Program


Budapesti bemutató - Tűzmadár • Székesfehérvári Balett Színház

Budapesti bemutató - Tűzmadár • Székesfehérvári Balett Színház

Tűzmadár - Prométheusz - Pillangók

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, December 08 2024 7:00PM

Tűzmadár

A Tűzmadár egy történelmi jelentőségű balett. A balettet elsőként Mihail Fokin koreográfiájában, a Szergej Gyagilev által alapított és vezetett, világhírű Orosz Balett Társulat mutatta be 1910-ben. Azóta számos koreográfust megihletett Igor Stravinsky elementáris erejű, sodró lendületű, varázslatos zenei világa. A Tűzmadár Stravinsky első balettre komponált műve. Az általam készített táncszínházi mű cselekménye a jó és a rossz örök párharcára épül. A tűzmadár karaktere az intuíció, valamint a halhatatlan lélek metaforájaként jelenik meg a balettben. Egy olyan balettet, még inkább táncszínházi művet szándékoztam készíteni, amely egyfajta vízióként ölt formát. Mindamellett, nagy hangsúlyt fordítottam a zenében rejlő muzikalitás táncban történő kifejezésére, tulajdonképpen a zene láthatóvá tételére. Egerházi Attila

Prométheusz

Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi az ember vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul. Egerházi Attila

Pillangók

 „A pillangók az élet költőiségét testesítik meg. Élénk színekben pompázó szárnyaik, kiszámíthatatlan röptük elkápráztatja a szemet. Földön csúszó hernyóként születnek, és metamorfózisuk során a légben szabadon ide-odareppenő, szárnyaló lényekként halnak meg. A szépség, játszi könnyedség és az elérhetetlen, talán soha be nem teljesülő vágy megtestesítői. A boldogságé, amely, mint a könnyű röptű pillangó, kezünkre szállva velünk időzik egy darabig, majd tovaszáll. A pillangókat csábítja a fény, amelybe szállva elégnek. Egyszerre boldogító és fájdalmas élmény találkozni velük. Csapongó röptükben jelen van az élet és a halál. Az örökkévalóság és a mulandóság.” Egerházi Attila

 

Tűzmadár

Rendező-koreográfus: Egerházi Attila

Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo

Fényterv: Egerházi Attila

Színpadkép: Egerházi Attila

Jelmezterv: Andrea T. Haamer

Zene: Igor Fjodorovics Sztravinszkij

Produkciós vezető: Cselle Bence


Prométheusz

Libretto és dramaturgia: Egerházi Attila

Zene: Ludwig van Beethoven (Prométheusz teremtményei)

Felvételről közreműködik: Smíchovská komorní filharmonie

Karmester: Josef Vondráček

Színpadterv koncepció: Egerházi Attila

Díszletterv: Jaroslav Milfajt

Jelmezterv: Petra Lebdušková

Fényterv: Egerházi Attila

Betanító.és próbavezető balettmesterek: Cristina Porres Mormeneo

Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson

Koreográfia: Egerházi Attila


Pillangók:

Koreográfus: Egerházi Attila

Zene: Erik Truffaz és Murcof: Being Human being

Gioachino Rossini: La gazza ladra

Díszletterv: Pajor Patrícia - Herman Anett

Jelmezterv: Pajor Patrícia – Herman Anett

Fényterv: Dr. Yaron Abulafia

Szcenikus: Bajkó György

Koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo

Our offer


Compared to Swan Lake, the well-known version of the classical ballet, I wished to rephrase the piece from another aspect, in a different light. In my interpretation, Siegfried is a young man with a split mind, who is being held captive by the traumas of his childhood as a result of his relationship with his mother.

Zsófia Pirók was the first Hungarian to earn a degree in flamenco dance from the Conservatorio Profesional de Danza in Seville. Her performances have been featured both in Hungarian and in international theatres and tablaos. In 2019, she was awarded the title Best Dancer of the Season from the Association of Hungarian Dance Artists. Her premieres are part of the programme at the National Dance Theatre Budapest, where she represents the highest level of the art of flamenco in Hungary.

Ever since God gave Adam a companion, fashioned from his rib, in Paradise, the order of the world has been that no one should live alone. Its modality has taken dozens of shades over the millennia since then: cohabitation, bigamy, polygamy, polyandry, all the way until we come to the most familiar form today.

Suggestions


Humanity has grown too distant from its original, natural environment. While we yearn for a more harmonious existence, we are…

Two deceptively similar suitcases end up in the wrong hands. That is how the characters embark on an adventurous journey…

The next stop of our Live Dance Archive series, marked by the name of Zoltán Zsuráfszky, will be presented under…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók