Royal Ballet (Peter Wright): Diótörő • Filmvetítés
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Poniedziałek, 9 Grudnia 2019 19:00
A Royal Ballet ragyogó A diótörő produkcióját Peter Wright alkotta meg 1984-ben Lev Ivanov eredeti koreográfiája alapján, és bátran kijelenthetjük, azóta is Európa-szerte a legkedveltebb balett-előadások egyike. Csajkovszkij tündöklő muzsikája, a káprázatos jelmezek és díszletek és a Royal Ballet magával ragadó tánca minden korosztály számára igazi karácsonyi élménnyé teszik az előadást. A Royal Opera House moziközvetítéseinek idei évadában az örökzöld darab 2016-os előadásának felvételét láthatják a nézők. Egy igazi klasszikus, kihagyhatatlan alapmű a karácsonyi időszakban a család apraja-nagyjának.
Az E.T.A. Hoffmann művet szabadon felhasználó történet karácsony estéjén játszódik, amikor Drosselmayer bácsi a kis Clarát álmok és bűbáj segítségével a fantázia birodalmába röpíti, ahol az idő nem létezik, a családi nappali pedig a gonosz Egérkirály és az ólomkatonák csataterévé változik. A kalandokkal teli, varázslatos utazás a Hó Birodalmán át Cukorországig vezet. Peter Wright pazar jelmezeket és díszleteket alkalmazó, lebilincselő rendezése Csajkovszkij zenéjének minden árnyalatát felhasználva, az eredeti, ivanovi koreográfia legszebb, máig meghaladhatatlan elemeit szőtte meséjébe − mint amilyen például a Cukrozott Szilva Tündér és Lovagja gyönyörű pas de deux-je.
Főszereplők:
Clara: Francesca Hayward
Hans-Peter/a Diótörő: Alexander Campbell
Cukrozott Szilva Tündér: Lauren Cuthbertson
A lovag: Federico Bonelli
Drosselmeyer bácsi: Gary Avis
Zene: Pjotr Iljics Csajkovszkij
Koreográfus rendező: Peter Wright, Lev Ivanov nyomán
Díszlet, jelmez: Julia Trevelyan Oman
Fény: Mark Henderson
Karmester: Boris Gruzin
Forgalmazó: Pannonia Entertainment
Nem értjük, megfejthetetlen, mit miért tesz, irritál, de a személyiségében mégis van valami, ami megigéz. Mivel varázsol el bennünket, mivel hat ránk ez a folyton tabukat döntögető, elbűvölő és arrogáns szélhámos?
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)
Az adventi időszak újdonsága lesz Paár Julcsi és a Fitos Dezső Társulat ünnepre hangoló, élőzenével, hagyományos és kortárs táncelemekkel, autentikus…
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.