Cseppkánon - Hogy vagy, Hérakleitosz? Artus – Goda Gábor Társulata
Cseppkánon
az Artus – Goda Gábor Társulata és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója
2016-ban LÁBÁN RUDOLF DÍJJAL kitüntetett táncelőadás.
Cseppkánon
az Artus – Goda Gábor Társulata és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója
2016-ban LÁBÁN RUDOLF DÍJJAL kitüntetett táncelőadás.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. december 10. péntek, 19:00
A koncert:
Egy elhangolódott rozoga zongora, egy olvadó jégtömb csepegése, a sistergő gőz és a színpadot elárasztó eső kánonja hullámoznak együtt egy 16 tagú kórus hangáradatával.
A tánc:
Az előadás egyik szellemi és egyben koreográfiai alapeleme a Tai Chi Chuan művészete. Az áramlás, a nyugalom, az ellentétes minőségek tiszta, éles szembefordítása és kiegyenlítése. A folyamatos jelenlét tudatállapota mozdulatban.
A színház:
Még a kezdetekben, a 80-as években hoztunk létre egy előadást, amit Hérakleitosz, az i.e. 600 körül élt görög filozófus 131 fennmaradt mondattöredéke inspirált. Amikor e jelen “jubileumi, korszakösszegző” előadásunkon kezdtem gondolkodni, rájöttem, hogy 30 éve, folyamatosan Hérakleitosszal beszélgetek. Írom saját mondataimat, rendezem előadásaimat, amik most úgy tűnnek, mind egy évtizedeken átívelő, képzeletbeli dialógus töredékei. Lassan be kellett látnom, hogy ennek az előadásnak nem lehet más mozgatórugója, mint az eddigieket összegző, de immár tudatosan megélt beszélgetésfolyam Hérakleitosszal – Artus nyelven.
Interferencia:
Így az előadás olyannak tűnhet, mint egyetlen mozdulat, egyetlen hang, egyetlen kép folyamatos átalakulásban.
A cseppkánon
Az ember csepp, az emberiség tenger.
Két csepp együtt is csak egy csepp.
Egy cseppnyi érintés.
Egy csepp csak elkülönülten, csak önmagában lehet csepp.
Egy csepp a tengerben megszűnik cseppnek lenni,
akkor már csak a tenger létezik.
Az elkülönültség megszűnik.
A gondolatfolyó
A gondolat olyan, mint egy folyó. Guggolok a partján és néha belemerítek. Tenyeremben a víz a gondolat. Aztán visszaöntöm. Vajon kik merítették ki ezt a vizet már, és kik fogják ezután? Ők a barátaim. A gondolataim nem az enyémek. Más is gondolja ugyan azt. Tudom, mert olvastam már a saját gondolataimat olyan könyvekben, amelyeket évszázadokkal, évezredekkel ezelőtt írtak. Ők a barátaim. Hérakleitosz, Lao Ce, Shakespeare, Hamvas, Weöres, Pilinszky, Eco, Mann és még sokan mások. Nézem a tenyeremben a vizet és gondolok. A gondolat nem őrizhető meg. Visszaöntöm a folyóba, hogy más is meregethessen. A víz nem áll meg. Mozgásban van. Olykor elpárolog, de visszatér. A gondolatok öröktől fogva keringenek, s néha fennakadnak az emberben. Megfogalmazódnak.
Goda Gábor
STÁBLISTA:
Alkotó előadók:
Bakó Tamás, Debreczeni Márton, Egyed Bea, Mózes Zoltán, Virág Melinda
Tai Chi Chuan művészek:
Nagy „Sáska” Zoltán, Gregus László, Izsák Szilvia
Zenészek: Á la cARTe kamarakórus (művészeti vezető: Philipp György)
Tér-látvány: Sebestény Ferenc, Goda Gábor, Gold Bea
Jelmezterv: Lőrincz Kriszta
Fényterv, alkotó munkatárs: Kocsis Gábor
Kreatív technika: Papp Gábor, Nagy Ágoston
Videó technika: Megyeri Krisztián
Szövegek: Hérakleitosz, Goda Gábor
Zeneszerzők: Philipp György, Melis László
Alkotó munkatárs: Nagy Csilla
Produkciós asszisztens: Fazekas Anna
Produkciós vezető: Gáspár Anna / Hodován Margit
Rendező alkotótársa: Gold Bea
Külön köszönet: Havasi András Tai Chi Chuan mesternek
Rendező-koreográfus: Goda Gábor
Támogatók: NKA, EMMI
A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató nagy kérdésekre. Gyakran drámaian vagy komikusan, máskor hittel telítve vagy jóleső fatalizmussal, valóságos vagy szürreális képekben fogalmaztak veszteségről, sorsszerűségről, szerelemről, halálról egyaránt.
Sally fejében öt eltérő karakterű nő él, akik nem tudnak egymásról. Sally szorongó, magányosan él. Nola, a kimért elegancia, intellektuális művészlélek. Derry mindig derűs, viccelődő, hetyke. Bella, az érzéki csábító, imád énekelni és táncolni. Jinx, maga a megtestesült düh és agresszió. A flamenco sajátossága, hogy különböző ágai, más-más érzelmet fejeznek ki, így az öt személyiséget egy-egy “palo” hívja életre. A műfaj csak eszköze az üzenetnek, mégis a történet emeli ki annak sokszínűségét.
Új bemutatónkat Lois Lowry „Az emlékek őre” című regénye alapján hozzuk létre, mely első pillantásra egy tökéletesnek tűnő társadalomban játszódik, ahol minden a legnagyobb tökéletességben zajlik. Nincs igazságtalanság, nincs bűnözés, erőszak, éhezés, ahol harmóniában élhetnek az emberek. Ez azonban csak a látszat, a tudástól megfosztott emberek kánaánja
A FrenÁk Társulat legfrissebb produkciójában egy dinamikus, fiatal csapat áll színpadra, melynek kreatív táncosai színes kulturális hátterük és nyelvi különbségeik…
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás…
A Bajadért mind melodramatikus cselekményét, mind általános esztétikáját tekintve áthatja az idealizált egzotikum.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!