
BEMUTATÓ - CAR(WO)MEN • Feledi János – Feledi Project
Prosper Merimée Carmen című remekműve nyomán, néhány gondolat Bizet operájának részletére.
Prosper Merimée Carmen című remekműve nyomán, néhány gondolat Bizet operájának részletére.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, May 05 2023 7:30PM
A testeken átívelő érzéki tekintete az öt előadó iróniája és a belső dimenziójuk költői kutatásának váltakozása áll fókuszban. Klasszikus és kortárs fúzió, melynek dallamai egyedi atmoszférába keverednek, ami a főszereplők útját vezeti. A roma íz azt a fékezhetetlen erőt képviseli, amelytől nem tudnak megszabadulni, és amely mindegyikük vágyává válik. Vannak nők, akik sok férfi számára jobb lett volna, ha soha nem találkoznak. S minden férfinak találkoznia kell Carmennel. A darab fő forrása Prosper Mérimée novellája, és ebből adódik a szcenikai cselekmény szükségessége. A regényben a szereplők nem stabilak a csábítás mechanizmusaiba kódolt egyensúlyban, inkább maga az író vizsgálja őket, aki egy régész bőrébe bújva Andalúziában vándorol egy ókori római város maradványait keresve. Az elbeszélő és José, valamint a történelem emberei és Carmen közötti végzetes és már-már varázslatos találkozásai egy emberi történetet vázolnak fel, amelyben két törvény láthatóan állandóan szembekerül egymással, nem találva megnyugtató szintézist: a nők polgári, társadalmi, kulturális szabályai és vad természete, amelynek Carmen kifejező szimbóluma tájképévé válik. A két törvény összeegyeztethetetlen. Minden olyan kísérlet, amely a vad és nomád erő csökkentésére irányul egy domináns és stabil kultúra szabályai között, a legrosszabb kudarcra van ítélve.
A nőiség horizontja egyedülálló harmóniává válik, amelynek a test válik tolmácsává, az erő és az életerő magával ragadó lázadásában. A női jelenlét ereje a gondolatban férfi mozgást idéz elő. Carmen ideális a büszkeség, az életerő és az erő képviseletére. Az előadás, ahol a dinamika, a ritmus olyan eszközzé válik, amely tartalmat ad ennek a reflexiónak.
Előadók: Bakonyi Jusztina, Jenei Lilla, Kaiser Fruzsina, Stáry Kata, Wéninger Dalma
Fénytervező Pető József
Díszlet-látvány tervező: Minorics Krisztián
Jelmez: Matisz Gábor, Henez Mariann, Feledi János
Zenei munkatárs: Szentpáli Roland, Feledi János
Rendezés-koreográfia: Feledi János
Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Táncszínház
From where we are, we cannot see what lies around the next bend. Something comes to an end—and something else begins. In the words of the Alaine Polcz Academy: “Our aim is to break taboos and think together about life and death in a no-nonsense environment.”
A Csitrakárí (A festőnő) című darabot egy magyar származású indiai festőnő művei ihlették. Az előadás képei azonban nem ecsettel, hanem a tánc eszközeivel készültek. Ezek a képek múlandó emléket állítva tisztelegnek egy hosszú és termékeny művészi út előtt. Brunner Erzsébet festményei a tánc segítségével megelevenednek, és tovább mesélik azt a pillanatot, amit festőjük megragadott. A képek egy életútról beszélnek, szellemi és fizikai utazásról az érdeklődéstől, ismerkedéstől, az élményeken és felismeréseken át elért szintézisig, az út végéig – a feloldódásig.
The evoked era in the performance coincides with the time of the original premiere of Swan Lake. At the same time the second half of the 19th century was also a period known for the spreading of mental hospitals; patients 'possessed' by animal spirits and treatments of mental illnesses by torture and other bizarre methods.
The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy…
What do people really want? The answer is difficult, since we are constantly searching for a way out of a…
Throughout his career, Zoltán Zsuráfszky has been in a dialogue of poems and movements. In his choreographies, the world of…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.