Program


BODY.RADICAL
2

BODY.RADICAL

5. BODY.RADICAL
Nemzetközi Előadóművészeti Biennálé
The Japanese characters for ‘smoke’(煙) and ‘ash’ (灰), both contain the character of ‘fire’ (火). It is as though they etymologically recall their material origin in fire, and visually indicate themselves as the next stage of transformation in the ‘life of fire.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. szeptember 30. szombat, 20:00

2017. szeptember 29.

18:00–20:00 Filozófiai Előadás – Filmvetítés / Lecture–Film ScreeningA Murobushi Ko Archívum igazgatója, Watanabe Kimiko a két éve elhunyt mester eddig még nem publikált anyagaiból tart filmvetítést, majd ISHII Tatsuro tokiói professzor tart előadást Body And Space: A Perspective On Japanese Contemporary Dance címmel.  (ingyenes)

20:30–21:30 ELŐADÁS / PERFORMANCENAKAJIMA Natsu (J) –  Like Smoke, Like Ash(A ‘New Life’ in Becoming Old)A japán ‘füst’ (煙) és ‘hamu’ (灰) írásjelek magukban foglalják a tűz (火)írásjelét. Nem csak etimológiailag utalnak vissza arra az elemre (tűz), melyből keletkeztek, hanem vizuálisan egy következő állapotot – „tűz létének“ – következő állomását fejezik ki. Hijikata gyakorta javosolta tanítványainak, hogy váljanak „eltűnő-megjelenő“ entitássá. Az „eltűnés“ számára többet jelentett, mint puszta ön-eltörlést, magában foglalt valami mást, egyebet is. A magában foglalás szerkezete, melyben egy dolog valami más lehetőségét rejti, „össze-tett“-ként is jellemezhető. Gondoljunk csak a ‘faszén’-re (火種), mely a haldokló tüzet a parázsban rejtegeti. Ezen az úton tanított meg élni és táncolni Hijikata Tatsumi és Onho Kazuo, így táncoltam egész életemben. Röpke találkozás alkalmával hagyományozódhatott át az idősebb generáció üzenete, akár a tűzijáték „robbanása“ az éjszakában. Ezzel a tánccal imádkozom és nyújtok át egy szál virágot mindazoknak, akik eltávoztak.


2017. szeptember 30.

LIM Set Byeol (KOR): HELLO?Az előadás kritikát fogalmaz meg Dél-Koreával szemben, amelynek  tárgya a munkavégzés során megkövetelt szokásminták, emberi érzelmek szerepe a társadalomban.
This work criticizes South Korea for the functioning of the human emotions in labour skills.
Tánc / Danced by LIM Set Byeol,SHIN Ho YoungZene / Sound: KIM Hyeong MinKoreográfus / Choreographedby LIM Set Byeol
Greenmay, YIP Paul:Lehetséges út az egynlőséghezPossible Path to Isonomia (with Love)Az előadás könyörtelenül reflektál az elmúlt évtizedekben Hong Kongban uralkodó társadalmi mozgalomra és politikai valóságra, mint például a történelmi helyszínek és falvak kegyetlen lerombolására, a történelem tanagyag változtatásaira az uralkodó politikai hatalom szolgálatának érdekében, az információs hálózatunk ellenőrzésére és a szólás szabadságának korlátozására, a saját kínai írásmódunk lecserélésére, a szavazási rendszerünk megsemmisítésére, a művészetünk üzleti haszonná való alakítására és cenzúrázására, a filozófiai gondolkodás fontosságának elmismásolására.

This presentation cut directly into the social movement, and the political reality in the past decade in Hong Kong.

Zene / Music: YIP PaulKoreográfus, táncos / Danced and choreographed by greenmay
WATANABE Haruka (J) –GRAND FINALE Amikor egy regény végére érsz, vagy a csodálatos fináléba érsz, nyugalmat kellene érezned.A vége nem újrakezdés. Ha valaminek a fogságába esnél, a múltad felfalna. Ez nem körforgás, nem is száműzetés, ez közeledés magadhoz.
You would be in the tranquil time when you reach the ending of a novel, or when you come to the magnificent finale. Ending is not a reset.If you were a captive of something, the past would swallow you. Neither circulating nor banishing, it is approaching to you.
Fény / Lighting design:KUSHIDA Akiyo Jelmez / Costumes: WATANABE KayoAsszisztens / Assistant:TAKAHASHI Maho (OrganWorks)Koreográfus, táncosDanced and choreographedby WATANABE Haruka (Organ Works)

SHIMOJIMA Reisa (J) – Majom pelenkában / Monkey in a DiaperAz ember nem más, mint majom alsónadrágban, mondja Shinichiro Kuimoto az 1981-ben publikált Majmok pelenkában című írásában. A Homo sapiensről azt írja, hogy nem csupán egy majom levetkőzve, hanem egy nőstényállat, amelyik le- és felveszi az alsóneműjét, magához invitálva ezzel a hímet. Kurimoto a Homo sapiens cselekvésének értelmezése során az „alsónemű“ kifejezést felcseréli a szexuális magatartással, a törvénnyel, a morállal, és a vallással.

It is written by Shinichiro Kuimoto about Homo sapiens that she is not only a monkey undressed. She also puts on and takes off her underwear inviting males near. Kurimoto explains an action of the Homo sapiens by replacing a sexual behaviour, a law, morality and religion with the expression "underwear".
Zene / Music: DRIFT/ALT, Opanchu/original,Mentor March/Aum ShinrikyoAsszisztens / Assistant:OKAZAKI AyaneKoreográfus, táncos / Choreographed and danced by SHIMOJIMA Reisa

ONG Yong Lock – Unlock Dancing PlazaAzért öregszünk meg, mert egyszer fiatalok voltunk. A darab alapja egy ritmikus, repetitív zenekari mű, a mozgásanyag pedig a résztvevők együttes munkájából, strukturált improvizációjából alakul ki.We grow old because once we were young.  Based on the rhythmic and repetitive orchestral piece, the performance derives from structural improvisation of body movement with dancers and join-in participants.

Előadók / Performers: workshop résztvevők / participant of the workshopZene / Music: Ravel - BoleroKoreográfus, táncos / Choreographed by ONG Yong Lock

 

Ajánlatunk


A RAMAZURI látványos, élőzenével kísért és akrobatikai elemekkel tarkított tánc-cirkuszi kavalkád, melyben derűs és szellemes koreográfiák követik egymást. Újszerűségével, derűjével és magával ragadó lendületével egy bő év alatt a Társulat egyik legnépszerűbb produkciója lett, melyet már több mint 10 ezer ember látott különböző országokban és városokban. A Duda Éva Társulat ezzel az esttel elrugaszkodik a táncszínházi világ új dimenziójába. Olyan szavakon túli, tágabb univerzumba invitálnak, ahol a kezdés pillanatában eltűnik az idő és élvezhetjük a pezsgő kalandot. Egyedi, megismételhetetlen percek, az élet ünneplése, mert mulatságnak mindig lennie kell! Alkotó táncművészek: Eleonora Accalai, Bacsó Gabriella, Bundschuh Vera, Dévai Lúcia, Dragos Dániel, Dudás Gergely, Füzesi Csongor, Ivanov Gábor, Javier Mario Salcedo Hernández, Szilvási Anna Zeneszerzők és előadók: Farkas Izsák, Szarvas Dávid Díszlet: Duda Éva Jelmez: Kiss Julcsi Fénytervező: Pető József Trénervezetők: Csuzi Márton, Zoletnik Zsófia Trénerek: Lakatos Leonetta, Ott Olivér, Lennart Paar, Újvári Milán Koreográfus asszisztens: Csák Beatrix, Vitárius Orsolya Produkciós vezető: Huszár Ágnes Rendező-koreográfus: Duda Éva Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg. Támogatók: EMMI, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Táncszínház, Budapest Főváros XI. kerület Újbuda Önkormányzata, Függetlenül Egymással Közhasznú Egyesület, Inspirál Cirkuszközpont, Movein Stúdió Külön köszönet: Faller Zoltán – airtrack.hu, Gortva Krisztián, Ott Olivér – Pattanj Sportegyesület, Vági Bence – Recirquel

A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató nagy kérdésekre. Gyakran drámaian vagy komikusan, máskor hittel telítve vagy jóleső fatalizmussal, valóságos vagy szürreális képekben fogalmaztak veszteségről, sorsszerűségről, szerelemről, halálról egyaránt.

A CUBAN ECLECTICO című műsor a kubai táncstílusok metszetén keresztül betekintést nyújt a karibi ország életébe. Az Acosta Danza a klasszikus balettet flamencóval és afro-kubai stílusokkal ötvözi. Raul Reinoso SATORI című darabjában a spirituális megvilágosodáshoz vezető, belső utazásra hív, amelynek során rátalálhatunk a bennünk lakozó igazságra, szépségre és fényre.

Ajánló


Zs. Vincze Zsuzsa koreográfus több évtizedes alkotó munkájának formanyelve a magyar folklór, az eredeti néptánc, amely szűnni nem akaró inspirációt…

Az indiai klasszikus tánc különlegessége, hogy egy időtlen kapocs múlt és jelen között. Ez a legősibb, ma is élő táncstílus…

A Közép-Európa Táncszínház társulata az óvodás és kisiskolás korosztályt célozza meg előadásával, amelyet a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Halász Judit…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók