
A Magyar Táncművészeti Egyetem Néptánc tagozatának műsora
A Magyar Táncművészeti Egyetem 2018-ban indult néptánc tagozatának most látható műsora már előrevetíti a jövő évben megvalósuló záró akkordot, a koncertvizsgájuk előadását.
A Magyar Táncművészeti Egyetem 2018-ban indult néptánc tagozatának most látható műsora már előrevetíti a jövő évben megvalósuló záró akkordot, a koncertvizsgájuk előadását.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. június 14. kedd, 19:00
A néptánc tagozat tanulmányainak elsődleges célja az autentikus néptánc minél szélesebb körű és mélységekbe menő elsajátítása, amely most két különböző nézőpontból kerül bemutatásra. Az első részben, Szabad madár címmel, az elsajátított táncanyagokból, a mesterek által meghatározott keretek között, csak az improvizációs készségüket megcsillogtatva vezetik be a nézőket a Kalotaszeg és a Gyimes báli forgatagába, annak hangulatába. A második rész programját a gyűjtésekből megismert folklórt feldolgozó, annak lépésanyagát, mozdulat rendszerét felhasználó kisebb- nagyobb lélegzetű, létszámú koreográfiák, táncszínházi műsorszámok adják. A fantasztikus hangszer kínálattal rendelkező Naszály zenekar már a tagozat előző, akkor még egy részes műsorában is kiválóan muzsikált, húzta a talpalávalót, segítette a növendékek munkáját. Reményeink szerint ez a harmonikus együttműködés kitart az utolsó pillanatig, a koncertvizsgáig is.
Közreműködők: Naszály zenekar és Lukács István “Luki”, Vellner Balázs
Néptánc mesterek: Appelshoffer János, Hortobágyi Gyöngyvér, Ónodi Béla, Rémi Tünde, Végső Miklós
Vendég koreográfusok: Ágfalvi György, Farkas Máté, Juhász Zsolt
Szerkesztő-rendező: Appelshoffer János, Rémi Tünde
"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon át a berögződött mintákat rekonstruáljuk, éljük át újra és újra, apróbb változásokkal… ezeken a bevésett mintákon lenne érdemes elindulni, felfejteni és végül letenni ezeket a transzgenerációs csomagokat.
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes…
Shakespeare egyik legismertebb vígjátéka egyben keserédes dráma a szerelem természetéről. Fiatalok vesznek el egy elvarázsolt erdőben, és miközben párjukat keresik,…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!