Program


Bemutató - MELINDA • Badora Társulat

Bemutató - MELINDA • Badora Társulat

Melinda álmodott egy Hazáról, ahol békében élhet. Ahonnan nem kell gyerekként elmenekülnie a két bátyjával, mint kislányként a szülőhazájából, Spanyolországból, azért, mert veszélyben az élete. Azt hitte, hogy Magyarhonban megtalálta azt a hazát, ahol soha többé nem kell félnie.
Melinda tévedett.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. április 30. kedd, 19:00

Melinda álmodott egy férjről, akivel kéz a kézben megöregedhet, akinek oltalmazó karjaiban hunyhatja majd le egyszer a szemét unokáitól körülvéve. Hosszú és szép életet remélt szerető férje mellett, aki sohasem kételkedik majd az ő tisztaságában.
Melinda tévedett.
Melinda álmodott egy gyermekről, egy szép fiúcskáról, akiből egyenes derekú s jellemű férfi lesz majd idővel, anyja gyámola és büszkesége. Akit óvhat az élet gonoszságaitól és csalódásaitól, miközben sok-sok év telik el szép csöndes hétköznapokkal.
Melinda tévedett.
Melinda álmodott egy életről, alakoskodás és hazugságok nélkül, megadva a tiszteletet mindenkinek s megkapni azt minden helyzetben gyönge nő létére is, hiszen tisztasága oly fénnyel ragyog, mely reménye szerint lefegyverzi az álnokságot.
Melinda tévedett.
Melinda álmodott, tiszta szívvel, de egy világ, amely csak a mohó önzés törvényeit ismeri, s csak e mindent felülíró érdek mozgatja, az nem tűri el az álmodozást. Ott az álmodóra halál vár, a pusztulásba kergetik, hogy tovább élhessenek az ilyen zavaró s folyton egy jobb világra emlékeztető földi angyalok kényelmetlen társasága nélkül.
Melindának igaza volt, ez nem az angyalok világa.

Zeneszerző: Erkel Ferenc

Díszlettervező: Tihanyi Ildi, Katonka Zoltán

Jelmeztervező: Tihanyi Ildi

Fénytervező: Katonka Zoltán

Konzultáns: Szabó Tamás

Társkoreográfus: Szőllősi Krisztina

Koreográfus, rendező: Barta Dóra

 

Ajánlatunk


Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

A Pulcinella című táncszínházi előadás a commedia dell’arte hagyományaira épít, mely a műfaj mozgásvilágát táncszínházi eszközökkel ötvözi, így a gesztusok és a fizikai kifejezésmód még hangsúlyosabbá válik.

Ajánló


A válasz/út c. kortárs táncszínházi előadás a modern kor embere előtt álló kihívásokat dolgozza fel, elsősorban az egyszerűségre való törekvést,…

A legnagyobb népi írónk, Móricz Zsigmond szatmári néprajzi gyűjtései során került igazán közel a magyar paraszti kultúrához, az ott élő…

A 20 éves fennállását ünneplő Gangaray Dance Company legújabb produkciója, a Down, egy misztikus utazásra invitálja a nézőket az érzelmek…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók