Klasszik 47°N19°E
Magyar Nemzeti Balett
Magyar Nemzeti Balett
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. november 26. vasárnap, 19:00
George Balanchine – Pjotr Iljics Csajkovszkij: Téma és variációk
Balett egy felvonásban
Koreográfus: George Balanchine
Zeneszerző: Pjotr Iljics Csajkovszkij
Eredeti díszlet és jelmez: Woodland Thompson
Díszlettervező: Rózsa István
Jelmeztervező: Rományi Nóra
Világítástervező: Solymosi Tamás
Betanító balettmester :John Clifford
Próbavezető balettmester: Aradi Mária, Dózsa Imre, Solymosi Tamás, Venekei Marianna
Szóló lány: Melnik Tatiana, Tanykpayeva Aliya, Kim Minjung
Szóló fiú: Leblanc Gergely, Balázsi Gergő Ármin, Oláh Zoltán
Közreműködik: a Magyar Nemzeti Balett együttese, és a Magyar Állami Operaház Zenekara felvételről
Honlapos ajánló:
Balanchine mára klasszikussá vált 1947-es koreográfiája az orosz balett 19. századi fénykorát idézi meg, annak birodalmi pompájával, csillogásával, ám a klasszikus lépéseket újszerű szekvenciákkal megbolondítva. A Csajkovszkij III. zenekari szvitjének utolsó tételére készült, cselekmény nélküli művet gyakran a Csipkerózsika „kistestvéreként” is emlegetik.
Bővebb leírás:
Balanchine mára klasszikussá vált 1947-es koreográfiája az orosz balett 19. századi fénykorát idézi meg, annak birodalmi pompájával, csillogásával, ám a klasszikus lépéseket újszerű szekvenciákkal megbolondítva. A Csajkovszkij III. zenekari szvitjének utolsó tételére készült, cselekmény nélküli művet gyakran a Csipkerózsika „kistestvéreként” is emlegetik.
Nem véletlen a címadás: a klasszikus báltermi közegben a női és férfi szólótáncos és a balettkar szólói és együttesei hűen követik a zenei tétel 12 variációját. Az egész mű a klasszikus balett könnyed eleganciáját és szerkesztési elveit hordozza, míg minden táncmozdulat a muzsika finom történéseire reagál, és a zenei kompozícióval együtt épül a végső polonéz utolsó, katartikus akkordjáig.
Harald Lander – Carl Czerny – Knudåge Riisager: Etűdök
Klasszikus balett egy felvonásban
Koreográfus: Harald Lander
Zeneszerző: Carl Czerny
Művészeti tanácsadó: Lise Lander
Betanító balettmester: Johnny Eliasen
Próbavezető balettmester: Pongor Ildikó, Kövessy Angéla
Balerina: Kozmér Alexandra, Sarkissova Karina, Balaban Cristina
Szóló fi:| Oláh Zoltán, Timofeev Dmitry, Balázsi Gergő Ármin
Szóló fi: Bakó Máté, Lagunov Ievgen, Leblanc Gergely
Karmester: Kollár Imre
Honlapos ajánló:
Az Etűdök témája maga a klasszikus tánctechnika – a balett. Az 1948-as darab mondhatni egy különleges balettóra, amely egyben egy társulat technikai tudásának „vizsgája” is: a rúd mellett végzett gyakorlatoktól fokozatosan jut el a bonyolult színpadi kombinációkig. Harald Landert a jól ismert Czerny-zongoraetűdök ihlették; koreográfiájában felvillantja a különböző tánctörténeti korszakokat, és megjeleníti A Szilfid legendás balerinájának alakját is.
Bővebb leírás:
Az Etűdök témája maga a klasszikus tánctechnika, a balett. Kiemelkedő felkészültséget igénylő koreográfia, mondhatni egy különleges balettóra, amely egyben egy társulat technikai tudásának „vizsgája” is: a rúd mellett kezdődik, és egyre összetettebb gyakorlatokban mutatja be az ugrásokat, forgásokat, a spicctechnika specialitásait, míg végül eljut a bonyolult színpadi kombinációkig és magas fokú virtuozitásig. Harald Landert a jól ismert Czerny-zongoraetűdök ihlették, ezek zenekarra hangszerelt változatára készítette koreográfiáját 1948-ban, a Dán Királyi Balett társulatára. A műben megmutatja a fáradságos gyakorlatok szépségét és tökéletességét, felvillantja a különböző tánctörténeti korszakokat, és megjeleníti A Szilfid legendás balerinájának alakját is.
A Téma és variációk, valamint az Etűdök című produkció együtt láthatók a Klasszik 47°N19°E fantázianevet viselő balett-esten.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
A Hamupipőke a Grimm–fivérek egyik legismertebb meséje jámborságról és gonoszságról, hatalomvágyról és becsületről, ármányról és hűségről. Hamupipőke egy bálban, tánc közben ismeri meg a Herceget, s előadásunk is tánccal, zenével meséli el történetüket.
Új bemutatónkat Lois Lowry „Az emlékek őre” című regénye alapján hozzuk létre, mely első pillantásra egy tökéletesnek tűnő társadalomban játszódik, ahol minden a legnagyobb tökéletességben zajlik. Nincs igazságtalanság, nincs bűnözés, erőszak, éhezés, ahol harmóniában élhetnek az emberek. Ez azonban csak a látszat, a tudástól megfosztott emberek kánaánja
Sally fejében öt eltérő karakterű nő él, akik nem tudnak egymásról. Sally szorongó, magányosan él. Nola, a kimért elegancia, intellektuális…
Sokfélék és sokszínűek vagyunk. Testileg és Lelkileg egyaránt. Mennyire tudod felismerni és elfogadni a benned lévő sokszínűséget? Ezen az estén…
Újra színpadra állítjuk az eredetileg Foltin Jolán Kossuth-díjas koreográfus által alkotott VANmeSE című előadást, amelyet 2017-ben mutattunk be először a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!