csajkovszkij zenéjének minden árnyalatát felhasználva, az eredeti, ivanovi koreográfia legszebb, máig meghaladhatatlan elemeit szőtte meséjébe − mint amilyen például a Cukrozott Szilva Tündér és Lovagja gyönyörű pas de deux-je.
Főszereplők:
Clara: Francesca Hayward
Hans-Peter/a Diótörő: Alexander Campbell
Cukrozott Szilva Tündér: Lauren Cuthbertson
A lovag: Federico Bonelli
Drosselmeyer bácsi: Gary Avis
Zene: Pjotr Iljics Csajkovszkij
Koreográfus rendező: Peter Wright, Lev Ivanov nyomán
Díszlet, jelmez: Julia Trevelyan Oman
Fény: Mark Henderson
Karmester: Boris Gruzin
Forgalmazó: Pannonia Entertainment
Bál, bál, maszkabál! Minden jelmez készen áll, Szól a nóta, messze száll: Áll a bál, áll a bál, áll a fényes maszkabál!
FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.
Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.
Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen…
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
A Grimm testvérek kedves és tanulságos meséje emberi erényekről és az igazságról, amelyben mindnyájan bízunk. Sok tánccal és vidámsággal, ami…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!