BUDAPESTI BEMUTATÓ - NEM ÉN VOLTAM / TILTOTT ÖSVÉNYEK • Miskolci Balett
A Miskolci Balett budapest bemutatóján különleges előadásokkal készül.
A Miskolci Balett budapest bemutatóján különleges előadásokkal készül.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. január 5. szerda, 19:00
Nem én voltam
A jövő már elkezdődött – írta Robert Jungk 1971-ben. Az elmúlt hónapok vészterhes korszakában volt ideje az embernek elgondolkodni, hogy éli túl jövője rá váró válságait, a holnap problémáira milyen válaszai lehetnek. Mire várunk? A változás nem kívülről jön el.
„Elodázni? Még lehet, de nem sokáig. Jön. Jön a pillanat, amikor felébredünk. Készüljetek a nagyszerű ébredésre. Hogy milyen áron és melyik évben? Úgyis mindegy.” (Hamvas Béla)
Tiltott ösvények
A Tiltott ösvények tisztelgés azok előtt, akiknek nem adatik meg a mozgás szabadsága. A világon több ország is van, ahol törvények tiltják a nyilvános táncot, egymás megérintését, a táncművészet gyakorlását. Garrett Smith amerikai koreográfus a dallasi Bruce Wood Dance táncegyesület után Európában először a Miskolci Balett társulatának adta át ezt a koreográfiát, amely rávilágít arra, hogy a művészet szabadságát nem lehet korlátozni, harcolni kell azért, hogy szabadon táncolhassunk, szabadon élhessünk.
Nem én voltam
Előadják: a Miskolci Balett táncművészei
Vetítés: Hajdufi Péter
Zene: Melis László: Henoch apokalipszise
Díszlet- és jelmeztervező: Juhász Katalin
Fénytervező: Verebélyi István
Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila
Rendező-koreográfus: Kozma Attila
Tiltott ösvények
Előadják: a Miskolci Balett táncművészei
Zene: montázs
Látványkoncepció: Garrett Smith
Jelmeztervező: Monica Guerra
Fénytervező: Toni Tucci
Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila
Rendező-koreográfus: Garrett Smith
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.
A Bajadért mind melodramatikus cselekményét, mind általános esztétikáját tekintve áthatja az idealizált egzotikum.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Több mint húsz évvel ezelőtt Cseh Tamás Katonadalok című lemezével állított felejthetetlen emléket valamikori dédapáinknak, azoknak a magyar katonáknak, akik a hazáért, a közös eszméért adták fiatal életüket, vérüket.
A CUBAN ECLECTICO című műsor a kubai táncstílusok metszetén keresztül betekintést nyújt a karibi ország életébe. Az Acosta Danza a…
Új bemutatónkat Lois Lowry „Az emlékek őre” című regénye alapján hozzuk létre, mely első pillantásra egy tökéletesnek tűnő társadalomban játszódik,…
Bármerre járjak is, a helyet, a kultúrát, az arcokat, a pillanatokat már örökre viszem tovább magammal. Az élmények velem jönnek,…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!