BEMUTATÓ - Test est / THE DARK NIGHT OF THE SOUL (16) • Várnagy Kristóf / Egyed Bea
Várnagy Kristóf - Egyed Bea
Test est | THE DARK NIGHT OF THE SOUL
IZP-estek
Bemutató
Várnagy Kristóf - Egyed Bea
Test est | THE DARK NIGHT OF THE SOUL
IZP-estek
Bemutató
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. október 31. csütörtök, 19:00
Várnagy Kristóf – Test est
A Test est négy nagyobb téma köré rendeződik. Ezek, az alázat, emberség, intimitás,
és reprezentáció. Az alázat, és emberség fontos attribútumai a kreációs folyamatnak,
ami igyekszik részrehajlás nélkül, elfogulatlanul az önreflexió terében mozogni. Míg
az intimitás mezején való létezés gyakorlása azért elengedhetetlen, hogy szabadon,
szégyenérzet, félelem, vagy önös szándék nélkül engedhessük magunkat látni. Az
előadás pedig a reprezentáció.
Egyed Bea-THE DARK NIGHT OF THE SOUL
Keresztes Szent János –
(San Juan dela Cruz, 1542-1591)
A lélek sötét éjszakája című műve szolgál az előadás gondolatmagjaként, melyben az Istennel való misztikus egység megélése után hirtelen Isten jelenlétének teljes hiányát tapasztalja meg a lélek.
A káoszban rekedt egyén sorsa foglalkoztat: hol húzódik meg a határ az elmebetegnek és a normálisnak címkézett emberek között?
Ki a normális és ki nem az?
Mi a normális és mi nem az?
És ki az, aki ezt eldönti?
Várnagy Kristóf – Test est
Koreográfia: Várnagy Kristóf
Előadók: Kiss Rebeka, Horváth Attila, Keresztes Patrik (Az Emberi Erőforrások
Minisztériumának Fülöp Viktor ösztöndíjasa)
Zene: Gryllus Ábris
Fény: Csiszár Mátyás
Konzulens: Kripner Gábor
Produkciós asszisztens: Kiss Rebeka
Egyed Bea-THE DARK NIGHT OF THE SOUL
Előadó: Egyed Bea
Látvány/Jelmez: Kis Judit
Zene: Tarr Bernadett
Szöveg: Fekete Ádám
Fény: Payer Ferenc
Szakmai konzultáns: Hegymegi Máté
Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen testeket, hogy újakat fogadjon el helyükbe." - idézet a Bhagavad-gítából
A Fata morgana gyönyörűen lidérces, apokaliptikus látomás a Teljességből önmagát száműző emberről. Elménket és lelkünket a kezdetektől fertőzi egy gyötrő gondolat: az én-tudat szülte elkülönültség, megosztottság és a bűntudat állandó harcba hajszol a világ ellen. Ez lett az örökségünk, és talán a végzetünk is. E szellemi pandémia oly régóta tart, hogy már észre sem vesszük, hisz beleszületünk. A fájdalmas romlásban azonban ott rejlik az átalakulás csírája – egy belső gyógyír újrafelfedezése: az együttérzés. Az empátia, ami nemcsak gyógyít, de visszaterel az emberi lét legmélyebb, legigazabb állapotához.
Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.
Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe…
Egy lehunyt szemű Buddha szobor, a nó-színpadra alászálló istennő, a Szent Anna-tó mellett kiásásra váró lovak, a Louvre egyik termében…
Két ember egy pontban összeér. Ez a pont most már közös, itt találkoznak. Megérintődnek. Megérintve lenni annyi, mint valami kivételesen…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!