Online Jegyvásárlás

Eseménykereső

5. BODY.RADICAL Nemzetközi Előadóművészeti Biennálé The Japanese characters for ‘smoke’(煙) and ‘ash’ (灰), both contain the character of ‘fire’ (火). It is as though they etymologically recall their material origin in fire, and visually indicate themselves as the next stage of transformation in the ‘life of fire.’ Hijikata would often tell his disciples to become ‘disappearing things, appearing things.’ ‘Disappearance,’ for him, meant more than simple self-erasure; it contained the element of something else. This structure of containment, with one thing harboring the possibility of another, might be termed a kind of ‘compound.’ Just like the ‘charcoal’ (火種) hidden in the embers of a dying fire. This is the way I learned to live and dance from Tatsumi Hijikata and Kazuo Ohno; it is the way I have danced my entire life. In the brief encounter of one night, a lasting message might be fleetingly passed from an old generation to a new, like the ‘life’ of a firework in the night. With this dance, I pray and pass a flower to those who have already gone.

A Nemzeti Táncszínház, a Káva Kulturális Műhely és a Közép-Európa Táncszínház együttműködésében készült program

TÁNC ÉS... | Tánc és Kreativitás | Szimfónia a kocsonyában, avagy hogyan lesz a semmiből valami?Lakatos János előadás-sorozata.

Álom, álom, kitalálom Duna Táncműhely Mese kicsiknek és nagyoknak

"Nem olyan emberekre vágyom, akik táncolni akarnak. Olyanokra, akiknek táncolniuk kell!" (G. Balanchine)

Szentivánéji álom táncjáték Kulcsár Noémi Tellabor - Gyulai Várszínház BUDAPESTI BEMUTATÓ

Kármen Dunaújvárosi Bartók Táncszínház táncjáték

FlamenCorazonArte Táncszínház és meghívott külföldi vendégművészei

Kodály dialógok KET-Rohmann Ditta-Kruppa Bálint

Táncszínházi nevelési előadás az általános iskolák 6-8. évfolyamosainak.

Lakatos János, a tavalyi Táncoló Filmkockák című prezentáció sikerén felbuzdulva fűzi össze új előadását.

Bartók Béla két táncszínpadi művet írt: egy pantomimot (A csodálatos mandarin) és egy táncjátékot (A fából faragott királyfi). A koreográfusok fantáziáját azonban egy sor további Bartók-mű is megmozgatta, például a Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára vagy a Táncszvit.