Cseppkánon - Hogy vagy, Hérakleitosz? Artus – Goda Gábor Társulata
Cseppkánon
az Artus – Goda Gábor Társulata és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója
2016-ban LÁBÁN RUDOLF DÍJJAL kitüntetett táncelőadás.
Cseppkánon
az Artus – Goda Gábor Társulata és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója
2016-ban LÁBÁN RUDOLF DÍJJAL kitüntetett táncelőadás.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. december 10. péntek, 19:00
A koncert:
Egy elhangolódott rozoga zongora, egy olvadó jégtömb csepegése, a sistergő gőz és a színpadot elárasztó eső kánonja hullámoznak együtt egy 16 tagú kórus hangáradatával.
A tánc:
Az előadás egyik szellemi és egyben koreográfiai alapeleme a Tai Chi Chuan művészete. Az áramlás, a nyugalom, az ellentétes minőségek tiszta, éles szembefordítása és kiegyenlítése. A folyamatos jelenlét tudatállapota mozdulatban.
A színház:
Még a kezdetekben, a 80-as években hoztunk létre egy előadást, amit Hérakleitosz, az i.e. 600 körül élt görög filozófus 131 fennmaradt mondattöredéke inspirált. Amikor e jelen “jubileumi, korszakösszegző” előadásunkon kezdtem gondolkodni, rájöttem, hogy 30 éve, folyamatosan Hérakleitosszal beszélgetek. Írom saját mondataimat, rendezem előadásaimat, amik most úgy tűnnek, mind egy évtizedeken átívelő, képzeletbeli dialógus töredékei. Lassan be kellett látnom, hogy ennek az előadásnak nem lehet más mozgatórugója, mint az eddigieket összegző, de immár tudatosan megélt beszélgetésfolyam Hérakleitosszal – Artus nyelven.
Interferencia:
Így az előadás olyannak tűnhet, mint egyetlen mozdulat, egyetlen hang, egyetlen kép folyamatos átalakulásban.
A cseppkánon
Az ember csepp, az emberiség tenger.
Két csepp együtt is csak egy csepp.
Egy cseppnyi érintés.
Egy csepp csak elkülönülten, csak önmagában lehet csepp.
Egy csepp a tengerben megszűnik cseppnek lenni,
akkor már csak a tenger létezik.
Az elkülönültség megszűnik.
A gondolatfolyó
A gondolat olyan, mint egy folyó. Guggolok a partján és néha belemerítek. Tenyeremben a víz a gondolat. Aztán visszaöntöm. Vajon kik merítették ki ezt a vizet már, és kik fogják ezután? Ők a barátaim. A gondolataim nem az enyémek. Más is gondolja ugyan azt. Tudom, mert olvastam már a saját gondolataimat olyan könyvekben, amelyeket évszázadokkal, évezredekkel ezelőtt írtak. Ők a barátaim. Hérakleitosz, Lao Ce, Shakespeare, Hamvas, Weöres, Pilinszky, Eco, Mann és még sokan mások. Nézem a tenyeremben a vizet és gondolok. A gondolat nem őrizhető meg. Visszaöntöm a folyóba, hogy más is meregethessen. A víz nem áll meg. Mozgásban van. Olykor elpárolog, de visszatér. A gondolatok öröktől fogva keringenek, s néha fennakadnak az emberben. Megfogalmazódnak.
Goda Gábor
STÁBLISTA:
Alkotó előadók:
Bakó Tamás, Debreczeni Márton, Egyed Bea, Mózes Zoltán, Virág Melinda
Tai Chi Chuan művészek:
Nagy „Sáska” Zoltán, Gregus László, Izsák Szilvia
Zenészek: Á la cARTe kamarakórus (művészeti vezető: Philipp György)
Tér-látvány: Sebestény Ferenc, Goda Gábor, Gold Bea
Jelmezterv: Lőrincz Kriszta
Fényterv, alkotó munkatárs: Kocsis Gábor
Kreatív technika: Papp Gábor, Nagy Ágoston
Videó technika: Megyeri Krisztián
Szövegek: Hérakleitosz, Goda Gábor
Zeneszerzők: Philipp György, Melis László
Alkotó munkatárs: Nagy Csilla
Produkciós asszisztens: Fazekas Anna
Produkciós vezető: Gáspár Anna / Hodován Margit
Rendező alkotótársa: Gold Bea
Külön köszönet: Havasi András Tai Chi Chuan mesternek
Rendező-koreográfus: Goda Gábor
Támogatók: NKA, EMMI
2014-ben a Nemzeti Táncszínházban három komplex táncszínházi nevelési előadás valósult meg. (Horda2, 2014; Igaz Történet Alapján, 2016; Talpuk alatt, 2018). Mind a három előadás az ún. DTIE /dance theatre in education/ alapmódszertanát felhasználva alakította ki a foglalkozásokat, különböző korosztályok számára. Az előadásokra érkezők nemcsak nézői, de résztvevői és alakítói is az egyes előadásoknak. A jubileum alkalmából a Talpuk alatt című interaktív előadásra, ezúttal a felnőtt közönséget várjuk.
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.
Sokan úgy tartják, a jó művészet felforgató –néha azonban talán túlságosan is az. Felzúdulás a premieren, közelharc a zsöllyében, illetlenkedők a páholyban, szócsata a másnapi lapokban – ezen az estén a zene- és tánctörténet legbotrányosabb ügyeinek járunk utána.
Új bemutatónkat Lois Lowry „Az emlékek őre” című regénye alapján hozzuk létre, mely első pillantásra egy tökéletesnek tűnő társadalomban játszódik,…
A CUBAN ECLECTICO című műsor a kubai táncstílusok metszetén keresztül betekintést nyújt a karibi ország életébe. Az Acosta Danza a…
Két fickó és egy nő a jövőből, a 142-es bolygóról érkezett vissza. csak azért, hogy egy kicsit újra felidézzék a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!