2019. február 15-én nyitotta meg kapuit Budapest egyedülálló új kulturális színtere: a Nemzeti Táncszínház új épülete, mely a Millenáris Parkban kapott helyet.A legmodernebb színháztechnikával felszerelt, különleges építészeti megoldásokat felvonultató épületben két színházterem és kamaraterem várja a tánc szerelmeseit, emellett próbatermek segítik a professzionális táncosok felkészülését.Az épület előcsarnoka a park látogatói számára is nyitott közösségi térré válhat, lehetőséget adva arra, hogy a Millenáris még inkább bekerüljön a fővárosi vérkeringésbe.
A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a közös éneklés és játék élményét. Várunk mindenkit, aki maga is úgy érzi, fontos az, hogy a művészet eszközeivel neveljünk, aki szívesen énekel, bővíti a dalkincsét, vagy éppen önmaga bátortalan az éneklésben.
„Quotation Marks”
The last act is a dance theatre piece “Quotation Marks”, performed by the Székesfehérvár Ballet Theatre.
NOMADS
This contemporary ballet piece exploresthe theme of wandering.
Prosper Merimée Carmen című remekműve nyomán, néhány gondolat Bizet operájának részletére.
Indeed, life is not apulp novel. Even skilled wordsmiths like Jenő, now staring at a blank page with the panache of a budding novice writer, can have a creative crisis. He confidently promised the publisher that the manuscript would be ready by noon... And it’s already ten a.m. He looks out of the window at the figures hurrying to the café across the street. He is looking for a subject to write about. And the subject is already coming in from the left, at a frantic pace. A harbinger of doom, the Blonde Hurricane is storming through the café’s revolving door! Inspired, Jenő begins to write, with astonishing speed.
Sally fejében öt eltérő karakterű nő él, akik nem tudnak egymásról. Sally szorongó, magányosan él. Nola, a kimért elegancia, intellektuális művészlélek. Derry mindig derűs, viccelődő, hetyke. Bella, az érzéki csábító, imád énekelni és táncolni. Jinx, maga a megtestesült düh és agresszió. A flamenco sajátossága, hogy különböző ágai, más-más érzelmet fejeznek ki, így az öt személyiséget egy-egy “palo” hívja életre. A műfaj csak eszköze az üzenetnek, mégis a történet emeli ki annak sokszínűségét.
Gyermektáncházba várjuk az érdeklődőket a Nemzeti Táncszínházban vasárnaponként 10.00-tól 12-ig. A programban moldvai és gyimesi népzene és néptáncok, énekes népi játékok, népmesék, a legkisebbek számára ölbeli játékok. Az esztendő menetét mondókákkal, a népszokások megelevenítésével követjük.
A Hamupipőke a Grimm–fivérek egyik legismertebb meséje jámborságról és gonoszságról, hatalomvágyról és becsületről, ármányról és hűségről. Hamupipőke egy bálban, tánc közben ismeri meg a Herceget, s előadásunk is tánccal, zenével meséli el történetüket.
Az alkotók célja, hogy a néptánc és a komplex színházi nevelési előadások formanyelvének ötvözésével lehetőséget adjanak a középiskolásoknak arra, hogy gondolataikat, érzelmeiket és testüket a felkínált problémakör közös értelmezésen és cselekvésen keresztüli vizsgálatának szentelhessék, fejlesszék aktív értelmi és érzelmi kifejezőkészségüket.
Shakespeare egyik legismertebb vígjátéka egyben keserédes dráma a szerelem természetéről. Fiatalok vesznek el egy elvarázsolt erdőben, és miközben párjukat keresik, kiderül, hogy ebben a világban a szerelem csak függőség, a magány ellenszere. A kavarodásban a szerelmesek valójában egymásban keresik önmagukat – ez a keresés pedig boldogsághoz és boldogtalansághoz is vezethet.
Bayadere is a ballet imbued with an idealized exoticism both in the melodramatic plot and in the overall aesthetics. But he expresses - in his most famous scene The Kingdom of Shadows - a vision that goes beyond the context and that opens up to a landscape of pure movement, abstract and lucid in its formal simplicity.
1983 óta, a klasszikus balett óriásának tartott Jean-Georges Noverre születésnapján, április 29-én ünnepli a világ „A Tánc Világnapját”.
2014-ben a Nemzeti Táncszínházban három komplex táncszínházi nevelési előadás valósult meg. (Horda2, 2014; Igaz Történet Alapján, 2016; Talpuk alatt, 2018). Mind a három előadás az ún. DTIE /dance theatre in education/ alapmódszertanát felhasználva alakította ki a foglalkozásokat, különböző korosztályok számára. Az előadásokra érkezők nemcsak nézői, de résztvevői és alakítói is az egyes előadásoknak.
A jubileum alkalmából a Talpuk alatt című interaktív előadásra, ezúttal a felnőtt közönséget várjuk.
Melinda álmodott egy Hazáról, ahol békében élhet. Ahonnan nem kell gyerekként elmenekülnie a két bátyjával, mint kislányként a szülőhazájából, Spanyolországból, azért, mert veszélyben az élete. Azt hitte, hogy Magyarhonban megtalálta azt a hazát, ahol soha többé nem kell félnie.
Melinda tévedett.
The basic idea of Swan Lake is “the triumph of good over evil, of light over darkness”.
Two guys and a woman have just returned fromthe future, from planet 142, just to revive the old days: disco, partying, flirting, success. They want to get back in action again. Two ridiculous fools and a cool woman who keep rolling on the floor of a narrow room in the fog made with a borrowed smoke machine, thinking that this is the stage leading to fame.
The CUBAN ECLECTICO programme showcases a cross-section dance and the Cuban way of life.
Inspired by the songs of Kossuth and Jászai Mari Prize winner Judit Halász, the performance of the Central Europe Dance Theatre company is aimed at preschoolers and young school children.
Our new performance is based on Lois Lowry’s novel The Giver, set in a society which at first appears to be utopian, where everything seems to be going perfectly well. Free of injustice, crime, violence and hunger, this is a society where people can live in harmony.
In its new show, the Noémi Kulcsár Tellabor company tries to formulate the questions posed in Henrik Ibsen’s drama, also known as ‘Nora’, in the language of dance, while trying to answer some of its own questions.
‘Concordia’ by Forte Company and Dador Project Band is a choreography based on music by classical composers from the Baroque period, such as Francesco Cavalli, Tarquinio Merula, Claudio Monteverdi and Giovanni Battista Fontana. Accompanied by a live orchestra and a singer, the dance performance consists of grotesque and lyrical duets set to 12 pieces of music. It combines dance, live music and prose with passionate dialogues from Jean Anouilh’s play ‘Eurydice'.
Susanna Leinonen Company's works are known for their extremely skilled and demanding movement.
Humanity has grown too distant from its original,natural environment. While we yearn for a more harmonious existence, we are surrounded by more and more chaos every day, making it increasingly difficult to find our way around and live a healthy life.
Sokan úgy tartják, a jó művészet felforgató –néha azonban talán túlságosan is az. Felzúdulás a premieren, közelharc a zsöllyében, illetlenkedők a páholyban, szócsata a másnapi lapokban – ezen az estén a zene- és tánctörténet legbotrányosabb ügyeinek járunk utána.
Humanity has grown too distant from its original, natural environment. While we yearn for a more harmonious existence, we are surrounded by more and more chaos every day, making it increasingly difficult to find our way around and live a healthy life.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás legény közötti erőteljes és kaotikus szerelem történetét meséli el. Nyomorúság, nyers érzések, törékenység. A szereplők felelősséget vállalnak sorsukért, és bezárkóznak kudarcaikba, mintha százszor megtennék ugyanazt az utat anélkül, hogy változtatnának rajta.
Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.
Öt koreográfus, egy este a Sárközi Gyula Társulat ifjú művészeinek előadásában. Január 27-e a holokauszt nemzetközi emléknapja. Ebből az alkalomból született meg az est létrehozásának a gondolata
Zs. Vincze Zsuzsa koreográfus több évtizedes alkotó munkájának formanyelve a magyar folklór, az eredeti néptánc, amely szűnni nem akaró inspirációt jelent az idén Kossuth-díjjal kitüntetett művész számára. Az egy egész életutat összegző műsorban megannyi ihlető érzelemre komponált tematikus koreográfiák és a magyar néphagyomány iránti szenvedélyről tanúskodó előadásrészletek kerülnek bemutatásra.
This production of the FrenÁk Company features adynamic team, the members of a new generation. The young, creative dancers draw on the energies of their colourful cultural and linguistic differences as they bring a new creative approach to FrenÁk’s concept. It is a fusion of the arts, a multimedia work with two contrasting yet complementary parts that reflect on the contradictions of our times.
Wedding fiesta. A performance about the path to the wedding, about desire and about physicality.
Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára,
úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen testeket,
hogy újakat fogadjon el helyükbe." - idézet a Bhagavad-gítából
Gergye Krisztián: Levitáció
Az akasztás, a történelem során számtalanszor alkalmazott kivégzési módszer, amely egyfajta “színházi” jelenet.
Feledi Projekt - Gergye Krisztián: Gravitáció
Feledi János személyére és alkatára készült szóló, Gergye Krisztián Levitáció című előadásának pandant darabja.
Fellépnek a Magyar Táncművészeti Egyetem Táncművészképző Intézetének növendékei-hallgatói.
A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató nagy kérdésekre. Gyakran drámaian vagy komikusan, máskor hittel telítve vagy jóleső fatalizmussal, valóságos vagy szürreális képekben fogalmaztak veszteségről, sorsszerűségről, szerelemről, halálról egyaránt.
In our age, almost everything is about appearances. What we look like, what we wear, where we live, what we own, where we go to eat, do sports, spend holidays, what status we hold in the world through what we own.
Újra színpadra állítjuk az eredetileg Foltin Jolán Kossuth-díjas koreográfus által alkotott VANmeSE című előadást, amelyet 2017-ben mutattunk be először a Nagyvárad Táncegyüttes és a Szigligeti Társulat koprodukciójaként.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.